Google

מיכאל יצחק רמתי - מדינת ישראל

פסקי דין על מיכאל יצחק רמתי |

12578-03/19 בפמ     06/04/2019




בפמ 12578-03/19 מיכאל יצחק רמתי נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בחיפה


בפ"מ 12578-03-19 רמתי נ' מדינת ישראל




תיק חיצוני: 14212112537




בפני

כבוד השופט
אור לרנר


מבקשים

מיכאל יצחק רמתי


נגד

משיבים
מדינת ישראל



החלטה

בפני
י בקשה לביטול פסילה מנהלית, זאת לאחר שהמבקש נפסל ע"י קצין משטרה לתקופה של 30 ימים, בגין חשד שביצע עבירה של נהיגה במהירות הגבוהה מהמהירות המרבית המותרת במקום.

כעולה מהדו"ח שצורף לבקשה שמספרו 14212112537 (להלן: "הדו"ח"), ביום 19.3.19 בשעה 15:42, נהג לכאורה המבקש, בדרך עירונית (רח' ד"ר ארתור בירם בחיפה), במהירות של 105 קמ"ש במקום בו המהירות המירבית המותרת הינה 50 קמ"ש.

בעקבות נהיגתו הנ"ל, זומן המבקש לשימוע בפני
קצין משטרה אשר החליט, לפסול את רישיונו של המבקש למשך 30 ימים החל מאותו מועד.

ב"כ המבקש עותר להשיב למבקש את רישיון הנהיגה שלו לאלתר ולחילופין להורות על קיצור תקופת הפסילה המנהלית.

המבקש טוען בבקשתו, כי אין סכנה לציבור מהמשך נהיגתו וכי עברו התעבורתי אינו מצדיק הפסילה המנהלית. עוד מעלה המבקש טענות כלליות כנגד הראיות לכאורה נשוא הדו"ח. לטענת המבקש די בתקופת הפסילה שחלפה עד כה כדי להוות תקופת צינון והרתעה מספיקה והפגיעה בזכות הקניין של המבקש כמו גם בכבוד האדם שלו מצדיקה את ביטול הפסילה המנהלית ולכל הפחות קיצור התקופה. כן עותר המבקש להתחשב בנסיבותיו האישיות ובקשיי פרנסתו.

בעת הדיון הוסיף ב"כ המבקש וטען המבקש כי כבר בעת השימוע טען כי כי היו רכבים נוספים בכיוון נשיעתו וכי הקצין הפסול לא בחן את האפשרות לפסול לתקופה קצרה יותר, כפי הנדרש על פי הפסיקה, תוך שהפנה למקרים אחרים בהם מצא בת המשפט לקצר בתקופת הפסילה המנהלית.

ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה וציינה כי על בית המשפט לבחון את סבירות ההחלטה ולא להחליף את שיקול דעתו של הקצין הפוסל. כן הפנתה לחומר החקירה המבסס לטענתה ראיות לכאורה ברמה הנדרשת ואף לדברי הנהג בדו"ח. עוד הפנתה ב"כ המשיבה לעברו של המשיב הכולל 3 הרשעות מהירות שונות, בגין אחת מהן אף ריצה פסילה בפועל בת 5 חודשים וכן לפיסקה התומכת בענישה מחמירה, הרבה מעבר לפסילה המנהלית, במקרה חמור פחות.

דיון והכרעה

לאחר עיון בחומר החקירה , לרבות דברי הנהג כפי שנרשמו בדו"ח, אני מוצא כי קיימות די והותר ראיות לשלב זה של ההליך (יסוד להניח), והטענות אותן מעלה המבקש (אם בשימוע ואם בבקשה ובדיון), ייבחנו במסגרת התיק העיקרי ואין בהן כדי להקהות מעוצמתן של הראיות.

באשר למסוכנותו של המבקש, הרי שנהיגה במהירות הגבוהה ב- 55 קמ"ש מהמהירות המותרת בכביש מהווה כשלעצמה התנהגות המלמדת על מסוכנות ור' לעניין זה החלטתי בבפ"מ 12793-12-17 כמאל חמאדה שם מצאתי לקצר את פסילתו של הנהג ל-20 ימים מקום בו הוא חרג מהמהירות המותרת ב- 52 קמ"ש (ור' אף החלטת כב' הש' פאר גינת בבפ"מ 4871-12-17 רזיאל (פורסם בנבו)). הדברים מקבלים משנה תוקף שעה שמדובר בכביש עירוני בו המהירות המקסימלית המותרת הינה 50 קמ"ש. ודוק, המבקש נסע במהירות שהינה יותר מכפל המהירות המורתת במקום.

כן בחנתי את עברו התעבורתי של המבקש, אשר הוציא רישיון נהיגה בשנת 2014 וצבר לחובתו
3 הרשעות קודמות, כולן עבירות מהירות , בגין אחת מהן אף ריצה 5 חודשי פסילה בפועל (בשנת 2015, בואכה 2016) ולמרות זאת חזר וביצע עבירות מהירות נוספות.

משכך אני מוצא לקבוע כי מעשיו של המבקש אכן מלמדים על מסוכנות ממשית המצדיקה פסילתו המנהלית וצינונו מלנהוג לתקופת מה, כאשר הרשעותיו הקודמות רק מחזקות מסקנתי זו.

לא נעלמה מעיניי העובדה כי המבקש נסע לכאורה במהירות העולה "רק" ב- 15 קמ"ש מעל "ברירת הקנס" (ור' הדברים שציינתי בבפ"מ 12793-12-17 כמאל חמאדה הנ"ל), אולם בהתחשב במהירות הגבוהה כל כך בדרך עירונית (להבדיל מהמקרים אליהם הפנה ב"כ המבקש שם היה מדובר בדרך בינעירונית), כמו גם בפער בין המהירות הנטענת לבין שאר המכוניות הנוסעות בכביש, הסכנה שבחוסר יכולת התגובה במקרה של ירידת הולך רגל לכביש וכן עברו התעבורתי של המבקש, איני מוצא לתת להעלאת רף המהירות של ברירת הקנס משקל משמעותי בנסיבות תיק זה.

טרם החלטתי בחנתי אף את האפשרות לקצר את תקופת הפסילה המנהלית הן בהתחשב ב "[אחזור על] מושכלות יסוד והן שהן הקצין וקל וחומר ביהמ"ש מוסמך ואף חייב להפעיל את שיקול דעתו ואין מדובר בהחלטות בינאריות של 0 או 30 ימי איסור שימוש (והדברים תקפים אף בנוגע לתקופות פסילה)" (ע"ח (מחוזי חיפה) 4462-09-17 מ"י נ' פחימה (פורסם בנבו)), והן בהתחשב במצבו האישי הנטען, אולם לא מצאתי לעשות כן נוכח המסוכנות העולה ממהירות הגבוהה בה נהג, כמו גם עברו.

נוכח כל האמור לעיל, לא מצאתי כי נפל פגם בשיקול דעתו של הקצין המשמע ואני דוחה את הבקשה לביטול הפסילה המנהלית.


ניתנה היום, א' ניסן תשע"ט, 06 אפריל 2019, בהעדר הצדדים.










בפמ בית משפט לתעבורה 12578-03/19 מיכאל יצחק רמתי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 06/04/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים