Google

חאתם גאנם - ג'בר חמוד, ועדת הבחירות למועצה מקומית סאג'ור, מנהל הבחירות למועצה מקומית סאג'ור ואח'

פסקי דין על חאתם גאנם | פסקי דין על ג'בר חמוד | פסקי דין על ועדת הבחירות למועצה מקומית סאג'ור | פסקי דין על מנהל הבחירות למועצה מקומית סאג'ור ואח' |

50595-02/19 הפ     05/05/2019




הפ 50595-02/19 חאתם גאנם נ' ג'בר חמוד, ועדת הבחירות למועצה מקומית סאג'ור, מנהל הבחירות למועצה מקומית סאג'ור ואח'





בית המשפט המחוזי בחיפה
ה"פ 50595-02-19 גאנם נ' חמוד ואח'

לפני כבוד השופטת תמר נאות פרי


המבקש
חאתם גאנם
נגד

המשיבים
.1 ג'בר חמוד

.2 ועדת הבחירות למועצה מקומית סאג'ור

.3 מנהל הבחירות למועצה מקומית סאג'ור
.4 סאמח אבראהים
החלטה

בהמשך לדיון הקודם, ולאחר שקילת טענות הצדדים, לא מצאתי לנכון לנהל את ההליך בשני שלבים כפי שהתבקשתי מטעם המשיבים 1, 2, ו-4 ואני סבורה שיש מקום לנהל את הדיון כמכלול.
אמנם המשיבים כולם מעלים בכתבי התשובה שהוגשו מטעמם טענות שנכנה לצורך המשך הדיון "טענות מקדמיות", כגון טענות באשר להשלכה שיש להליך הקודם שהתנהל בין הצדדים (והכוונה לעמ"נ 11477-12-18), או טענות באשר לקביעות עובדתיות ומשפטיות שהיו בהליך הקודם, כמו גם בהליך שהתנהל בפני
כב' השופט ברלינר במסגרת עמ"נ 22341-11-18, ואף עולות טענות באשר להשתקים אפשריים, שיהוי ובאשר להלכות בדבר האפשרות להגיש המרצת פתיחה לאחר הגשת ערעור בחירות - וכיוצא באלה טענות;
ועם זאת, אני סבורה כי מן הראוי לברר את כל הטענות יחדיו ואין הצדקה לדון קודם בטענות שהוגדרו על ידי המשיבים כ"טענות מקדמיות", שכן הדברים יביאו להתמשכות ההליכים תחת קיצורם.
אבקש להבהיר כי אין באמור כדי להביע עמדה זו או אחרת באשר למהות הטענות שהוגדרו כ"מקדמיות", ובוודאי שלא כדי להביע עמדה באשר לעוצמה של הטענות ובאשר לאפשרות שהן תתקבלנה. כל כוונתי הינה לומר שהמדובר בהליך שאינו שגרתי, ושוכנעתי שהכרעה בטענות אלו (אגב הגשת תגובה וקיום דיון בהן, במובחן משאר הטענות של הצדדים), אינה ראויה במקרה הנוכחי.

לכן, בכוונתי לקבוע מועד לשמיעת הראיות בתיק וזאת על יסוד כתב ההמרצה שהוגש וכתבי התשובה, ומיד בסמוך לאחר מכן – להורות על סיכומים בעל-פה. אבהיר שוב כי אין לקרוא אל תוך ההחלטה עמדה לפיה לא קיימת אפשרות שאורה על דחיית ההמרצה בשל מי מהטענות "המקדמיות" ועוד אבהיר כי סביר שיהיה לדבר השלכה בכל הנוגע לפסיקת ההוצאות בסוף ההליך.

באשר לדו"ח של החוקר הפרטי שצורף כנספח 15 להמרצת הפתיחה – המשיבים 1, 2, ו-4 מבקשים להורות על הוצאתו מהתיק ומעלים בהקשר זה כמה וכמה נימוקים. לא מצאתי בשלב זה שיש מקום לקבוע שהתצהיר אינו יכול לשמש כראיה בתיק ואנו נדון בסוגיה בפתח הישיבה הבאה.
על החוקר אשר חתום על הדו"ח, מר איציק מזרחי, להתייצב לישיבה הבאה למקרה והמסקנה תהא שהוא צריך להיחקר לגבי אותו דו"ח.

למותר לציין שעל שאר המצהירים מטעם הצדדים להתייצב לדיון.

הצדדים מתבקשים לרשום ביומנם את המועד הבא: 2/6/19 משעה 09:00 ועד סוף היום.
היות ונקבע מעלה שהדיון בטענות שכינינו "טענות מקדמיות" יהא בתום הדיון הכולל – אין צורך להגיש תגובה בשלב זה מטעם המבקש בהתייחס לתשובות שהוגשו מטעם המשיבים.

על הצדדים לשריין ביומנם גם את התאריך 16/6/19 משעה 09:00 לצורך השלמת עדויות (ככל שיהיה צורך) וסיכומים בעל פה.

אזכיר לב"כ המשיבים 1, 2, ו-4, עו"ד דכוואר כי הוא מסר שיעביר לבית המשפט עותק מודפס של כתב התשובה שהוגש מטעמו.

ניתנה היום, ל' ניסן תשע"ט, 05 מאי 2019, בהעדר הצדדים.


2 מתוך 2








הפ בית משפט מחוזי 50595-02/19 חאתם גאנם נ' ג'בר חמוד, ועדת הבחירות למועצה מקומית סאג'ור, מנהל הבחירות למועצה מקומית סאג'ור ואח' (פורסם ב-ֽ 05/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים