Google

חברת קדישא גחש"א פתח תקווה, טוביה פומרנצ'יק, יהודה פורת - אריק אברוקין, ניקי זינצ'נקו

פסקי דין על חברת קדישא גחש"א פתח תקווה | פסקי דין על טוביה פומרנצ'יק | פסקי דין על יהודה פורת | פסקי דין על אריק אברוקין | פסקי דין על ניקי זינצ'נקו |

40693-11/16 תצ     23/12/2018




תצ 40693-11/16 חברת קדישא גחש"א פתח תקווה, טוביה פומרנצ'יק, יהודה פורת נ' אריק אברוקין, ניקי זינצ'נקו








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



ת"צ 40693-11-16 אברוקין ואח' נ' חברת קדישא _גחש"א)פתח תקווה ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
16

בפני

כבוד השופט
יחזקאל קינר


מבקש
ים

1
.
חברת קדישא גחש"א פתח תקווה

2. טוביה פומרנצ'יק

3
.
יהודה פורת


נגד

משיבים
1. אריק אברוקין

2. ניקי זינצ'נקו



החלטה

1.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים החלטתי שלא להיעתר לבקשת המשיבים להתיר את זימונו של מר יורי פליץ כעד מטעמם וללא תצהיר. ואלה טעמי לכך.

2.
מדובר אמנם באביה של מצהירה מטעם המבקשים, ונטען כי עמדתו בעניין מושא התובענה שונה מעמדת ביתו, ואולם התצהיר התומך בבקשה דל בעניין זה. כל שכתב מר פורת, אשר מסר את התצהיר הוא כי "להבנתי, מר פליץ אינו רואה את הדברים עין בעין עם בתו". מר פורת אינו מציין את מקור הידיעה לדבריו, בתצהיר, ולכן יש קושי לקבלם ככזה ראה וקדש, במיוחד בהתחשב במועד בו הוגשה הבקשה (ראה להלן).

בנוסף, לא הייתה מניעה כי המשיבים יבררו את עמדתו של מר פליץ סמוך לאחר הגשת תצהירה של בתו, דהיינו בחודש יוני 2017, לפני כשנה וחצי. חל, אפוא, שיהוי ניכר בהגשת הבקשה לזימונו של מר פליץ כעד. המשיבים אמנם השיבו לטענה זו בתגובה לתשובה לבקשה הנוכחית, וטענו שם כי באותו מועד לא ידעו כי עמדתו של מר פליץ שונה מעמדת בתו, אך טענה זו לא נתמכה בתצהיר, וממילא, ומאחר ולא נטען בשום מקום מתי וכיצד נודעה למשיבים עמדתו של מר פליץ, השיהוי הרב בהגשת הבקשה – בעינו עומד.

ואחרון, המבקשים ציינו באופן מפורש בתשובתם לבקשה כי הם אינם כופרים בכך שתיתכן שונוּת בין חברי הקבוצה, וכי מקובל עליהם שלא כל חברי הקבוצה מגיבים באותו אופן להפליית יוצאי חבר העמים, בדרך של הפרדת הקבורה. המבקשים הוסיפו וטענו כי אין באמור לעיל כדי למנוע את קבלת בקשת האישור תוך שהם מסתמכים על פסיקה מסוימת, אך נוכח האמור לעיל, המחלוקת הפכה מעובדתית למשפטית. המבקשים מכירים בכך כי יכולה להתקיים שונוּת בין חברי הקבוצה, ומכאן כי שונוּת כזו יכולה להתקיים גם בין קרוביו של הנפטר, ואין צורך להביא את מר פליץ לעדות על מנת לאשר את האמור לעיל, כשהמבקשים כבר מכירים בו.

3.
נוכח האמור לעיל, הבקשה נדחית.

ניתנה היום, ט"ו טבת תשע"ט, 23 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.










תצ בית משפט מחוזי 40693-11/16 חברת קדישא גחש"א פתח תקווה, טוביה פומרנצ'יק, יהודה פורת נ' אריק אברוקין, ניקי זינצ'נקו (פורסם ב-ֽ 23/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים