Google

אמין אלנקיב, אקסטרים קאר יבוא ושיווק בע"מ - אלעד טבנצ'יק, לייק קאר בע"מ

פסקי דין על אמין אלנקיב | פסקי דין על אקסטרים קאר יבוא ושיווק | פסקי דין על אלעד טבנצ'יק | פסקי דין על לייק קאר |

44890-02/18 א     12/11/2018




א 44890-02/18 אמין אלנקיב, אקסטרים קאר יבוא ושיווק בע"מ נ' אלעד טבנצ'יק, לייק קאר בע"מ








המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 44890-02-18 אמין אלנקיב
ואקסטרים קאר בע"מ נ' אלעד טבנצ'יק
ולייק קאר בע"מ







מספר בקשה:6
לפני
כבוד השופט
מגן אלטוביה


המבקשים:

1
.
אמין אלנקיב

2
.
אקסטרים קאר יבוא ושיווק בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד שי מליץ


נגד


המשיבים

1. אלעד טבנצ'יק
2. לייק קאר בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אבי הורוביץ






החלטה


לפני בקשה לסעד זמני כדלהלן:


א.
לאסור על משיב 1 (להלן: "המשיב") לקיים כל פעילות עסקית, באמצעותו או באמצעות אחר, לרבות תיווך עסקאות וסיוע לקידום עסקאות, מלבד עסקאות שאקסטרים קאר יבוא ושיווק בע"מ
(להלן: "אקסטרים") צד להם.


ב.
לאסור על משיב 1 לקיים כל פעילות עסקית שלא באמצעות אקסטרים, עם חברת
inpris
בע"מ (להלן: "אינפריס"), לרבות תיווך עסקאות בין אינפריס לבין צד ג', סיוע לקידום עסקאות שאינפריס צד להן, ובפרט בכל הנוגע לעסקת הענק שנחתמה בין אינפריס , ספק סיני בשם "
hardstone
" וגורם נוסף, שאתו תיווך המשיב, שעניינה ייצור, הפצה ושיווק של מסך מגע לרכב.

ביום 8.10.2018 ניתן צו ארעי כמבוקש.


דיון

1.
מבקש 1 (להלן: "המבקש") והמשיב מחזיקים במניות אקסטרים. בין הצדדים מחלוקת שאינה צריכה הכרעה בשלב זה, באשר לשיעור האחזקה של כל אחד מהם והאופן בו תנוהל אקסטרים.

2.
בתביעתו כאן, תובע המבקש מתן חשבונות הכולל את כל מסמכי הנהלת החשבונות של משיבה 2 (להלן: "לייק קאר"), בשלב זה ובטרם מתן חשבונות לחייב את הנתבעים לשלם לתובעים סך של 2,000,000 ₪ בגין כל הרווחים שהיו ללייק קאר בעת שהמשיב היה שותף באקסטרים, לחייב את הנתבעים לשלם לאקסטרים 1,500,000 ₪ בגין פגיעה במוניטין, ליתן צו מניעה קבוע האוסר על המשיב לקיים כל פעילות עסקית שאינה במסגרת אקסטרים, ליתן צו מניעה קבוע האוסר על המשיב לתת שירותים או לעבוד בכל חברה אחרת מלבד אקסטרים, להצהיר שהמשיב הוא בעל המניות של לייק קאר ולהורות על חיסולה של לייק קאר.

3.
לטענת המבקש, ביום 18.10.2009 נכרת בינו לבין המשיב הסכם מייסדים, לפיו יוסדה אקסטרים העוסקת בשיווק מוצרים לרכבים. כן טוען המבקש, כי במסגרת הסכם המייסדים נקבע כי בעלי המניות באקסטרים אינם רשאים לתפעל, לנהל, לייעץ, ולעבוד בחברות אחרות אם הן מתחרות באקסטרים. לגבי המשיב, נקבע כי כל עוד הוא בעל מניות ומנהל בחברה, חל עליו איסור לשמש בעל מניות או מנהל בחברה אחרת.


לטענת המבקש, בחודש נובמבר 2016 גילה שהמשיב יחד עם עובד של אקסטרים פועלים באמצעות לייק קאר המתחרה באקסטרים ואף מעביר עסקאות מאקסטרים ללייק קאר. נוכח גילויים אלה, פוטר העובד מעבודתו ובין המבקש לבין המשיב נכרת, ביום 20.11.2016 הסכם שנועד להסדיר את היחסים בין הצדדים, לפיו התחייב המשיב לעבוד באקסטרים בלבד וככל שיפר את התחייבותו יישא באופן מידי ב – 50% מחובות אקסטרים. לטענת המבקש, המשיב הפר את התחייבויותיו שבהסכם המייסדים ואף את התחייבויותיו שבהסכם מיום 20.11.2016 והוא ממשיך לפעול ולהתחרות באקסטרים באמצעות לייק קאר.

4.
הבקשה לסעד זמני הוגשה ביום 1.8.2018, לאחר שהדיון בתביעה החל והליך גישור בין הצדדים הסתיים. לטענת המבקש, המשיב "ממשיך בפעילותו האסורה, ממשיך לפגוע במבקשת 2, ובנוסף, ממשיך לנהל עסקים מתחרים במבקשת 2 תוך פגיעה קשה ברווחיה של מבקשת 2".

5.
המשיב אינו מתכחש להוראות הסכם המייסדים האוסרות עליו לפעול שלא במסגרת אקסטרים, אולם לטענתו מדובר בסעיף מגביל ומקפח הנוגד את הזכות היסודית לחופש העיסוק. עוד טוען המשיב כי ההגבלה האמורה תקפה רק כל עוד הוא בעל מניות באקסטרים, אולם ביום 19.8.2018 מכר את מניותיו באקסטרים לצד שלישי. כן טוען המשיב כי המבקש מנצל את כוחו בחברה שלא כדין ומקפח את זכויות המשיב ובכלל זה העביר החלטה להפחתת שכרו של המשיב ובניגוד להוראות הסכם המייסדים שינה את זכויות החתימה בשם אקסטרים באופן שדי בחתימתו בצירוף חותמת אקסטרים כד לחייב את אקסטרים. עוד טוען המשיב כי בין הצדדים קיים משבר אמון ואכיפת הוראות הסכם המייסדים היא בבחינת אכיפת חוזה למתן שירות אישי שאין ליתן כצו מניעה זמני. כן טוען המשיב כי הבקשה לסעד זמני לוקה בשיהוי, לפי שעוד בטרם הגשת התביעה היו ידועות כל העובדות למבקש, ולמרות זאת, הוא לא מצא לנכון להגיש בקשה לסעד זמני יחד עם כתב התביעה.

6.
לאחר עיון בטענות הצדדים, נראה כי בשלב הזה אין מקום למתן הצו הארעי המבוקש. גם אם אניח לטובת המבקש שיש בסיס לטענותיו בדבר הפרת התחייבויות המשיב בהסכם המייסדים ובהסכם מיום 20.11.2016, תרופתו אם וככל שיוכיח את טענותיו, בפיצוי או השבה כספית הניתנת להערכה וכימות. כך במיוחד מקום שבין הצדדים קיים משבר אמון והמשיב גילה דעתו שהוא מבקש לפרק את השותפות. לכך יש להוסיף שגם המבקש גילה דעתו שהוא מסכים לפירוק השותפות בכפוף לכך שהמשיב ישלם את חלקו בחובות אקסטרים. במצב דברים זה, נראה כי הנזק שייגרם למשיב מהפגיעה בזכותו לחופש עיסוק עולה על הפגיעה הכספית שתהיה לאקסטרים או למבקש מהמשך פעילותו של המשיב באמצעות לייק קאר.


7.
זאת ועוד. סעד זמני אינו ניתן כסעד שבזכות אלא תלוי הוא בנסיבות מיוחדות שיש בהן כדי ללמד על צורך דחוף במתן הסעד הזמני כדי למנוע פגיעה בלתי הפיכה או חמורה או כדי להבטיח את ביצוע פסק הדין. השתהות בהגשת הבקשה לסעד זמני מלמדת שאין צורך דחוף בסעד הזמני המבוקש, ראה רע"א 5240/92 חלמיש חברה ממשלתית עירונית לשיקום הדיור בת"א יפו בע"מ נ' אשרז עיבוד נתונים בע"מ ואח' (פורסם בתקדין). במקרה כאן, כבר בשנת 2016 ידע המבקש שהמשיב פועל באמצעות לייק קאר ולכאורה מפר את התחייבויותיו שבהסכם המייסדים. כך גם לאחר כריתת ההסכם מיום 20.11.2016. בתביעתו טען המבקש שהמשיב מתחרה באקסטרים באמצעות לייק קאר תוך הפרת התחייבויותיו שבהסכם המייסדים ובהסכם מיום 20.11.2016. למרות זאת, לא מצא המבקש לנכון להגיש בקשה לסעד זמני יחד עם כתב התביעה או בסמוך להגשת כתב התביעה. אכן, בבקשה לסעד זמני מפרט המבקש מקרה מסוים שהתגלה לו ביום 22.5.2018 בו לכאורה הפר המשיב את התחייבויותיו שלא לפעול באמצעות חברות אחרות אולם בכך אין כדי לשנות באופן מהותי מהטענות שבבסיס כתב התביעה בדבר ההפרה לכאורה שמפר המשיב את הוראות הסכם המייסדים וההסכם מיום 20.11.2016. התנהלות זו של המבקש, מלמדת שאין צורך מיידי בסעד הזמני המבוקש.

אוסיף, כי למרות הצורך בקידום פתרון סכסוכים בדרך גישור, לא מצאתי שיש בהליך הגישור שהתנהל בין הצדדים כדי לשנות ממסקנתי בעניין השיהוי, לפי שאם היה צורך ממשי ומיידי בסעד הזמני המבוקש, סביר להניח שהמבקש היה מגיש בקשה לסעד זמני יחד עם כתב התביעה או בסמוך להגשת כתב התביעה וללא כל קשר להליך הגישור שהחל רק בשלב מאוחר יותר.


סוף דבר

הבקשה נדחית.

בנסיבות העניין, אני מוצא לנכון לקבוע כי כל צד יישא בהוצאותיו.

מזכירות בית המשפט תמציא את ההחלטה לבאי כח הצדדים
ניתנה היום, ד' כסלו תשע"ט, 12 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.











א בית משפט מחוזי 44890-02/18 אמין אלנקיב, אקסטרים קאר יבוא ושיווק בע"מ נ' אלעד טבנצ'יק, לייק קאר בע"מ (פורסם ב-ֽ 12/11/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים