Google

פלוני - המפיץ יוסי ישראלי בע"מ, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסקי דין על פלוני | פסקי דין על המפיץ יוסי ישראלי | פסקי דין על מנורה מבטחים ביטוח |

9425-04/17 א     14/04/2019




א 9425-04/17 פלוני נ' המפיץ יוסי ישראלי בע"מ, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ








בית משפט השלום בקריות



ת"א 9425-04-17




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני




בפני

כבוד השופטת
פנינה לוקיץ

תובע
פלוני


נגד

נתבעים
1. המפיץ יוסי ישראלי בע"מ
2. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ


החלטה

בפני
בקשת התובע לפטור אותו מהשתתפות בשכ"ט מומחה שבכוונת בית המשפט למנות לאור הפער בין קביעות מומחי הצדדים באשר לשיעור הנכות שנותר לתובע כתוצאה מתאונת עבודה מיום
2.5.10.

ראשית לכל אני מוצאת מקום להתנצל בפני
התובע על העיכוב המתן החלטה בבקשתו, עיכוב שנבע מתקלה טכנית בגינה הצורך במתן החלטה נעלם מעיני, וכעת, עם הגשת בקשה מטעמו, ניתנת ההחלטה.

המדובר בתביעה בה התובע מבקש לחייב את הנתבעים בפיצויו בגין נזקי גוף שנגרמו לו, לטענתו, כתוצאה מנפילת פח חמוצים, במשקל 10 ק"ג, על רגלו הימנית במהלך פריקת סחורה שביצוע עבור מעבידתו, הנתבעת 1.

בעוד שמומחה מטעם התובע קבע כי נותרה לו נכות בשיעור 25% כתוצאה מהתפתחות תסמונת
crps
ברגלו כתוצאה מהפגיעה בתאונה (שגרמה לשברים בעצמות כף הרגל), הרי שמומחה מטעם הנתבעים קבע כי נכותו הינה בשיעור 10% בלבד בגין הגבלה בתנועות כף הרגל, מבלי שמצא סימנים לקיום תסמונת
crps
. (יצויין כי המוסד לביטוח לאומי קבע כי לא נותרה לתובע נכות בגין פגיעתו זו, בשל העדר קשר סיבתי בין הופעת ה
crps
לבין הפגיעה בתאונה – זאת לפי הודעת התובע מיום 26.11.18).

התובע מבקש לפטור אותו מהשתתפות במחצית משכ"ט מומחה בית המשפט שהחלטתי כי בכוונתי למנות, וזאת בשל מצבו הכלכלי הקשה הנטען הנובע מכך שמאז התאונה הוא אינו עובד, וקצבת הבטחת הכנסה, בסך 2,200 ₪, ששולמה לו עד לשנת 2017 הופסקה בשל העדר זכאות. לטענתו, הוא ומשפחתו (המונה 5 נפשות) מתקיימים משכרה של אשתו בלבד, אשר על פי תלושי השכר עמד, נכון לחודש 9/18 על שכר ממוצע של כ-6,800 ₪ (על בסיס שכר מצטבר לחודש זה).

הנתבעים מתנגדים לבקשת התובע, בין היתר, לנוכח העובדה כי הם כופרים בחבותם כלפיו וכן לאור העובדה כי כפי שיכול היה התובע לגייס את הסכום הנדרש לצורך הגשת חוות דעת מטעמו, אין מניעה כי יגייס את הסכום הנדרש לצורך השתתפות בשכ"ט מומחה בית המשפט.

לאחר שקילת טיעוני הצדדים אינני מוצאת להיעתר לבקשת התובע לפטור אותו מהשתתפות במחצית משכר המומחה בשלב זה. אמנם ניכר כי מצבו הכלכלי של התובע אינו מיטבי, ובוודאי שקשה למשפחה להתקיים משכרה של אשתו בלבד, אולם אן מצבו של התובע כה קשה באופן המצדיק מתן הפטור המבוקש.

מחצית משכר המומחה מסתכמת בסך של 2,700 ₪ ולא שוכנעתי כי התובע לא יוכל לגייס סכום זה, חרף הקושי הכלכלי הנטען. אוסיף במאמר מוסגר גם כי קשה לקבל טיעונו של התובע כי מזה למעלה מ-8 שנים הוא לא עובד כלל לפרנסתו ומשפחתו התקיימה, לכאורה, עד לחודש 8/17 מקצבה בסך 2,200 ₪....), ובוודאי שאין לכך הצדקה מבחינת הנכות שנותרה בגין התאונה (אפילו באם אלך, בשלב זה, לפי קביעת המומחה מטעמו).

יש לציין כי תובע הבוחר לנהל הליך משפטי בו מועלית על ידו טענה לקיומה של נכות, צריך לדעת, מראש כי הוא צפוי להוצאות נוספות לצורך ניהול ההליך, ולהתארגן מבחינה כספית לכיסוי הוצאות אלו. כפי שציינתי בהחלטה מיום 15.10.18 אינני מקבלת טיעון ב"כ התובע כי אין מקום למינוי מומחה מטעם בית המשפט בשלב זה וכי ניתן לנהל את ההליך על בסיס חקירת מומחים. כידוע לכל, הליך לפיצוי בגין נזקי גוף, על מנת שניתן יהא לנהלו ביעילות, בוודאי מקום בו הפער בין מומחי הצדדים כה ניכר, יש בו צורך במינוי מומחה מטעם בית המשפט. מאחר ומינוי כזה נעשה קודם להכרעה בשאלת החבות (השנויה במחלוקת כמעט בכל תיק שאינו מתנהל עפ"י הפלת"ד), אין מקום, כשגרה, להטיל את שכר המומחה במלואו על הנתבעים בשלב זה של ההליך.

משכך אני דוחה את בקשת התובע ומורה לו להפקיד בקופת בית המשפט את הסך של 2,700 ₪ (או התחייבות ב"כ חלף ההפקדה) כתנאי למינוי מומחה מטעם בית המשפט, זאת בתוך 30 יום.
בהעדר הפקדה אראה את התובע כמסכים לקביעת המומחה מטעם הנתבעים.

ניתנה היום, ט' ניסן תשע"ט, 14 אפריל 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 9425-04/17 פלוני נ' המפיץ יוסי ישראלי בע"מ, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/04/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים