Google

אברהם קאהן, משה מלאכי, יחזקאל שפירא - עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין - ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט ואח'

פסקי דין על אברהם קאהן | פסקי דין על משה מלאכי | פסקי דין על יחזקאל שפירא | פסקי דין על עיריית בני ברק | פסקי דין על אברהם רובינשטיין - ראש עיריית בני ברק | פסקי דין על חנוך זייברט ואח' |

12014-12/18 עתמ     20/12/2018




עתמ 12014-12/18 אברהם קאהן, משה מלאכי, יחזקאל שפירא נ' עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין - ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים




20 דצמבר 2018
עת"מ 12014-12-18 קאהן ואח'
נ' עיריית בני ברק
ואח'


לפני
כב' השופט קובי ורדי
, סגן נשיא
המבקשים:

1.
אברהם קאהן


2.

משה מלאכי

3.

יחזקאל שפירא

ע"י ב"כ עו"ד עופר יובל


נגד

המשיבים
:
1. עיריית בני ברק
2. אברהם רובינשטיין - ראש עיריית בני ברק
ע"י ב"כ עוה"ד אופיר הלל
ומוטי בר-לב

3. חנוך זייברט
4. מנחם מנדל שפירא
5. יהושע מנדל
6. ישראל משה פרידמן
7. שלמה זכריה קוסטליץ
8. מיכאל קקון
9. ירחמיאל שמחה שטיצברג
10. רפאל אליהו גרינבוים
11. שמואל יהודה גוסטמן
12. משה דוד מורגנשטרן
13. חיים מאיר לנגסאם
14. שלמה שטרן
15. ישראל הפטקה
16. מאיר סלומון
17. פרץ אברמוביץ
18. אליהו דדון
19. גדליהו בן שמעון
20. יעקב אברהם זכריהו
21. ישראל בן שושן
22. אברהם פרטוש
23. נתן בצלאל
24. יעקב וידר
25. אריאל ניר

26. הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בני ברק
ע"י ב"כ עו"ד אריאל יונגר

27. החברה הכלכלית לבני ברק בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד עודד לבינסון


החלטה
1.
בקשה לצו ביניים בה מבוקש להתלות את תוקפן של החלטות מועצת העיר בני ברק מיום 22.11.18 ומיום 29.11.18 ככל שנוגעות למינוי חברי המועצה לוועדות העירוניות ולתאגידים העירוניים וכן החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בני ברק מיום 29.11.18 על מינוי חברי ועדת המשנה לתכנון ולבניה וכן מבוקש צו ביניים לפיו לא תתכנס ועדה כלשהי מהוועדות העירונית בבני ברק ו/או דירקטוריון החברה הכלכלית לבני ברק בע"מ ו/או ועדת המשנה לתכנון ובניה בני ברק וללא תתקבל כל החלטה בדרך אחרת של גופים אלה.
2.
כל זאת עד להכרעה בעתירה בה מבוקש לבטל את ההחלטות האמורות ולקבוע כי לסיעות האופוזיציה במועצת העירייה יהיה ייצוג בכל אחת מהוועדות ובהנהלות התאגידים העירוניים, ועד אז לא יהיה תוקף לכל ישיבה ו/או החלטה של ועדה עירונית ו/או ועדת המשנה לתכנון ובניה ו/או דירקטוריון תאגיד עירוני שהתכנסה/התקבלה בטרם המינוי.
כן מבוקש בכל מקרה, לדון בעתירה בהקדם האפשרי על מנת שמועצת העיר תוכל להתחיל בפעילות סדירה ותקינה בהתאם להוראות הדין.
3.
העותרים הינם חברי מועצת העיר בני ברק מטעם סיעת בני תורה (עץ) כשנטען על ידם כי הליך קבלת ההחלטות במועצה היה פגום ורשימת המינויים שאושרה נעשתה שלא כדין בלא שנמסרה הצעת החלטה קודם לכינוס הישיבה ובהתעלם מהוראות הדין וכי ייצוג האופוזיציה בכל הוועדות העירונית נעשה שלא כדין ולא בהתאם לדין (כולל לגבי מיהות הנציג והסיעה) וכן פגמים נוספים שנעשו במינויים אלו שגרמו לכך שאין ייצוג כדין לאופוזיציה ונעשו בניגוד לדין ובניגוד לפסיקה כולל בעתירה קודמת שהוגשה שבה ניתן

פסק דין
(עע"מ 1207/15 רוחמקין נ' מועצת העיר בני ברק (18.8.16)).
4.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות מצאתי שאין מקום ליתן צו ביניים ברם האיזון יימצא בקביעת דיון בהקדם בעתירה עצמה, כפי שהתבקש גם בכל מקרה לעשות במסגרת הבקשה לצו הביניים.
5.
כך גם לא ניתן להתעלם מהקושי הקיים לכאורה במקרה של היעדר הסכמה לגבי בחירת נציגי האופוזיציה והיעדר רשימה מוסכמת על ידי האופוזיציה ו"משחקי הכוחות" והאיזונים בין הרוב למיעוט וכן בתוך המיעוט והאם הוויכוח האמיתי הינו על קיומו של הנציג בוועדות או זהות הנציג.
6.
מבלי להכריע בסיכויי העתירה וגם בהנחה שישנן טענות ראויות של שני הצדדים שיש לשמוע ולהכריע בהן ברמה העובדתית והמשפטית במסגרת העתירה, אני סבור שמאזן הנוחות מטה את הכף לאי מתן צו הביניים.
7.
שיתוקן של הוועדות והגופים הרבים שמבוקש למעשה למנוע את פעילותן, התכנסותן וקבלת החלטות על ידן, עלולה לפגוע באופן חמור בתפקוד העירייה והגופים הנקובים ולפגוע בתושבי בני ברק ובצדדים שלישיים המקבלים שירותים מהעירייה / בקשרים חוזיים, כולל עצירת פרויקטים חשובים והדבר יביא לנזק רב ובלתי מידתי.
8.
כל זאת בזמן שגם בעתירה עצמה מבוקש לבטל את כל ההחלטות של הגופים הנ"ל שהתקבלו ויתקבלו עד להכרעה בעתירה, כך שגם לשיטת העותרים וגם לשיטת המשיבות 1-2 לא מדובר במצב בלתי הפיך שכן ניתן להחליף נציגים בוועדות / לבטל ועדות, לשנות הרכב ועדות ו/או לבטל החלטות שניתנו.
9.
האיזון יימצא בכך שמצופה שהעתירה תישמע בהקדם ויישאר עוד זמן רב לפעולות הוועדות גם לאחר הדיון בעתירה (שכן הקדנציה החדשה של העירייה החלה רק לאחרונה).
10.
המזכירות תודיע לצדדים ותקבע לדיון בעתירה בהקדם בפני
שופט שיכריע גם בבקשות של המשיבות 26-27 למחקן מהעתירה וכן בטענות לגבי אי מיצוי ההליכים.

ניתנה היום,
י"ב טבת תשע"ט, 20 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.








עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 12014-12/18 אברהם קאהן, משה מלאכי, יחזקאל שפירא נ' עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין - ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט ואח' (פורסם ב-ֽ 20/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים