Google

סילבי זמיר - די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא בע"מ, אורי דוד, בת- אל תמי דוד

פסקי דין על סילבי זמיר | פסקי דין על די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא | פסקי דין על אורי דוד | פסקי דין על בת- אל תמי דוד |

26461-03/18 תק     09/06/2019




תק 26461-03/18 סילבי זמיר נ' די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא בע"מ, אורי דוד, בת- אל תמי דוד








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה


ו' סיוון תשע"ט, 09 יוני 2019

ת"ק 26461-03-18 זמיר נ' די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא בע"מ
ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה אילנה הדר



תובעת

סילבי זמיר


נגד


נתבעים

1. די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא בע"מ
2. אורי דוד
3. בת- אל תמי דוד



החלטה

בפני
י בקשה שהוגשה ביום 26 במאי, 2019, בה התבקש בית המשפט לבטל

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה ביום 24 באוקטובר, 2018.
טוענים הנתבעים, כי כתב התביעה לא הומצא להם וכי לא ידעו על מועד הדיון ולכן לא התייצבו אליו. לטענתם, גילו על דבר התביעה רק לאחר פתיחת תיק ההוצאה לפועל נגדם.
כן טוענים הנתבעים לגופו של עניין, כי אינם פועלים מול לקוחות פרטיים, אלא רק באמצעות משווקים עצמאיים. לטענתם, התובעת לא הוכיחה איזה גורם חייב את כרטיס האשראי שלה, דבר המונע מהנתבעים להתגונן כראוי בפני
התביעה.
התובעת מתנגדת לבקשה וטוענת, כי מסמכי בית המשפט ומסמכי לשכת ההוצאה לפועל, ככל שאלה בכלל נשלחו במועד הגשת הבקשה, נשלחו לאותה כתובת. למרות זאת, הנתבעים טוענים שלא קיבלו את מסמכי בית המשפט, ולכך אין להאמין.
יצוין, כי מעיון בשאילתת המסירות ובמסמכים שצורפו אכן התרשמתי, כפי שהתרשמה כב' הרשמת הבכירה (כתוארה אז) הדס שכטר-ישראלי, כי מסירת כתב התביעה לנתבעים בוצעה כדין, כך שאיני מקבלת את הטענה שכתב התביעה לא הגיע לידיהם.

בבוא בית משפט לשקול ביטול

פסק דין
, עליו לבחון את הסיבה לאי ההגנה של המבקש, וכן את סיכויי ההצלחה של המבקש במקרה בו יבוטל פסק הדין. מדובר בתנאים מצטברים, אולם המשמעותי מבין השניים הוא סיכויי ההגנה.
טענת הנתבעים לפיה הם כלל לא עובדים מול לקוחות פרטיים אלא דרך משווקים עצמאיים שלא ניתן בשלב זה לדעת מי שיווק לתובעת את המוצר, הינה טענה המצריכה בירור ולא ניתן לקבוע, בשלב זה, כי מדובר בהגנה נעדרת סיכויים.

ככלל, בבקשות לביטול

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה, הגישה היא ליברלית, וניתן לרפא את הנזק שנגרם לבעל הדין שכנגד עקב המחדל הדיוני, בפסיקת הוצאות [ראה לעניין זה רע"א 2158/15 מאליק מוסטפא עיסא נ' ריפעת סרסור ואח' (פורסם בנבו 2.6.2015)].

בשים לב לחשיבות הנודעת למימוש זכות הגישה לערכאות וזכות הנתבעים לפיה המחלוקת בינם ובין הצד שכנגד תוכרע לאחר בחינה עניינית ולגופם של דברים של טענות הצדדים, אני מוצאת לנכון להורות על ביטול פסק הדין.
עם זאת, ולאור זכות התובעת שלא לסבול ממחדלים דיוניים של הנתבעים, ביטול פסק-הדין יהיה בכפוף לתשלום הוצאות לטובת התובעת בסך של 750 ₪, ללא תלות בתוצאות ההליך.

כתב הגנה יוגש עד ליום 15 ביולי, 2019, בצירוף אישור על תשלום ההוצאות כאמור.

ניתנה היום, ו' סיוון תשע"ט, 09 יוני 2019, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 26461-03/18 סילבי זמיר נ' די אנד די דנה דוד קניינות ויבוא בע"מ, אורי דוד, בת- אל תמי דוד (פורסם ב-ֽ 09/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים