Google

חנה אל-חי גורודצקי - חן אלון אלברט, טהבש שמעיה

פסקי דין על חנה אל-חי גורודצקי | פסקי דין על חן אלון אלברט | פסקי דין על טהבש שמעיה |

16774-06/17 א     14/02/2019




א 16774-06/17 חנה אל-חי גורודצקי נ' חן אלון אלברט, טהבש שמעיה








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 16774-06-17 גורודצקי נ' אלברט ואח'





בפני

כבוד השופטת
מוריה צ'רקה


תובעת

חנה אל-חי גורודצקי


נגד

נתבעים

1. חן אלון אלברט
2. טהבש שמעיה



החלטה


התובעת הגישה תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין, אולם במהלך קדם המשפט הראשון הודיעה שהיא חולקת על עצם זכותם של הנתבעים במקרקעין, ובמקביל מנהלת הליכים בבית המשפט המחוזי בירושלים להצהיר שאין לנתבעים זכויות בהם. בנסיבות אלה, הוריתי לתובעת להודיע אם היא עומדת על תביעתה. התובעת לא הודיעה דבר, וביום 6.1.19 הוריתי על מחיקת התביעה ללא צו להוצאות.
בד בבד, במהלך ישיבת קדם המשפט השנייה, ביקשה התובעת להורות לנתבעים להפקיד בקופת בית המשפט מחצית משכר הדירה שהם מקבלים תמורת השכרתה. כיוון שהנתבעים אינם חולקים על זכויותיה של התובעת בדירה, הם הסכימו להפקדת מחצית משכר הדירה שהם יקבל מאותו מועד ואילך עבור הדירה. עד היום הופקדו בקופת בית המשפט סכום של 1,800 ₪ וסכום נוסף של 1,600 ₪.
לאחר שנמחקה התביעה, הוריתי לנתבעים להודיע אם הם מסכימים שהכספים שהופקדו בקופת בית המשפט יועברו לתובעת.
הנתבעים הודיעו על התנגדותם להעברת הכספים לתובעת, ונימקו התנגדות זו בשלושה נימוקים. ראשית, טענו התובעים שבפסק הדין אשר מחק את התביעה נפלה טעות, באשר התביעה נמחקה ללא צו להוצאות. לפיכך, ביקשו הנתבעים להורות על העברת הכספים המופקדים לידיהם, לכיסוי הוצאותיהם בניהול התביעה. שנית, טענו הנתבעים שעל התובעת לשאת בהוצאות תיקון ליקויים בדירה, הוצאות שהוציאו על מנת להשכירה. לפיכך, מבקשים הנתבעים להעביר לידיהם את שכר הדירה שהפקידו, לכיסוי הוצאותיהם. שלישית, טענו הנתבעים שהתובעת לא שילמה את ההוצאות שנפסקו נגדה ביום 14.10.18, והם מבקשים לקבל לידיהם את הסכומים שהופקדו כביצוע של אותה החלטה, בתוספת אגרת פתיחת תיק הוצאה לפועל.
התובעת הכחישה טענות הנתבעים בדבר השיפוצים, והפנתה לכך שהם לא צירפו לתגובתם רשימה של תיקונים שביצעו בדירה, או תיעוד אחר על ביצועם. לפיכך, לטענת התובעת, אין מקום לקזז מחלקה בשכר הדירה את חלקה בביצוע השיפוץ.
דיון והכרעה
איני יושבת כערכאת ערעור על החלטותי שלי, ואיני מוסמכת לתקנן. לפיכך, איני מוסמכת היום לחייב את התובעת בהוצאות כחלק מפסק הדין.
בנוסף, בדיון ביום 14.10.18 הודיעו הנתבעים שהם מתנגדים לתשלום חלקה של התובעת בדמי השכירות שגבו בעבר, משום שהם מחזיקים בכספים אלו כהחזר על הוצאות שהוציאו לצורך שיפוץ הדירה. הנתבעים הוסיפו והצהירו שהם מסכימים להפקיד את שכר הדירה שיגבו מאותו המועד ואילך בקופת בית המשפט. מהסכמה זו משתמע שלא נותרו לתובעת חובות בגין השיפוץ שבוצע.
ואולם, התובעת לא חלקה על טענת הנתבעים לפיה היא לא פרעה את חיוביה בגין ההוצאות שנפסקו לחובתה ביום 14.10.18, ולפיכך יש להניח שהיא מסכימה לעובדה זו. בקופת בית המשפט מופקד היום סך של 3,400 ₪, דהיינו סכום הנמוך מסך ההוצאות שנפסקו. שני הנתבעים מסכימים שמתוך הסך הנ"ל 2,580 ₪ יועברו לנתבע 2, והיתרה תועבר לנתבע 1. לפיכך אני מורה למזכירות להשיב את הכספים לנתבעים על פי החלוקה דלעיל. הסכומים שיועברו לידי הנתבעים ייחשבו כפירעון חלקי של חובה של התובעת על פי ההחלטה האמורה.


ניתנה היום, ט' אדר א' תשע"ט, 14 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 16774-06/17 חנה אל-חי גורודצקי נ' חן אלון אלברט, טהבש שמעיה (פורסם ב-ֽ 14/02/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים