Google

איליה קפלן - אלה סגל ואח'

פסקי דין על איליה קפלן | פסקי דין על אלה סגל ואח'

27794-12/18 א     08/05/2019




א 27794-12/18 איליה קפלן נ' אלה סגל ואח'








בית משפט השלום בחיפה


ג' אייר תשע"ט, 08 מאי 2019

ת"א 27794-12-18 סגל נ' קפלן

תיק חיצוני
:




מספר בקשה:
3

בפני

כב' הרשמת הבכירה אילנה הדר


מבקש

איליה קפלן

נגד


משיבים

אלה סגל ואח'



החלטה
בפני
י בקשה שהוגשה ביום 3 באפריל, 2019, בה התבקש בית המשפט לבטל

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה ביום 26 בפברואר, 2019.
פסק הדין ניתן לאחר שכתב התביעה הומצא לידי חמותו של המבקש, אשר מתגוררת בכתובת הזהה לכתובת המבקש, אולם לטענתו – ביחידת דיור נפרדת. לטענת המבקש, חמותו הינה אישה מבוגרת, בת 81, ולא מסרה לידיו את כתב התביעה עם המצאתו לידיה. רק לאחר מתן פסק הדין ולאחר שהמבקש ערך בירור עם חמותו, נמצא כתב התביעה בביתה "מתחת לערימת מסמכים ועיתונים".
לאחר שעיינתי בטענות ובנספחים שצורפו לתגובת המשיבים, אני סבורה כי המסירה בוצעה כדין, ולפיכך אין מקום להורות על ביטולו של פסק הדין מחובת הצדק. עם זאת, בנסיבות המסירה, הרי שאי הגשת כתב הגנה במועד, אף אם מהווה רשלנות מסוימת, אינה עולה כדי התעלמות מדעת מההליך ומחובת המבקש כלפי בעל הדין שכנגד.
לגוף הבקשה לביטול

פסק דין
טוען המבקש, כי המשיבים שכרו את שירותיו לצורך בניית מחסנים בקומת העמודים, וכי לאחר שראה את התוכניות, אמר להם מיד כי התוכנית לא תאושר בוועדה. עם זאת, המשיבים עמדו על דרישתם לשכור את שירותי המבקש, תוך שציינו שבבניין סמוך אישרה הוועדה לבנות מחסנים באופן המבוקש ע"י המשיבים כאן. לטענת המבקש, על אף שהתריע בפני
המשיבים כי קיים סיכוי שהתוכנית לא תאושר, עמדו הם על בקשתם והוא הסכים לקבל את העבודה. בסופו של דבר התוכנית אכן לא אושרה, ומכאן תביעה זו, להחזר שכר הטרחה שקיבל המבקש בגין הגשת התוכניות.
בבוא בית משפט לשקול ביטול

פסק דין
, עליו לבחון את הסיבה לאי ההגנה של המבקש, וכן את סיכויי ההצלחה של המבקש במקרה בו יבוטל פסק הדין. מדובר בתנאים מצטברים, אולם המשמעותי מבין השניים הוא סיכויי ההגנה.
באשר לסיכויי ההגנה, טענות הנתבע כפי שפורטו לעיל הינן טענות המצריכות בירור ולא ניתן לקבוע, בשלב זה, כי מדובר בהגנה נעדרת סיכויים.
ככלל, בבקשות לביטול

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה, הגישה היא ליברלית, וניתן לרפא את הנזק שנגרם לבעל הדין שכנגד עקב המחדל הדיוני, בפסיקת הוצאות [ראה לעניין זה רע"א 2158/15 מאליק מוסטפא עיסא נ' ריפעת סרסור ואח' (פורסם בנבו 2.6.2015)].
בשים לב לחשיבות הנודעת למימוש זכות הגישה לערכאות וזכות המבקש לפיה המחלוקת בינו ובין הצד שכנגד תוכרע לאחר בחינה עניינית ולגופם של דברים של טענות הצדדים, אני מוצאת לנכון להורות על ביטול פסק הדין.
עם זאת, ולאור זכות המשיבים שלא לסבול ממחדלים דיוניים של המבקש, ביטול פסק-הדין יהיה בכפוף לתשלום הוצאות לטובת המשיבים בסך של 750 ₪, ללא תלות בתוצאות ההליך.

כתב הגנה יוגש עד ליום 10 ביוני, 2019, בצירוף אישור על תשלום ההוצאות כאמור.

ניתנה היום, ג' אייר תשע"ט, 08 מאי 2019, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 27794-12/18 איליה קפלן נ' אלה סגל ואח' (פורסם ב-ֽ 08/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים