Google

מדינת ישראל פמ"מ - שאול פרץ (אסיר)

פסקי דין על שאול פרץ (אסיר)

37136-01/19 עתא     07/02/2019




עתא 37136-01/19 מדינת ישראל פמ"מ נ' שאול פרץ (אסיר)








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים


עת"א 37136-01-19 מדינת ישראל נ' פרץ(אסיר)




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
חגי טרסי


עותרים

מדינת ישראל – פמ"מ


נגד

משיב
שאול פרץ (אסיר)
ע"י ב"כ עו"ד גד זילברשלג













החלטה



לפני בקשה להחזקת אסיר בהפרדה למשך 6 חודשים, החל מיום 26.1.19, וזאת בהתאם להוראת סעיף 19 ה' לפקודת בתי הסוהר [נוסח חדש], התשל"ב –
(להלן: "הפקודה")1971.


בהתאם לנתונים שהובאו בפני
, מוחזק המשיב במעצר מיום 16.1.18 והנו בסטטוס של עצור "עד תום ההליכים", בגין כתב אישום אשר הוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ואשר מייחס לו עבירות רצח, סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע. החל מיום 27.7.18 שוהה המשיב בתנאי הפרדה, בהתאם לסמכויות המנהליות המוקנות לרשויות שב"ס בסעיף 19 ג' לפקודה. תחילה הוחזק המשיב בהפרדת יחיד, והחל מיום 2.12.18 הוא מוחזק בהפרדה זוגית, וחולק תא מעצר עם אסיר הפרדה נוסף.


על פי המפורט בבקשה, נדרש המשך החזקתו של המשיב בתנאי הפרדה לשם שמירה על ביטחון בית הסוהר, לשם שמירה על שלומם או בריאותם של המשיב או של אסירים אחרים ולשם מניעת פגיעה ממשית במשמעת ובאורח החיים התקין של בית הסוהר. ההפרדה הכרחית, כך על פי הבקשה, לנוכח חוות דעת גורמי המודיעין, ממנה עולה כי קיים מידע רב בעניינו של המשיב, המצדיק החזקתו בהפרדה, ולנוכח סיכום דיון ועדת הפרדות מרכז ממנה עולה כי למשיב סכסוכים רבים וקיימים מידעים על כוונות פגיעה בו וכוונות שלו לפגיעה באחרים.

החלטת ועדת ההפרדות מיום 26.12.18 לפנות לבית המשפט בבקשה להאריך את תקופת ההפרדה, צורפה לכתב הבקשה כמסמך גלוי. בהחלטה זו נכתב כי "לעצור סכסוכים רבים עם חברי ארגוני פשיעה וכנופיות אחרות. קיימים מידעים על כוונות פגיעה בו וכוונות שלו לפגיעה באחרים. לאור זאת עילת ההפרדה שהיא שמירה על שלומו ובטחונו ממשיכה להתקיים, ולאור זאת ממליצים על המשך הפרדתו בהפרדה זוגית למשך 6 חודשים.

במהלך הדיון שהתנהל בפני
ביום 29.1.19 הביע ב"כ המשיב את התנגדות המשיב לבקשה. במסגרת זו ציין הסנגור המלומד, עוה"ד זילברשלג, כי המשיב מנהל תיק חמור בבית המשפט המחוזי ותנאי ההחזקה בהפרדה מקשים על ניהול התיק. עוד ציין כי המשיב סובל ממגבלות גופניות וכי להבנתו מרבית המידע המודיעיני עוסק בכוונות פגיעה בו ולא בהתנהגות או כוונות שליליות מצידו. עוד הזכיר כי במהלך ששת חודשי המעצר הראשונים, עד להשמתו בהפרדה, שהה המשיב באגף רגיל בבית המעצר "אבו כביר", מבלי שהתגלו קשיים כלשהם, ועל רקע זה יש לבחון בכובד ראש את נחיצות ההפרדה ולשקול חלופות אחרות, כגון החזקתו באגף שמור. המשיב עצמו הצטרף לדברי בא כוחו, טען כי אין לחובתו דו"חות משמעת, כי הוא מקבל ביקורים פתוחים וכי תנאי המעצר בהפרדה מקשים על תפקודו. לפיכך, ביקש לאפשר לו להשתלב באגף השמור.

לצורך ההכרעה בבקשה הוגש לעיוני חומר סודי רב, הכולל את דו"ח הסקירה 411 ואת שלושים המידעים המאוזכרים בו. עיון במידעים הללו מגלה בסיס ממשי לחשש מפני פגיעה במשיב, גם כאשר הוא מצוי תחת משמורת שב"ס (מידעים 476, 535). כמו כן, מעיד המידע בבירור על סיכון הנשקף לאסירים אחרים מפניו של המשיב עצמו, לנוכח כוונות פגיעה מצידו (מידעים 205, 477, 170, 414, 548, 666).

המידעים שהוזכרו עד כאן אמנם אינם חדשים, והם שעמדו ביסוד ההחלטה המנהלית על השמתו של המשיב בהפרדה, אך למידע הנ"ל התווספה ידיעה חדשה שמספרה 914, ומכל מקום מדובר במידע שאינו בעל תאריך תפוגה (ראו רע"ב 2024/13 שורפי נ' שב"ס (16.5.13) והוא עדין בתוקף בשים לב לטיבו ולכלל הנסיבות. גם רשימת הסכסוכים של המשיב ארוכה ומתייחסת לחברי ארגוני פשיעה שונים ומגוונים, שזרועותיהם מתפרשות לבתי סוהר ולאגפים רבים.

לאחר עיון במכלול החומרים שהוצגו בפני
, ועל אף שהחזקת אסיר בהפרדה הנה בגדר מוצא אחרון,
אני סבור כי אין מנוס במקרה זה אלא להיעתר לבקשה, שכן לא ניתן בדרך אחרת לשמור על שלומם של המשיב ושל אסירים אחרים, כאמור בסעיף 19 ב' (3) לפקודה. לפיכך, אני מורה על המשך החזקתו של המשיב בתנאי הפרדה למשך 6 חודשים נוספים, החל מיום 26.1.19.

לצד האמור לעיל, אני מורה לשב"ס, לנוכח האמור בדו"ח הסקירה 411 בהערה האחרונה בעמ' 3, לבחון פעם נוספת את אפשרות העברתו של המשיב לאגף השמור, ולהגיש הודעת עדכון בנושא לבית המשפט בתוך 45 ימים מהיום.

העתק יועבר לב"כ הצדדים.



ניתנה היום, ב' אדר א' תשע"ט, 07 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.










עתא בית משפט לעניינים מנהליים 37136-01/19 מדינת ישראל פמ"מ נ' שאול פרץ (אסיר) (פורסם ב-ֽ 07/02/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים