Google

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ - ליאור קנטי

פסקי דין על מנורה מבטחים ביטוח בע"מ | פסקי דין על ליאור קנטי

48729-09/17 תאמ     10/12/2018




תאמ 48729-09/17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נ' ליאור קנטי








בית משפט השלום בנצרת


ב' טבת תשע"ט, 10 דצמבר 2018

תא"מ 48729-09-17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
נ' קנטי

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה, שרונה צור גינור


התובעת

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ


נגד


הנתבע

ליאור קנטי






פסק דין


הצדדים הסמיכו את בית המשפט להכריע בתובענה על דרך הפשרה, בהתאם לסמכות המוקנית לבית המשפט מכוח הוראות סע' 79א(א) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד - 1984.

יחד עם זאת, לאור העדויות מטעם הצדדים אשר עסקו, בין היתר, בטענה כי גב' אמינה סלימאן לא נהגה ברכב המבוטח ע"י התובעת אלא אחיה מר חליל סולימאן, ביקשה התובעת בסיום הדיון כי ככל שביהמ"ש יקבע כי נמסרו לה פרטים לא נכונים בדבר זהות הנהג ברכב המבוטח, ינומק פסה"ד.

לפיכך, ינומק להלן פסה"ד בתמצית, בהתאם להוראות תקנה 214טז לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על כלל נספחיהם, שמעתי את עדויות הנהגים המעורבים והעדים מטעמם והתרשמתי ישירות מהעדויות, עיינתי במוצגים ובסיכומי ב"כ הצדדים באתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.

לאחר שמיעת העדויות ולאחר שהתרשמתי ישירות מהעדים וגרסתם, מקבלת אני את טענת הנתבע כי גב' סולימאן לא היתה הנהגת ברכב אלא אחיה מר חליל סולימאן אשר אין מחלוקת כי היה ברכב אלא כי נטען כי הוא ישב ליד הנהגת ולא היה הנהג ברכב התובעת.

כמפורט, הורם הנטל כנדרש להוכיח כי עדי התובעת מסרו גרסה אשר איננה נכונה וכי בפועל הנהג ברכב המבוטח לא היתה גב' אמינה סלימאן אלא אחיה מר חליל.

בגרסאות עדי התובעת נמצאו סתירות מהותיות, כך בעוד גב' אמינה טענה כי נהגה ברכב ולידה נסע אחיה מר חליל, הפרטים אשר מסרה ביחס למקרה, התבררו כבלתי מדויקים. גב' אמינה טענה כי התאונה היתה בחצות בעוד הנתבע הוכיח כי התמונות מהמקום צולמו לאחר השעה 02.00 וקרוב לשעה 03.00. כאשר התבקשה להשיב לכך ביחס לסתירות בטופס ההודעה, מסרה גרסה מגומגמת ומתחלפת עד אשר טענה כי אינה זוכרת ואף לא ידעה להסביר כיצד זה טענה כי היו בקניות בשעה שאותו מקום היה סגור. גב' אמינה אישרה כי אחיה הוא אשר החליף פרטים עם הנהג וכאשר הוצגה לה תמונה בה טען הנתבע כי היא צולמה יושבת במושב ליד הנהג, לא התרשמתי מההכחשה בענין זה.
בנוסף בטופס ההודעה נרשם כי רכב התובעת "הועף" מרחק 5 מטרים, בעוד בחקירתה הנגדית, העידה עדת התובעת כי הרכב כלל לא "הועף" (בפר' בעמ' 5) ובכך סתרה את האמור בטופס ההודעה אשר נחתם, כביכול על ידה.
יש להעמיד בספק רב את הגרסה בטופס ההודעה עליו כביכול חתמה גב' אמינה אשר קיים ספק אם נהגה ברכב.
אחיה מר חליל ידע לתת פרטים מדויקים יותר אודות המקרה, כאשר יש בכך לתמוך בטענת הנתבע כי הוא אשר נהג ברכב ולא גב' אמינה. למשל ביחס לטענה בטופס ההודעה כי רכב התובעת "הועף", מר חליל אישר כי הטענה בהודעה ובמענה לשאלה כמה מטרים עפתם, השיב :
"לא יודע. לא היה לי מטר, עפנו 3, 4 מטר. הוא דחף אותנו".

מר חליל, כאשר התבקש בחקירה הנגדית להעיד אודות המקרה, השתמש במונחים – "פגע בי" מספר פעמים ובזאת יש לתמוך בטענה כי הנהג ברכב היה מר חליל ולא גב' אמינה. מר חליל התבקש להשיב בעדותו האם רישיונו לא היה בתוקף בזמן התאונה וביקש להתחמק ממתן מענה.

מאחר והתרשמתי כי גב' אמינה אשר נטען כי נהגה ברכב התובעת מסרה גרסה אשר אין לתת בה אמון, ולאור הסתירות בין טופס ההודעה לעדותה ולפרטים בעדות אחיה אשר ככל הנראה נהג ברכב, הרי אינני מוצאת לקבל את טענתם בטופס ההודעה כי הנתבע הוא אשר התפרץ לכיכר ופגע ברכבם.

הנתבע טען כי נהג התובעת הוא אשר התפרץ לכיכר ללא מתן זכות קדימה לרכב הנתבע כאשר הנתבע הפנה גם לשרטוט אשר צורף לטופס ההודעה מטעם התובעת.
התרשמתי מעדות הנתבע אשר היתה עקבית וקוהרנטית.

מאחר ולא מצאתי מקום לקבל את גרסת עדי התובעת, הרי התובעת לא עמדה בנטל להוכיח תביעתה ומכאן דין התביעה להידחות.

התובעת תישא בהוצאות הנתבע בסך 2,000 ₪.


פטור מתשלום יתרת האגרה.



המזכירות תעביר העתק פסק הדין לצדדים
.

ניתן היום,
ב' טבת תשע"ט, 10 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 48729-09/17 מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נ' ליאור קנטי (פורסם ב-ֽ 10/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים