Google

מדינת ישראל - מחמד משאהרה (עציר)

פסקי דין על מחמד משאהרה (עציר)

47359-01/19 מת     29/05/2019




מת 47359-01/19 מדינת ישראל נ' מחמד משאהרה (עציר)








בית המשפט המחוזי בירושלים



מ"ת 47359-01-19 ישראל נ' משאהרה(עציר) ואח'




תיק חיצוני:
3716/2019






מספר בקשה:
4

בפני

כבוד השופטת
חגית מאק-קלמנוביץ


מבקשים

מדינת ישראל


נגד

משיבים
מחמד משאהרה (עציר)




החלטה


בפני
בקשה לעיון חוזר בהחלטה מיום 19.2.19 בה הוחלט על מעצרם של המשיבים, ולשחרורם למעצר בית.

למשיבים מיוחסת עבירה של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, לפי סעיף 329 (א)(1)+(2) לחוק העונשין התשל"ז-1977. מדובר באירוע תקיפה על ידי חסימת הרכב בו נסעו המתלוננים ותקיפת המתלונן תוך שימוש באלות ובמוטות, כשברקע העובדה שהמתלוננים התלוננו במשטרה נגד אחיהם של המשיבים.

בהחלטה מיום 27.1.19 קבעתי כי קיימות ראיות לכאורה נגד המשיבים, ובהחלטה מיום 19.2.19 שניתנה לאחר קבלת תסקירים של שירות המבחן קבעתי כי אין מקום לשחרור לחלופת מעצר, וזאת בין היתר לנוכח הערכות המסוכנות והעדר המלצה לשחרור בתסקירי שירות המבחן, בשל חומרת העבירות ובשל העובדה שהתבקש שחרור למעצר בית בבתיהם של המשיבים, כאשר העבירות נעשו על רקע סכסוך בין בני משפחה והצדדים לסכסוך מתגוררים בקרבת מקום.

בבקשה שבפני
מבוקש לשחרר את המשיבים לחלופת מעצר בביתם בפיקוח מפקחים חדשים שלא הוצעו בעבר, וכן להורות לשירות המבחן לערוך תסקיר עדכני ומשלים. נימוקי הבקשה הם התמשכות ההליכים בתיק העיקרי, הרצון לשהות עם בני המשפחה בחודש הרמדאן, חלוף המסוכנות הנטענת ושינוי בעמדת שירות המבחן. בבקשה מצויין בין היתר כי נעשים מאמצים לסולחה בין הצדדים, אך אלה לא צלחו עד עתה.

המבקשת הגישה תגובה מפורטת המנמקת את התנגדותה לבקשה.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה החלטתי לדחות את הבקשה.

כפי שעולה מהמפורט לעיל, ההחלטה על מעצרם של המשיבים ניתנה רק בחודש פברואר, והזמן שעבר מאז אינו מצדיק עיון מחדש בהחלטה. הטענה בדבר התמשכות ההליכים נדחית, שכן שמיעת הראיות בתיק העיקרי בעיצומה, ואף קבוע מועד נוסף לדיון בתחילת חודש יולי. הטענות בדבר חלוף המסוכנות ושינוי בעמדת שירות המבחן אינן מבוססות על עובדות או על ראשית ראיה כלשהי, מלבד אמירות כלליות ובלתי מחייבות. על פי האמור בבקשה ניסיונות לעריכת סולחה בין הצדדים הניצים לא צלחו, ואין סיבה להניח שרמת המסוכנות והאפשרות להתלקחות מחודשת של הסכסוך השתנו. העובדה שהוצעו מפקחים חדשים שלא הוצעו בעבר אף היא אינה מצדיקה עיון מחדש, כאשר מדובר במעצר בית בבית משפחתם של המשיבים, בסמוך למשפחת המתלוננים, ואפשרות זו נשללה כבר בהחלטה מיום 19.2.19.

לאור כל האמור הבקשה נדחית.

ניתנה היום, כ"ד אייר תשע"ט, 29 מאי 2019, בהעדר הצדדים.










מת בית משפט מחוזי 47359-01/19 מדינת ישראל נ' מחמד משאהרה (עציר) (פורסם ב-ֽ 29/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים