Google

מיכאל תמים - יוסף קורקוס

פסקי דין על מיכאל תמים | פסקי דין על יוסף קורקוס

4532-10/18 תק     14/02/2019




תק 4532-10/18 מיכאל תמים נ' יוסף קורקוס








בית משפט לתביעות קטנות באשדוד


ת"ק 4532-10-18 קורקוס נ' תמים




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
5

בפני

כבוד הרשמת בכירה
אירנה רוזן


המבקש

מיכאל תמים


נגד

המשיב
יוסף קורקוס










החלטה

לפניי בקשה להיתר ייצוג ובקשה להעברת דיון מבית משפט לתביעות קטנות לבית משפט השלום.

באשר לבקשת המבקש להתיר לו להיות מיוצג על ידי עורך דין בהליך המתנהל בבית משפט לתביעות קטנות, סעיף 63(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984, קובע כי הכלל בבית המשפט לתביעות קטנות הוא שבעלי הדין אינם מיוצגים על-ידי עורך-דין וכי ייצוג בעל דין על-ידי עורך דין ניתן "רק ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו"

ברע"א 5711/08
רשל פרטוק נ' סול טורג'מן בע"מ (פורסם במאגרים) הבהיר בית המשפט העליון כי תכליתו של כלל זה היא לשמור על מסגרתה של התביעה הקטנה כהליך שאינו יקר, הזמין לאדם המבקש לממש את זכויותיו באופן פשוט ומהיר כשמדובר בסכומי כסף שאינם גבוהים:

"מטרתו של סעיף זה משתלבת עם המטרה הכללית של בתי המשפט לתביעות קטנות שהוזכרה לעיל: הסעיף מאפשר לאזרח מהשורה ולצרכן הקטן לפנות לבית משפט ללא צורך בידע משפטי מוקדם וללא צורך בשכירת שירותיו של עורך דין אשר מייקרת מאוד את ההליך ויוצרת חסם בפני
הפונים לבתי המשפט, בוודאי כאשר מדובר על תביעות בסכומי כסף קטנים. הסיפא של הסעיף מלמדת על החשיבות שראה המחוקק באיזון ובשוויון בין בעלי הדין, כך שאם בעל דין אחד מקבל היתר להיות מיוצג על-ידי ארגון מסוים, ירשה בית המשפט גם לבעל הדין שכנגד להיות מיוצג כפי שיורה בית המשפט. לסיכום ניתן ללמוד מהסעיף על החשיבות בשמירתם של שני עקרונות בבית המשפט לתביעות קטנות: עיקרון העדר ייצוג משפטי של בעלי הדין ועיקרון האיזון והשוויון בין בעלי הדין".
(ראו גם רע"א 1868/16 רז נ' האפרתי, [פורסם בנבו] (19.6.2016)).

עוד מבאר בית המשפט העליון כי כעולה מפסקי הדין עקרונות אלה נשמרים בפסיקות השונות, והיתר ייצוג על ידי עו"ד ניתן
בצמצום רב.

לאחר עיון בבקשה ובתגובה, לא מצאתי כל טעם מיוחד המצדיק מתן היתר ייצוג בתיק זה. הטענה כי המבקש ממילא מלווה בעורכי דינו וכי אי מתן היתר ייצוג מקשה על גישתם לתיק, אין בה כדי להצדיק סטייה מהכלל הקבוע בחוק ובפסיקה. משכך, הבקשה להיתר ייצוג נדחית.

באשר לבקשה להורות על העברת התיק לבית משפט השלום נוכח כוונתו העתידית של הנתבע לעתור לצרוף חברת ביטוח בה היה מבוטח כנתבעת נוספת בתיק או למשלוח הודעת צד ג', הרי שכל עוד לא הוגשו הבקשות כאמור, לא ניתן לבחון את טענת המבקש כי התיק אינו מתאים לדיון במסגרת הדיונית בה הוגש ומשכך, דינה להידחות אף היא.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ט' אדר א' תשע"ט, 14 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.










תק בית משפט לתביעות קטנות 4532-10/18 מיכאל תמים נ' יוסף קורקוס (פורסם ב-ֽ 14/02/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים