Google

ליאת אסרף, נטלי אסרף, יוסף אסרף ואח' - אריה שעתל

פסקי דין על ליאת אסרף | פסקי דין על נטלי אסרף | פסקי דין על יוסף אסרף ואח' | פסקי דין על אריה שעתל

1762-08/18 תאק     01/01/2019




תאק 1762-08/18 ליאת אסרף, נטלי אסרף, יוסף אסרף ואח' נ' אריה שעתל








בית משפט השלום בכפר סבא


01 ינואר 2019
תא"ק 1762-08-18 שעתל נ' אסרף ואח'





מספר בקשה:1
בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


מבקשים

1
.
ליאת אסרף

2
.
נטלי אסרף

3
.
יוסף אסרף

4
.
משה אסרף

5
.
בת חן אסרף


נגד


משיב

אריה שעתל



החלטה

1.
כידוע, הסמכות לחייב תובע ליתן ערובה לתשלום הוצאות הנתבע מוסדרת בתקנה 519 לתקנות סדר הדין האזרחי. בעת שקילת בקשה לחיוב בהפקדת ערובה על בית המשפט לאזן בין זכות הגישה לערכאות לבין זכות הנתבע כי לא ייצא מפסיד באם תידחה התביעה נגדו (ור' רע"א 10367/07 ל.נ. הנדסה ממוחשבת בע"מ נ' בנק הפועלים, פורסם בנבו וכן
א' גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, מהדורת 2013, פרק ז'). כן יובאו בחשבון סיכויי ההליך, מורכבותו, שיהוי בהגשת התביעה, מיהות הצדדים, תום לב ופגיעה בכח בזכות הקניין של התובע.
2.
הכלל בערכאה ראשונה הוא כי אין להפקיד ערובה להבטחת הוצאות הנתבע, אלא במקרים חריגים בלבד (אף כי לגבי חברות בע"מ נקבע כי החיוב הוא הכלל והפטור הוא החריג). יחד עם זאת, כאשר אין בידי התובע נכסים שמהם ניתן להיפרע (או, כאשר התובע אינו מתגורר בארץ ואין בידיו נכסים בארץ), הנטייה היא, בדרך כלל, לחייבו בהפקדת ערובה להוצאות (רע"א 3601/04 ו'נצ'ון נ' מדינת ישראל – מינהל ההגירה (פורסם בנבו)).

3.
למשיב עומדת זכות הפניה לערכאות, ויש לפעול כדי לאפשר לו את מימושה. במסגרת האיזון הנדרש, יש לתת משקל גם לאינטרס הלגיטימי של המבקשים ולתת בידם הגנה כלשהי למקרה שיתברר כי ההליך יידחה ולא ניתן יהיה לממש את גביית ההוצאות שייפסקו לטובתם. ראוי להציב גדר כלשהי בפני
ניהול הליכי סרק, בראיית האינטרס הציבורי הכולל, ולהמנע מלאפשרם בלא מתן בטחון כלשהו לכיסוי הוצאות המבקשים, באם תיגרמנה.

4.
סיכויי התביעה, בשלב זה, אינם ברורים. שוכנעתי כי חסרון הכיס של המשיב, לעומת זאת, ידוע. רשמתי לפני כי אף שהמשיב טען לקיומם של נכסים בבעלותו לא צורפה כל אסמכתא לתמיכה בטענה זו והמשיב הסתפק בתצהירו שלו לתמיכה בטענותיו.

5.
בנסיבות אלה, נראה לי אפוא צודק להטיל על המשיב ערובה להוצאות.
6.
אשר על כן, אני מורה כי המשיב יפקיד לקופת בית המשפט הפקדה במזומן ו/או ערבות בנקאית בשיעור של 6,500 ש"ח צמודה ובלתי מוגבלת בזמן. ההפקדה תתבצע בתוך 30 יום מהיום, ולא – תידחה התביעה.

7.
המועד להגשת בקשת הרשות להתגונן יימנה ממועד ביצוע ההפקדה (ועל כן – המשיב יעדכן את המבקשים, באמצעות בא כוחם, עם ביצוע ההפקדה).


ניתנה היום,
כ"ד טבת תשע"ט, 01 ינואר 2019, בהעדר הצדדים.














תאק בית משפט שלום 1762-08/18 ליאת אסרף, נטלי אסרף, יוסף אסרף ואח' נ' אריה שעתל (פורסם ב-ֽ 01/01/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים