Google

לי אשכנזי, אבי אשכנזי - אור לוי

פסקי דין על לי אשכנזי | פסקי דין על אבי אשכנזי | פסקי דין על אור לוי

37397-01/18 תק     04/06/2019




תק 37397-01/18 לי אשכנזי, אבי אשכנזי נ' אור לוי








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



ת"ק 37397-01-18 אשכנזי ואח' נ' לוי


תיק חיצוני:


לפניי
כבוד הרשמת הבכירה
דליה אסטרייכר


תובעים

1.לי אשכנזי

2.אבי אשכנזי


נגד


נתבעת

אור לוי









פסק דין



לפני תביעה לפיצוי התובעים בגין נזקי רכוש, שנגרמו לרכבם בתאונת דרכים מיום 12.09.2015.

לטענת התובעת2, שנהגה ברכב התובעים, היא נסעה ישר בנתיבה כאשר לפתע הגיח רכב הנתבעת משביל המשתלב לתוך הנתיב הנגדי משמאל, סטה לנתיב נסיעתה, פגע ברכבה וגרם לנזקים.

הנתבעת הכחישה את המיוחס לה בכתב התביעה. לטענתה, התאונה התרחשה לאחר שכבר השתלבה לתוך נתיב נסיעתה בבטחה ונהגת רכב התובעים היא שנסעה במהירות ופגעה ברכבה.

לאחר שקראתי את כתבי הטענות ונספחיהם ושמעתי את עדויות הנהגות ועיינתי בתמונות ממקום וזמן התאונה ובמוקדי הנזק ברכבים הגעתי למסקנה כי אחריות לקרות התאונה רובצת לפתחה של הנתבעת
וממילא כי דין התביעה להתקבל.

שמעתי את עדות התובעת 2 והתרשמתי לחיוב מעדותה באופן בלתי אמצעי ומצאתי להעדיף גרסתה על פני גרסת הנתבעת. עיון בתמונות ממקום וזמן התאונה מעלה כי בזמן התאונה רכב הנתבעת עמד בצומת תוך כדי פנייה וזאת בניגוד לנטען על ידי הנהגת כי כבר הספיקה להשתלב לתוך נתיב נסיעתה.
במצב דברים שכזה בו מבקשת הנתבעת לפנות ולהשתלב לתוך הכביש הרי שעליה לתת זכות קדימה לנוסעים בדרך וזאת טרם ביצוע הפנייה וממילא להמתין עד שהדרך תהיה פנויה ותוכל להשתלב באופן בטוח.

התובעת מצד הציגה תמונות שצולמו על ידה במועד התאונה. על פי תמונות אלה מקום הפגיעה ברכב הנתבעת הוא בפינה שמאלית קדמית של הרכב. הנתבעת מצדה טענה כי לא זה היה מקום הפגיעה אלא בדופן הרכב מצד שמאל לאורכו אלא שהנתבעת לא תמכה טענתה בעניין זה בשום אסמכתא וממילא טענת התובעת לעניין זה לא נסתרה. יתרה מזאת, האופן שבו תיארה הנתבעת את התאונה אינו מתיישב עם מוקדי הנזק ברכב התובעים, אשר מתיישבים כאמור עם המוקדים כפי שתיארה התובעת וממילא מצביעות התמונות שצילמה שכן ככל שכבר השתלבה לתנועה ורכבה היה בנתיב הישר הדעת נותנת כי רכב התובעים היה נפגע במוקד השמאלי לכל אורך הרכב ולא כפי שנפגע בפועל פגיעה בדלת אחורית שנמשכה לאחור. גם מוקד הנזק ברכב הנתבעים אינו מתיישב עם גרסה זו של הנתבעת.

בנסיבות אלה אני מוצאת כי האחריות לקרות התאונה רובצת לפתחה של הנתבעת אשר יצאה מהצומת מבלי לתת זכות קדימה למשתמשים בדרך.

בהינתן כי התביעה היא בגין דמי השתתפות עצמית והנחת העדר תביעות בהפעלת כיסוי ביטוחי, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעים הדדית, סך של 2,800 ₪ בכפוף להצגת אסמכתא בדבר עלות השתתפותה העצמית. ככל שהסכום ששולם יהיה נמוך יותר ישולם הסכום כפי שמופיע באסמכתא וממילא לא יעלה על הסכום הנתבע – 2,800 ₪. בנוסף, תישא הנתבעת בהוצאות התובעים בסך 500 ₪ נושא ריבית והפרשי הצמדה מיום מתן פסק הדין עד למועד התשלום בפועל.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור, תוך 15 ימים, לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.
ניתן היום,
א' סיוון תשע"ט, 04 יוני 2019, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 37397-01/18 לי אשכנזי, אבי אשכנזי נ' אור לוי (פורסם ב-ֽ 04/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים