Google

מהראן כריים - רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ

פסקי דין על מהראן כריים | פסקי דין על רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ

31105-03/18 תט     07/11/2018




תט 31105-03/18 מהראן כריים נ' רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא


07 נובמבר 2018
ת"ט 31105-03-18 רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ
נ' כריים





מספר בקשה:4
בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר


מבקש

מהראן כריים


נגד

משיבה
רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ


החלטה

בפני
בקשה לביטול פסק-דין שניתן בהעדר התייצבות המבקש ביום 26.6.2018 לדיון שנקבע בהתנגדות שהגיש לביצוע שיקים שלו, בהם אוחזת המשיבה.

יום לפני הדיון הגיש המבקש בקשה לדחיית הדיון – והבקשה נדחתה מטעמים שפורטו בהחלטה.

פסק-הדין עצמו ניתן בדיון, תוך שנקבע בהחלטה כי בקשת המבקש לדחות את הדיון מלמדת כי הוא יודע על הדיון. יוער, כי בתיק גם סרוק אישור מסירה, ממנו עולה כי שליח הדואר ניסה 3 פעמים למסור את ההזמנה לדיון למבקש, לפי המען שמסר בהתנגדות (ת.ד. 1253 מג'ד אל כרום), ולבסוף הוחזר אישור המסירה כ"לא נדרש".

המבקש טוען כי נפל פגם במתן פסק-הדין, בהעדר אסמכתא למסירה בפועל של הבקשה לידו, בעוד לטענתו כלל לא קיבל את ההזמנה, אלא במסרון שנשלח אליו ע"י ב"כ המשיבה, ובו ההזמנה לדיון. עוד הוא טוען, כי טענות ההגנה שבפיו טובות, והן מפורטות בהתנגדות.

עיון בהתנגדות מלמד, כי מדובר בטענות המנוסחות בעמימות רבה, ועיקרן, שהשיקים נמסרו ע"ח תמורת הזמנת מוצרי חשמל שהזמין אביו של המבקש מאת המשיבה, אולם הסחורה שסופקה בפועל התבררה כמורכבת ממוצרים אחרים, ולא כפי שהוזמן. אין בבקשה אסמכתא כלשהי המתעדת את ההזמנה או את ההספקה, ואף בתצהיר עצמו אין פירוט של הטובין שהוזמנו, בהשוואה לאלה שסופקו.

מאחר שעפ"י תקנה 480 לתקנות סדר הדין האזרחי, מסירה למען שנמסר בכתב בי דין היא מסירה כדין, גם אם לא הגיעה לתעודתה, הרי שאין מדובר כאן בפסק-דין שנפל פגם בנתינתו, זאת גם אם אכן אין בבקשת הדחייה שהגיש המבקש כדי להעיד כי הוזמן לדיון זמן סביר לפני התקיימותו.

משלא נפל פגם במתן פסק-הדין, אין מדובר במקרה בו הכרח לבטל את פסק-הדין, ויש לשקול את טענות ההגנה. כאמור לעיל – אלה כוללניות ועמומות, וספק אם היו מספיקות למתן רשות להתגונן, אם היה הדיון מתקיים כסדרו.

חרף העלאת טענה זו, בדבר כוללניות נימוקי ההתנגדות, בתגובת המשיבה על הבקשה לביטול פסק-הדין, לא טרח המבקש, שהגיש תגובה על תגובת המשיבה, להביא פירוט כלשהו או תיעוד כלשהו גם בשלב זה.

עסקינן, אפוא, בטענת הגנה חלשה, אשר ספק אם היתה מסייעת למבקש, אפילו היה זה מתייצב לדיון. במצב דברים זה, קשה למצוא הצדקה לביטול פסק-הדין, גם אם צודק המבקש בכך שלא ידע על מועדו אלא בערב יום הדיון בלבד.

הפועל היוצא מכל האמור הוא, שאני דוחה את הבקשה. פסק-הדין יישאר על מכונו. לפנים משורת הדין, ונוכח סכום ההוצאות שכבר נפסק בדיון, איני עושה צו נוסף להוצאות בבקשה.

ניתנה היום,
כ"ט חשוון תשע"ט, 07 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.









תט בית משפט שלום 31105-03/18 מהראן כריים נ' רלפו ישראל שווק והפצה (1995) בע"מ (פורסם ב-ֽ 07/11/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים