Google

ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ - גלית קליין, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ

פסקי דין על ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על גלית קליין | פסקי דין על מנורה מבטחים לביטוח |

39524-11/18 א     07/05/2019




א 39524-11/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' גלית קליין, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא



ת"א 39524-11-18 ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' קליין ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת
חגית בולמש


תובעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ


נגד


נתבעות

1.גלית קליין

2.מנורה מבטחים לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
בפני
תביעה ותביעה שכנגד בגין נזקי רכוש לרכבים בשל תאונת דרכים שארעה בדרך נמיר בתל אביב ביום 1.2.18.

2.
בכתב התביעה נתבעו נזקים בשווי 103,096 ₪ בהתאם לחוות דעת שמאי שצורפה לכתב התביעה ומאחר בהתאם לחוות דעת זו קיים אובדן להלכה של שווי הרכב.

3.
בהתאם לכתב התביעה בעת שנסע המבוטח ברכב בנתיב השמאלי מבין שלושה נתיבים הגיח הרכב הפוגע מהנתיב האמצעי, סטה לנתיבו בפתאומיות, הדף אותו למעקה בצד שמאל ופגע בו. כתוצאה מכך אירעו התאונה והנזקים הן בצדו הימני של הרכב והן בצדו השמאלי.

4.
בכתב ההגנה לא הוכחשה התאונה אך נטען כי בהתאם לגרסת הנתבעת 1 שנהגה ברכב דווקא רכב התובעת הוא שהגיח לכיוון רכב התובעת, סטה מנתיבו בחוסר זהירות, פגע ברכב הנתבעות ולפיכך התאונה נגרמה באשמתו הבלעדית של רכב התובעת. לכתב ההגנה צורף עמוד אחד של הודעה על תאונת דרכים. כמו כן הוגש כתב תביעה שכנגד בו חוזרות הנתבעות על גרסתן ומצרפות חוות דעת שמאי לפיה נגרם נזק לרכב הנתבעות בסך של 19,555 ש"ח. סכום התביעה שכנגד הינו 17,742 ₪.

5.
הצדדים צרפו תמונות נזק לחוות דעת השמאי שהגישו.

6.
בדיון מיום 7.5.19 העידו הנהגים. נהג התובעת העיד כי הבחין ברכב הנתבעות סוטה לעבר נתיבו אולם לא הספיק לעצור או לסטות ורכב הנתבעות פגע בו ואף הדף אותו לעבר הגדר השמאלית של הנתיב. הנהג הגיש לבית המשפט תמונות אשר צילם בעת האירוע (ת/1). כפי שהעיד הנהג כתמי השמן על הכביש וכן שברי המכונית והעמודים המוטים של הגדר מצביעים על תאונה שארעה בנתיב השמאלי ועל כך שרכב התובעת נהדף לצדו השמאלי ונפגע מהעמודים. מהתמונות עולה כי רכב התובעת נפגע הן בצדו הימני בגלגל ממכה ישירה שקיבל והן בצדו השמאלי לכל אורכו משפשוף ושבירה התואמים את גרסתו. הנהג הצביע על חלקי הרכב המפוזרים לאורך מספר מטרים בצדו השמאלי של הכביש, על כתבי השמן, על עמודי גדר ההפרדה שהתעקמו לאורך צדו השמאלי של הנתיב, וכן על הפגיעה בגלגל הימני הקדמי, שהוא המקום שבו ארעה הפגיעה. הנתבעת 1 העידה בתיק זה והודתה בהגינותה כי רכב הנתבעות נסע בנתיב השמאלי, וכי היא אשר עברה מהנתיב האמצעי אל הנתיב השמאלי, שבו גם ארעה התאונה. נתבעת 1 טענה כי לא ראתה את רכב התובעת עד לרגע התאונה, שכן, לגרסתה, היה הנתיב השמאלי פנוי. מגרסתה עולה כי למעשה עד לרגע התאונה לא הבחינה ברכב התובעת כלל, והיא לא ידעה מהיכן הגיע רכב התובעת אולם הודתה כי בעת התאונה הוא נסע בנתיב השמאלי וכי התאונה התרחשה בנתיב השמאלי. הנתבעת 1 לא הגישה תמונות מטעמה ממועד האירוע.

7.
שני הצדדים העידו בצורה קוהרנטית ואמינה, וגרסתם אף תואמת זו לזו מבחינת מקום התאונה – הוא נתיב הנסיעה השמאלי. כפי שעולה מעדותם נהג התובעת נסע בנתיב השמאלי בעוד הנתבעת 1 היא זו שסטתה לנתיבו.

8.
מאחר והנתבעת 1 הודתה כי לא הבחינה ברכב התובעת עד לקרות התאונה אולם שתי הגרסאות אישרו כי רכב התובעת היה בנתיב השמאלי בעת התאונה כך שרכב הנתבעות הוא זה שהשתלב בנתיב הנסיעה של רכב התובעת, ומאחר ותמונות הנזק (ת/1) תואמות את גרסת התובעת באופן מלא, וגרסה זו הינה גרסה קוהרנטית ואמינה, מסקנתי היא כי יש לקבל את גרסת הנהג מטעם התובעת במלואה לעניין אחריות התאונה.

9.
לעניין טענת ב"כ הנתבעות לעניין המוקדים השונים לנזק רכב התובעת, הרי שמדובר בהרחבת חזית ולא נתבקשה על ידי הנתבעות העדת השמאי וכן לא הוגשה חוות דעת שמאי נגדית. משכך, מדובר בהרחבת חזית שלא נטענה, וכל טענה בדבר קיומה של פגיעה נוספת ברכב שאינה שורה לתאונה הינה גרסה שאין לה כל תימוכין בכתבי הטענות של הנתבעות. משכך, דין טענה זו להידחות. כמו כן, מבלי לגרוע ממסקנתי זו, הרי שגרסת הנהג מטעם התובעת באשר לפגיעה בצד ימין ע"י רכב הנתבעות והדיפתו לגדר בצד שמאל כפי שגם ניתן לראות בתמונות (ת/1), מצביעה על כך שיש לקבל את גרסת התובעת בנוגע לכלל הנזקים שנתבעו קשורים לתאונה זו, כפי שנקבעו בדו"ח השמאי, ובכלל זאת לנזקים בקדמת הרכב ובשני צדיו.

10.
משכך, אני מקבלת את התביעה במלואה ודוחה את התביעה שכנגד.

11.
הנתבעות, באמצעות הנתבעת 2, תשלמנה לתובעת סך
של 103,096 ₪, בתוספת שכר העד כפי שנפסק, אגרת בית המשפט בסך ­­1,288 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 12,887 ₪.

התשלום יבוצע בתוך 30 יום מהיום.


ניתן היום,
ב' אייר תשע"ט, 07 מאי 2019, בהעדר הצדדים.













א בית משפט שלום 39524-11/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' גלית קליין, מנורה מבטחים לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 07/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים