Google

דמיטרי שמנייב - כונס נכסים רשמי תל אביב, אורן יעקבלביץ, אירנה שמנייב ואח'

פסקי דין על דמיטרי שמנייב | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב | פסקי דין על אורן יעקבלביץ | פסקי דין על אירנה שמנייב ואח' |

49331-10/17 פשר     18/03/2019




פשר 49331-10/17 דמיטרי שמנייב נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, אורן יעקבלביץ, אירנה שמנייב ואח'








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



פש"ר 49331-10-17 שמנייב נ' כונס נכסים רשמי תל אביב
ואח'




לפני כבוד השופטת מרב בן-ארי




בעניין: פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980




ובעניין:

המבקש/ת / החייב/ת:

דמיטרי שמנייב


נגד


המשיב:

1.כונס נכסים רשמי תל אביב
2.אורן יעקבלביץ
(מנהל מיוחד)
3.אירנה שמנייב
4.בנק לאומי לישראל בע"מ סניף חדרה


החלטה
1.
לפני שלוש בקשות:

א.
בקשה מטעם החייב לשלם את סכום ההוצאות האישיות שנפסקו לחובתו (החלטה מיום 1.5.18) מהכספים המועברים לקופת הכינוס על ידי המעסיקה שלו- חברת אל על.
ב.
בקשה מטעם החייב לקזז את חוב ריבית הפיגורים.
ג.
בקשה מטעם המנהל המיוחד להגדיל את צו התשלומים החודשי.

2.
החייב נטל שתי הלוואות. אחת מבנק לאומי והשנייה מבנק הפועלים.
שני הבנקים טענו שההלוואות הן בגדר המחאת זכות והם ביקשו לקזז את החזרי ההלוואה מתוך משכורתו של החייב. עד למתן החלטות בבקשות הבנקים, המעסיקה של החייב עיכבה אצלה את הכספים שנוכו ממשכורתו של החייב.

3.
בהחלטה מיום 30.12.18 נקבע שלבנק הפועלים עומדת זכות כדין לקזז את החזרי ההלוואה ממשכורתו של החייב והתקבלה הסכמה להמשך הקיזוז (מדובר בשתי הלוואות נפרדות, אחת בסכום של 175,000 ₪ קרן, והשנייה בסכום של 38,000 ₪ קרן).
אשר לבנק לאומי נקבע, שלא הוכחה זכות הקיזוז ולכן ניתנה הוראה למעסיקה שלא להמשיך לקזז את סכום ההלוואה ממשכורתו של החייב.

4.
בהתאם להחלטה זו, ניתנה הוראה למעסיקה להעביר את הכספים שנוכו ממשכורתו של החייב בגין ההלוואה שנלקחה מבנק לאומי, אל קופת הכינוס. מדובר בסכום של כ- 12,800 ₪.



5.
בבקשה שלפני החייב עותר לנכות מתוך הסכומים שהמעסיקה נדרשה להעביר לקופת הכינוס סך של 6,000 ₪ בגין הוצאות שהוא חויב בהן בדיון מיום 1.5.18. כמו כן, עותר לשלם מסכום זה את ריבית הפיגורים שההלוואות בבנק הפועלים צברו בעת שהכספים היו מעוכבים על ידי המעסיקה. לטענת החייב מדובר על סך של כ- 750 ₪ מחודש מאי 2018 ועד לחודש דצמבר 2018.

6.
המנהל המיוחד התנגד לבקשה, בנוסף עתר להגדיל את צו התשלומים החודשי לסך של 3,000 ₪. לטענת המנהל המיוחד, לבקשת החייב ובהסכמת הכנ"ר, נקבע שסכום ההוצאות שהושת עליו בסך של 6,000 ₪ ישולם עד תכנית הפירעון. אשר לריביות שכביכול הצטברו, לטענת המנהל המיוחד לא ניתן לדון בטענה זו בשעה שבנק הפועלים לא הגיש בקשה בעניין זה ולא עמד על קבלת ריביות.

אשר להגדלת התשלום החודשי, לטענת המנהל המיוחד יש להגדיל את התשלום החודשי בסך של 1,600 ₪ נוספים, כגובה הסכום שנוכה ממשכורתו של החייב לטובת ההלוואה לבנק לאומי, שאין לנכות עוד נוכח ההחלטה לפיה בנק לאומי לא הוכיח את זכותו לקיזוז.

7.
לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי לדחות את בקשות החייב.

8.
אשר לבקשה לקזז את סכום הריביות, מדובר בבקשה מוקדמת. בנק הפועלים לא טען דבר בעניין זה ולא עמד על זכות כלשהי ביחס לריביות שהצטברו, ככל שהצטברו ואין לדעת מה סכומן.

9.
אשר לבקשה לשלם את סכום ההוצאות האישיות מהכספים שנקבע שעל המעסיקה להעביר לקופת הכינוס, אני סבורה שיש להיעתר לבקשה בחלקה. אמנם מדובר בכספי משכורת של החייב, ואמנם לא הוגשה בקשה להגדלת צו תשלומים לאותה תקופה, אך בפועל, בסופו של דבר, מדובר בהכנסה פנויה שנוצרה ולה זכאים הנושים. קיזוז סכום ההוצאות האישיות מאותה הכנסה פנויה, משמעו השתת ההוצאות האישיות על קופת הכינוס. זאת, לאחר שהצדדים עצמם הסכימו שתשלום ההוצאות האישיות יבוצע סמוך להפטר. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שלפי הדוחו"ת החודשיים בתקופת עיכוב הכספים החייב נדרש לעזרה כספית מהוריו ומחבריו. אלו האחרונים, לא חייבים דבר לנושים, ולא ניתן לשלול את העובדה שהעזרה נדרשה לא בשל הוצאות מופרזות אלא בשל הקיטון בהכנסה. בשקלול האמור לעיל, אני מורה כי סך של 3,000 ₪
יקוזז מהסכום שהועבר כעת לקופה.

10.
לא מצאתי בנסיבות העניין ולאחר עיון בדוחות החודשיים שהוגשו, להגדיל בעת הזו את צו התשלומים החודשי.

11.
החייב ימשיך להגיש דוחות חודשיים והבקשה תבחן בשנית בעוד 90 ימים, בהתאם לנתונים עדכניים שיוצגו למנהל המיוחד, לרבות הטענות של המנהל המיוחד לצורך בצמצום הוצאות החייב (סעיף 3 לתגובה).

ניתנה היום,
י"א אדר ב' תשע"ט, 18 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.














פשר בית משפט מחוזי 49331-10/17 דמיטרי שמנייב נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, אורן יעקבלביץ, אירנה שמנייב ואח' (פורסם ב-ֽ 18/03/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים