Google

עיזבון המנוח צבי ויס ז"ל - כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אלונה בומגרטן, חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון ואח'

פסקי דין על עיזבון המנוח צבי ויס ז"ל | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב | פסקי דין על עו"ד אלונה בומגרטן | פסקי דין על חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון ואח' |

1942/07 פשר     02/12/2018




פשר 1942/07 עיזבון המנוח צבי ויס ז"ל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אלונה בומגרטן, חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פש"ר 1942-07 ויס ואח'
נ' כונס נכסים רשמי תל אביב
ואח'
2 בדצמבר 2018





לפני
כבוד השופטת
נועה גרוסמן


החייב

עיזבון המנוח צבי ויס ז"ל
ע"י ב"כ עו"ד חנה זילבר


נגד

המשיבים
1. כונס נכסים רשמי תל אביב
ע"י ב"כ עו"ד מורין אופיר
2. אלונה בומגרטן
, עו"ד (נאמנת)
3
.
חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון
(נושה)
ע"י ב"כ עו"ד דרור בן-שמואל
4. צבי גרנות (חסוי) (נושה)
ע"י אפוטרופסו מר ניב גרנות


החלטה


1.
תיק פש"ר זה תלוי ועומד בהיכל המשפט מאז שנת 2007. עד כדי כך הוא ותיק, שחלק הארי שבו אינו סרוק כלל במערכת נט המשפט אשר נכנסה לפעולה רק בחודש ספטמבר 2009.
עניין זה פוגם בניהול ההליך, ואעמוד על כך בהמשך.

2.
בין לבין הלך החייב לבית עולמו והשאלה הינה האם להעניק לעיזבונו את ההפטר.
העזבון הציע, והדבר מקובל על הנאמנת, הפטר כנגד הוספת הסך של 400,000 ₪ לקופת הכינוס.

3.
בישיבת יום 27.11.18 התקיים דיון ממושך בו נכחו שניים מנושיו הגדולים של עיזבון החייב, נציגו של מר צבי גרנות ופרקליטהם של חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון.
זו ההזדמנות לתקן את הגדרת חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון, בפרוטוקול ישיבת 27.11.18. בעמ' 4 שם ש' 7 נרשם בטעות כי הינם: "נושים מובטחים". נושא זה אינו ברור כלל ועיקר
והוא שנוי במחלוקת עזה בין הצדדים.
אני מורה על מחיקת המילה "מובטחים" מעמ' 4 ש' 7 לפרוטוקול ישיבת יום 27.11.18.

4.
במהלך הדיון התעוררו כמה סוגיות המצריכות הכרעה. הללו פורטו בהחלטתי מיום 27.11.18, שניתנה במעמד הצדדים, עמ' 9 לפרוטוקול שם.

5.
עתה, פונה אני אל מלאכת ההכרעה אך מוצאת כי חסרים עדיין נתונים מהותיים להכריע בה.

החסר בנתונים נובע בין השאר, ממה שפורט לעיל בדבר התנהלותו של התיק כתיק נייר שנסרק במערכת נט המשפט באופן חלקי. תיעוד מלא לקורות בהליך מתחיל למעשה רק בבקשה מספר 5 מיום 31.1.10.

עוד סרוקים לתיק פרוטוקולים מתאריכים 12.6.08 ,24.4.09 שהתקיימו לפני כבוד השופט אבי זמיר.

6.
בישיבת יום 3.7.17 הוריתי לנאמנת כי תביעת החוב של צבי גרנות תיבדק. מעמדו של צבי גרנות כנושה והדיבידנד שישולם לו בהליך ייגזר מהכרעה באותה תביעת חוב. ככל ותביעת החוב טרם הוכרעה, גם נושא זה טעון השלמה.

7.
החסר המהותי בתיק שלפני, מתייחס למעמדם של הנושה חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון. נושים אלה טוענים להיותם נושים מובטחים במשכון. לעומת זאת טוענת ב"כ החייב עו"ד זילבר, כי הנושא נדון בשעתו לפני כבוד השופט אבי זמיר והוכרע. לדבריה, כבוד השופט זמיר קבע כי חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון אינם בחזקת נושה מובטח.

דא עקא, החלטה כאמור אינה סרוקה לתיק ואף לא היתה בידי עו"ד זילבר להציגה לפני.

המסמך היחיד שאני מוצאת בתיק הסרוק לעניין זה, הוא פרוטוקול ישיבת יום 23.4.09 לפני כבוד השופט זמיר במסגרתה נדחתה בש"א 12344/08 שהוגשה למינוי כונס נכסים בתיק ההוצל"פ. באותה ישיבה לא נכח נציג מטעם חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון.

אין לדעת אם אותה בקשה שנדחתה מתייחסת אליו.

עוד נקבע באותו פרוטוקול מיום 23.4.09
כי בש"א 7335/09 שהועברה לתגובות, תטופל בנפרד. הבש"א ההיא ותוצאותיה, אינן סרוקות לתיק.

8.
כבוד השופטת נחליאלי חיאט, התייחסה לחסרים הללו בהחלטותיה בתיק.
ביום 31.1.10 וציינה:
"המזכירות תעביר תיק הנייר אלי למתן החלטה ככל שנדרש לעשות כן לאחר שהבקשות והתגובות אינן סרוקות במלואן".

בהמשך בהחלטה מיום 22.2.10 קובעת כבוד השופטת נחליאלי חיאט:
"המזכירות תפעל לשחזור התיק, ולאחר מכן, תביא את התיק (פיזית) ללשכתי".

בהמשך, בהחלטה מיום 10.3.10 מציינת כבוד השופטת נחליאלי - חיאט, כי אומנם התיק שוחזר והובא לפניה, אך עדיין חסרים בו מסמכים מהותיים.
כנ"ל בהחלטות מתאריכים 28.4.10, 8.8.10, 20.1.11, 2.5.11.

9.
מאז שקט התיק, עד שהתעורר
לחיים מחדש לפני כבוד השופטת חנה פלינר במחצית 2016. אשר הורתה כי יש לפעול לקידום התיק ולמצות את הבדיקות וההליכים בנוגע למשק בכפר-שמואל.

10.
בישיבת יום 27.11.18 לפני, הוסכם כי תיק הנייר אינו בנמצא והניסיונות לשחזרו עלו בתוהו. ראו דברי הנאמנת בעמוד 4 לפרוטוקול ש 17-18.

לפיכך,
השאלה אם חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון, הוכרו כנושים מובטחים אם לאו נותרה תלויה ועומדת.
בהעדר כל תיעוד בעניין זה, אין מנוס אלא להכריע בסוגיה זו מלכתחילה. הצדדים יפשפשו בגנזכיהם. ככל שקיימת החלטה לכאן או לכאן בסוגיה מהותית זו, יואילו להגישנה ונפעל לפיה. אם לא תוגש החלטה קודמת בעניין, לא יהיה מנוס מקיום דיון והכרעה מחודשים בעניין זה.

11.
סוגיה מהותית נוספת המצריכה הכרעה, היא שאלת מעמד הזכויות של עיזבון החייב במשק החקלאי, לאור פטירתו המצערת של החייב.

טענה ב"כ החייב, כי הפטירה מפקיעה את זכויותיו בנכס. אפשר שכך הוא ואם כך, אין מקום לכך שהזכויות בנכס ייפדו, אפילו לא בסכום של 400,000 ₪ שמציעה ב"כ החייב.

12.
לצורך הכרעה בשאלה זו, יש להגיש את הנתונים הרישומיים מכוחם רשום המשק, אצל איזה גורם רשומות הזכויות בו, האם אגודה שיתופית או מינהל מקרקעי ישראל או קק"ל.

תידרש עמדת הגוף הרישומי דנן, באשר למצב הזכויות בנכס לאחר פטירת בעל הזכויות הרשום והמשמעות הנודעת לכך. גם מבחינת הליכי הפש"ר וגם מבחינת מעמדו של נושה מובטח, ומשמעותו לאחר הפטירה.



13.
אשר על כן, למרות שמדובר בתיק ותיק משנת 2007, המלאכה עודנה רבה.

ואסכם, מן הקל אל הכבד:

א.
מבחינת מעמדו של הנושה צבי גרנות (חסוי) יש לבדוק את תביעת החוב שכן מכך ייגזר הדיבידנד.

ב.
מבחינת מעמדם של הנושים חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון, יש לבחון האם קיים תיעוד להכרעה של בית המשפט של פש"ר (כבוד השופט זמיר) בעניין זה. אם לאו, יש להגיש את כל המסמכים כדי להכריע בנושא מחדש.

ג.
מבחינת מעמדו של המשק החקלאי בכפר שמואל, כגורם כלכלי בעיזבון החייב, גם כאן השאלה שנויה במחלוקת. יש לברר האם פטירתו המצערת של החייב לא הפקיעה כליל את זכויותיו במשק החקלאי באופן שלא מאפשר מימושו לטובת קופת הכינוס. במישור זה יש לבחון את אופן רישום הנכס, לקבל את עמדת הגורם האמון על רישום הזכויות במשק החקלאי האמור, ולהכריע בסוגיה על פי הדין והפסיקה.

14.
לצורך כל הנ"ל, נדרשים הליכים רבים. אם כל הנוגעים בדבר יעמדו על קוצו של יוד, אתן הוראותיי להגשת טיעונים בנושא מעמדה של חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון כנושה מובטח אם לאו וכן בשאלת מעמדו של המשק החקלאי לאחר פטירת החייב, כנכס בר מימוש במסגרת תיק הפש"ר. כן תידרש אז הכרעה בתביעת החוב של הנושה צבי גרנות.

15.
כאמור, עסקינן בתיק ותיק, משנת 2007 המתנהל למעלה מעשור.

עינינו הרואות כי התיק עדיין אינו בשל מבחינה משפטית להכרעה סופית ומלאכה רבה לפנינו.

16.
אילו דעתי היתה נשמעת, היו הצדדים שוקלים פתרון מעשי שיחסוך אנרגיה משפטית רבה לכל הנוגעים בדבר. על בסיס ההצעה שהעלה העיזבון בישיבת יום 27.11.18 להוספת סך של 400,000 ₪ לקופה שיחולקו בין כל הנושים לפי סדרי הנשיה, ללא צורך בדיונים נוספים בנושא גובה החוב של צבי גרנות ומעמדה של חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון האם נושה מובטח אם לאו.

אני סבורה כי הדבר יהיה לתועלת כל הנוגעים בדבר. יסיר מעל סדר היום דיון מתמשך בתיק פש"ר ותיק שהחייב בו כבר הלך לעולמו, כמו גם יעניק מזור סוף סוף לנושים הממתינים לכספם שנים רבות.

17.
הצדדים מתבקשים לשקול את הצעת בית המשפט ולקיים הידברות לפיה, בראשותה של הנאמנת.

במידה ותושג הסכמת כל הנוגעים בדבר ובשים לב לכך שהדיון התקיים ביום 27.11.18, אשקול אישור התוכנית ללא צורך בקיום דיון נוסף.
במידה ולא תושג הסכמה, ייקבע מועד נוסף.

הצדדים יודיעו עמדתם לתיק תוך 30 יום מקבלת החלטה זו.


ניתנה היום, כ"ד כסלו תשע"ט, 02 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 1942/07 עיזבון המנוח צבי ויס ז"ל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אלונה בומגרטן, חברת בר שלטון סחר ומשה בר שלטון ואח' (פורסם ב-ֽ 02/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים