Google

מורדות הארבל בע"מ, אביגיל בהט - ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי

פסקי דין על מורדות הארבל | פסקי דין על אביגיל בהט | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי

62310-09/17 א     18/11/2018




א 62310-09/17 מורדות הארבל בע"מ, אביגיל בהט נ' ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי








בית משפט השלום בנצרת


ת"א 62310-09-17 מורדות הארבל בע"מ
ואח' נ' ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
רבקה איזנברג


תובעות

1
.
מורדות הארבל בע"מ

2
.
אביגיל בהט


נגד

נתבע
ת
ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי









החלטה

1.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים שוכנעתי כי לאור העובדה שבהחלטת המינוי הוסמך המומחה לחוות דעתו בכל הסוגיות שבכתבי טענות לעניין סכום ההיטל שיש להשיב ולא רק לעניין קיזוז הוצאות התכנון מגובה ההיטל,יש להיעתר לבקשת התובעות. וראה החלטת המינוי בסעיף 2: "...על מנת שישוב ויבחן את הסוגיה שעל הפרק, ועניינה, באופן פרטני, סכום ההיטל שיש להשיב,אם וככל שיש להשיב, לתובעות ובהתבסס על השומה שערך בשנת 2009 בגין אישור תכנית ג/ 5966 (לרבות אך לא רק, ביחס להחזר עלויות תכנון, הפרשי הצמדה וריבית) ויתר טענות הצדדים שכפי שהן עולות מכתבי הטענות".

2.
בעניין זה אוסיף כי מסעיף 3 לתגובת הנתבעת עולה שגם היא סבורה שיש צורך בחישוב כולל של החזרי הכספים להם טוענות התובעות וכי מלאכת המומחה טרם הושלמה.אלא שלטענת הנתבעת יש להטיל את המשימה על רואה חשבון.
בהחלטת המינוי,עליה לא השיגה הנתבעת, כבר הוסמך המומחה כאמור,לחוות דיעה ביחס לכל הסוגיות בעניין סכום ההיטל שיש להשיב. לפיכך,אין מקום בשלב זה לקבל את טענת הנתבעת כי יש למנות מומחה נוסף שהינו רואה חשבון.
לא ברור לי מדוע המומחה לא התייחס לכל הסוגיות שהתבקש ורק אם יודיע כי אינו יכול להשלים את המוטל עליו,תישקל הבקשה כי ימונה מומחה נוסף שהינו רואה חשבון.
3.
לאור האמור, המומחה מתבקש להשלים את חוות דעתו (ולהגישה
בדרך של חוות דעת ערוכה כדין, כאמור בהחלטה מיום 4.11.18) ביחס לכל הסוגיות שבמחלוקת הנוגעות לסכום ההיטל שיש להשיב לתובעות בהתבסס על השומה שערך בשנת 2009.

לבקשת הנתבעת, אם וככל שהמומחה ימצא כי יש צורך בהכרעה משפטית ביחס לאיזו מן הסוגיות, יערוך 2 חישובים נפרדים: האחד בהתבסס על הטענה המשפטית של התובעות והשני בהתבסס על הטענה המשפטית של הנתבעת וביה"מ יכריע בהמשך בסוגיה המשפטית הנדרשת.

4.
לעניין הגשת ערר בשלב זה- אם וככל שהנתבעת סבורה שמוקנית לה זכות שבדין לפנות לוועדת ערר לפי התוספת השלישית לחוק התכנון והבניה , הרי שמבלי להביע עמדה לגופם של דברים (אציין רק כי הפסיקה אליה הפנתה התייחסה לפניית רשם הוצאה לפועל בהבהרה לפי סעיף 12 לחוק ההוצל"פ), ברי שאין בית המשפט יכול למנוע מבעל דין לנקוט בהליך משפטי שבו הוא רואה לנכון. עם זאת, מודגש כי אין בהמשך בירור תביעה זו כדי לעכב את מניין הימים לנקיטת אותו הליך .


המזכירות תמציא החלטה זו למומחה על מנת שישלים את חוות דעתו כאמור בסעיף 3 לעיל.

לתזכורת פנימית לעוד 60 יום.







ניתנה היום, י' כסלו תשע"ט, 18 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 62310-09/17 מורדות הארבל בע"מ, אביגיל בהט נ' ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי (פורסם ב-ֽ 18/11/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים