Google

הכשרה חברה לביטוח בע"מ - מרכז שירות סרוסי אשקלון בע"מ, דיקלה בוזחיש

פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על מרכז שירות סרוסי אשקלון | פסקי דין על דיקלה בוזחיש |

28046-06/18 א     03/12/2018




א 28046-06/18 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' מרכז שירות סרוסי אשקלון בע"מ, דיקלה בוזחיש








בית משפט השלום באשקלון


ת"א 28046-06-18 מרכז שירות סרוסי אשקלון בע"מ
ואח' נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ
ואח'

תא"מ 45074-09-18 הכשרה חברה לביטוח בע"מ
נ' סרוסי




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
1

בפני

כבוד השופט
עידו כפכפי


מבקשת/נתבעת

הכשרה חברה לביטוח בע"מ


נגד

משיבות/תובעות
1. מרכז שירות סרוסי אשקלון בע"מ
2. דיקלה בוזחיש







החלטה

1.
המבקשת עותרת למתן פטור מהגשת דו"ח חקירה שברשותה, עד לתום פרשת התביעה. מדובר בתביעה בגין נזקי רכב של התובעת, אשר נפגע מאחרו על ידי מבוטח המבקשת. התביעה כוללת דרישה לפיצוי בגין נזקי הרכב גם מאחור וגם מלפנים, בטענה כי נהדף על רכב נוסף.


בכתב ההגנה נטען כי מדובר בתביעת מרמה וטענות לנזקים שלא נגרמו בתאונה. נטען כי רכב התובעת פגע תחילה בחוזקה ברכב צד ג' בבעלות אחיה של התובעת והמבוטחת של המבקשת הצטרפה לתאונה קיימת ונגעה קלות ברכב התובעת. בגין חשד זה פנתה המבקשת לחוק מטעמה שיצר קשר עם כל מי שנטען כי היה מעורב בתאונה.

2.
המבקשת עותרת לדחיית עיון בדו"ח החוקר, תוך שבבקשתה ותשובתה מערבת טענות של חיסיון של מסמכים שהוכנו לקראת משפט. המשיבות מתנגדות לבקשה מהטעם כי לא מדובר בנסיבות החריגות בהן יש להיעתר לסעד מעין זה.

3.
המבקשת העבירה לעיוני את דו"ח החקירה המדובר. מדובר במסמך מיום 30.6.16, ביחס לאירוע מיום 13.6.15 וכולל חקירות של שלושה עדים. לאחר עיון בדו"ח החקירה ונספחיו, לא מצאתי כי מדובר במקרה בו יש הצדקה להימנע מחשיפת הדו"ח.


למרות הטענה למרמה, אין מחלוקת כי ארעה תאונה בה פגע רכב המבקשת ברכב התובעים. יש מחלוקת מסוימת האם רכב נוסף היה מעורב בתאונה לפני רכב התובעים. עד כמה שעולה מהחקירה, עיקר המחלוקת ביחס לטענה להאדרת הנזק מתייחסת לנזק בקדמת רכב התובעת ולא לחלק האחורי.


מדובר למעשה בתאונת שרשרת, אשר מהחקירה לא מצאתי כי יש ראיות לכאורה לביום הנזק עקב ממצאים אובייקטיביים, אלא חשד החוקר לאי התאמות בין גרסאות העדים. לא מצאתי כי אי ההתאמות הקלות בחקירה מצדיקות להפוך תאונת שרשרת "רגילה" להליך בו יעכבו חשיפת ראיות חוקרים. לא התרשמתי כי חשיפת הדוחות תביא את התובעת לתיאום גרסאות, חשש שממילא קיים בכל הליך.


החוקר למעשה ביצע פעולות שמקומן היה להתברר בהליך המשפטי ולא הוסיף ראיות עצמאיות זולת חקירת עדים. לא מצאתי כי נסיבות מעין אלו מצדיקות את דחיית העיון.


הטענות לחיסיון המסמכים סותר את הטענה כי מבוקש רק לדחות את מועד הגשתם, ולכן לא אדרש לטענה כי מדובר במסמכים שהוכנו לצרכי משפט.


על כן אני מורה לנתבעת 1 להעביר לעיון התובעות, תוך 30 ימים,
את דו"ח החקירה ונספחיו.


אין צו להוצאות בגין בקשה זו.



ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ט, 03 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 28046-06/18 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' מרכז שירות סרוסי אשקלון בע"מ, דיקלה בוזחיש (פורסם ב-ֽ 03/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים