Google

קודקוד הורדים בע"מ - מודיעין אזרחי בע"'מ

פסקי דין על קודקוד הורדים בע"מ | פסקי דין על מודיעין אזרחי בע"'מ

49579-12/18 עא     10/03/2019




עא 49579-12/18 קודקוד הורדים בע"מ נ' מודיעין אזרחי בע"'מ








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 49579-12-18 קודקוד הורדים בע"מ
נ' מודיעין אזרחי בעמ




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני




בפני

כבוד השופט
איל באומגרט


המבקשת

קודקוד הורדים בע"מ


נגד

המשיבה
מודיעין אזרחי בע"'מ


החלטה


1.
לפניי שלוש בקשות: הבקשה הראשונה היא בקשת המשיבה למחוק את הערעור מחמת אי הפקדת עירבון. הבקשה השניה היא בקשת המבקשת להאריך המועד להגשת בקשה למתן פטור מהפקדת עירבון. הבקשה השלישית היא לפטור את המבקשת מהפקדת עירבון.

המבקשת הגישה ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בקריות אשר ניתן בתא"מ 974-08-16 ובמסגרתו נדחתה תביעתה ובד בבד חויבה בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך-דין.

2.
בהחלטה מיום 24.12.18 הורה כב' הנשיא, השופט שפירא, למבקשת להפקיד את העירבון עד 23.1.19 וככל שבדעתה להגיש בקשה לפטור מהפקדת עירבון, יש להגישה עד ל- 13.1.19. משלא הפקידה המבקשת את העירבון ואף לא עתרה לביטולו, הגישה המשיבה בקשה למחוק את הערעור בשל אי הפקדתו.

בתשובה לבקשת המשיבה למחוק את הערעור מחמת אי הפקדת עירבון, עתרה המבקשת בבקשות להארכת מועד להגשת בקשה לפטור מהפקדת עירבון ובקשה לפטור מהפקדת עירבון.

3.
המשיבה, בבקשתה למחוק את הערעור מחמת אי הפקדת עירבון טוענת כי נוכח טענות המבקשת בבקשה לעיכוב ביצוע, אשר נדחתה, שם טענה כי מצבה הכלכלי דחוק, יש להקפיד על הפקדת עירבון במועד.




בקשה להארכת מועד

4.

המבקשת טוענת כי המתינה עם הגשת הבקשות נוכח מו"מ שניהלו הצדדים על מנת להגיע להסדר ומוסיפה כי בשוגג לא הבחינה כי כב' הנשיא קצב מועד להגשת בקשה לפטור מהפקדת עירבון.

המשיבה מתנגדת לבקשה להארכת מועד וטוענת כי סיכויי הערעור קלושים. עוד טוענת המשיבה כי הבקשה להארכת מועד הוגשה בשיהוי ניכר, כחודש ימים לאחר המועד שנקצב בהחלטת הנשיא.

נוסף על כך טוענת המשיבה שאין קשר בין המו"מ שניהלו הצדדים ובין חובת הפקדת עירבון.

5.
תקנה 528 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "תסד"א") קובעת כי בית המשפט או הרשם רשאים להאריך מועד שנקצב לפי שיקול דעתם.

על מנת שלא לחסום את דרכה של המבקשת לברר את הבקשה לפטור מהפקדת עירבון ובד בבד לחסום את דרכה כליל מהליכי משפט, מוחלט להאריך את המועד להגשת הבקשה לפטור מהפקדת עירבון. עם זאת, נוכח השיהוי הניכר בהגשת הבקשה תשלם המבקשת הוצאות המשיבה בגין בקשה זו בסך של 2,000 ₪ (כולל מע"מ).

הבקשה לפטור מהפקדת עירבון

6.
המבקשת חוזרת על
טענותיה כי סיכויי הערעור טובים.

באשר למצבה הכלכלי, טוענת המבקשת כי אין בידה האפשרות להפקיד עירבון בשיעור של 15,000 ₪ וככל שבקשתה תדחה, תנעלנה בפני
ה דלתות בית המשפט. לחיזוק טענה זו, מצרפת המבקשת תדפיסי חשבון בנק המלמדים כי חשבונה נמצא ביתרת חובה ואישור רו"ח כי היא נושאת הפסדים.

7.
המשיבה מתנגדת לבקשה וטוענת כי סיכויי הערעור קלושים.

נוסף על כך טוענת המשיבה כי המבקשת לא הוכיחה העדר מסוגלות כלכלית להפקיד את העירבון וכי המבקשת לא הוכיח שאם בקשתה תדחה, תקרוס.

8.
תקנות 427 ו- 428 לתסד"א, קובעות חובת הפקדת עירבון על מנת להבטיח את הוצאות הצד שכנגד היה והערעור יידחה.

בבשג"ץ 4934/14 גורנשטיין נ' כנסת ישראל (פורסם במאגרים) (להלן: "עניין גורנשטיין"), נקבע כי על בית המשפט לוודא כי דרכו של בעל דין לערכאות לא תיחסם מחמת עוניו. מאידך, נקבע בעניין גורנשטיין, כי על בית המשפט לוודא שהצד שכנגד לא ייצא בחיסרון כיס היה והערעור יידחה.

עוד נקבע בעניין גורנשטיין כי בעת קביעת שומת העירבון על בית המשפט לקחת בחשבון את מורכבות ההליך, שיעור ההוצאות שנפסקו בבית משפט קמא ומספר הצדדים.

אשר על כן נקבע בעניין גורנשטיין כי על שני תנאים מצטברים להתקיים שעה שבבקשה לפטור מעירבון עסקינן. אלו הם התנאים:
א. סיכויי הערעור טובים.
ב. המבקש הוכיח את חסרון הכיס להפקיד העירבון.

כפי שנקבע בעניין גורנשטיין, על המבקש להוכיח כי לערעור סיכויי אמיתי ולא די בסיכוי סתמי וקלוש. באשר ליכולת כלכלית או העדרה, נדרש המבקש, כפי שנקבע בעניין גורנשטיין, להתכבד ולהידרש לפרטי יכולתו הכלכלית ובכלל זה לצרף תדפיסי חשבון בנק, רכוש ולהצהיר על ניסיונו לגייס את העירבון ממעגל חברים וקרובים.

9.
באשר לסיכויי הערעור, כפי שנקבע בהחלטה בבקשת המבקשת לעיכוב ביצוע, סיכויו של אלה אינם מובהקים.

לעניין טענת המבקשת לחיסרון כיס – עיון בתדפיסי חשבון הבנק ובדו"ח רו"ח מלמד כי אכן למבקשת הפסדים וחשבונה נמצא ביתרת חובה. אולם, בכך לא די. לא הוכח כי המבקשת אינה יכולה לגייס העירבון באמצעות הלוואות או אשראי כפי שניתן לה עד עתה.

באיזון התנהלות המבקשת עד כה, סיכויי הערעור שאינם גבוהים, למול מצבה הכלכלי שאינו מזהיר ועל מנת שלא לחסום את דרכה לבית המשפט מוחלט בזאת להעמיד את העירבון על סך של 10,000 ₪.

לא יופקד העירבון עד 17.3.19, יועבר ההליך לכב' השופט סעב, למחיקתו, בהתאם להחלטת הנשיא מיום 24.12.18.

ההחלטה ניתנה בסמכותי כרשם.

ניתנה היום, ג' אדר ב' תשע"ט, 10 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.










עא בית משפט מחוזי 49579-12/18 קודקוד הורדים בע"מ נ' מודיעין אזרחי בע"'מ (פורסם ב-ֽ 10/03/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים