Google

איאד חליל עמירה, עו"ד מאזן קופטי, עמותת נשים אום-ליסון - הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים, עיריית ירושלים

פסקי דין על איאד חליל עמירה | פסקי דין על עו"ד מאזן קופטי | פסקי דין על עמותת נשים אום-ליסון | פסקי דין על הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים | פסקי דין על עיריית ירושלים |

52446-04/19 עתמ     14/06/2019




עתמ 52446-04/19 איאד חליל עמירה, עו"ד מאזן קופטי, עמותת נשים אום-ליסון נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים, עיריית ירושלים





בית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
עת"מ 52446-04-19 עמירה ואח' נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים
ואח'
לפני
כבוד השופט מרדכי כדורי
העותרים:
1. איאד חליל עמירה

2. מאזן קופטי
, עו"ד
3. עמותת נשים אום-ליסון

כולם על ידי ב"כ עו"ד יובל גלאון ואח'
נגד

המשיבות:
1. הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים

2. עיריית ירושלים

שתיהן על ידי ב"כ עו"ד אלי מרדכי ואח'
החלטה
1. לפניי בקשה לצו ביניים, המונע מימוש של הפקעת מקרקעין.

הבקשה הוגשה במסגרת עתירה, בה מבקשים העותרים לבטל הפקעה לצרכי ציבור (מבני חינוך למגזר הערבי) של מקרקעין השייכים להם, לטענתם, בשכונת שיח ג'ראח בירושלים.

בעתירה נטען כי הרשות זנחה את מטרת ההפקעה, בחלוף 35 שנה ממועד פרסום תוכנית המתאר בה נזכר דבר ההפקעה. עוד נטען כי יש לאפשר לעותרים לממש בעצמם את מטרת ההפקעה, ולהקים על המקרקעין מוסד חינוך פרטי.

2. אשר לסיכויי העתירה: אמנם, מבלי שיהיה בכך כדי לקבוע מסמרות, נראה כי סיכויי העתירה אינם קרובים לרף הגבוה. על העותרים לצלוח משוכות לא מבוטלות העומדות בדרכם. כך אשר למהות זכותם במקרקעין, שאינה בהירה דיה, לנפקותו של המועד בו הם רכשו זכויות במקרקעין, ככל שרכשו, על עוצמת טענותיהם, לשיהוי בו הוגשה העתירה, כתשעה חודשים לאחר פרסום הודעת ההפקעה, ולחוסר ההתאמה בין חובתם של משיבה 2 ומשרד החינוך להקים מוסדות חינוך רשמיים, בהתאם לחוק לימוד חובה תש"ט-1949 (ראו: בג"ץ 3834/01 חמדאן נ' עיריית ירושלים
6/2/2011), וזכותו של הציבור ליהנות מקיומם של מוסדות חינוך כאמור, לבין הקמת מוסד חינוך פרטי במסגרת מימוש עצמי על ידי העותרים. יחד עם זאת, אין להתעלם מהשנים הארוכות שחלפו מאז פרסום התוכנית ועד היום, ומההשלכות האפשריות של חלוף הזמן על תוקף ההפקעה.

3. בכל הנוגע למאזן הנוחות: מן העבר האחד עומדים העותרים, אשר עלולים להיפגע פגיעה של ממש אם יבוצעו פעולות בלתי הפיכות במקרקעין. מן העבר השני עומדות המשיבות, המבקשות למלא אחר החובה הנ"ל ולהקים מבני חינוך ציבוריים, כאשר לצורך מימוש חובתן זו כבר נטלה הלוואה בסכום עתק, והציבור, שלטובתו בוצעה ההפקעה.

דומה כי ניתן לאזן בין השיקולים הנ"ל, באופן שיגן, ככל שניתן, על האינטרסים הנוגדים, תוך צמצום מרבי של הנזקים האמורים, ככל שיגרמו. לעניין זה יש להביא בחשבון את העולה מהודעת המשיבות מיום 12/6/2019, כי הליכי התכנון מצויים בשלבים הראשוניים ביותר, אם בכלל. עוד יש להביא בחשבון את טענתן כי בשלב ראשון עליהן לערוך תוכנית מדידה על ידי מודד מוסמך, כולל סימון גבולות ויתדות, ולאחר מכן לבצע תכנון להיתר.

המבקשים מצידם אינם מבקשים לעכב את ביצוע המדידה או את התכנון.

4. נראה אפוא כי עיכוב של מימוש ההפקעה, באופן שלא יהיה בו כדי למנוע את הליכי התכנון, נותן ביטוי ראוי למאזן הנוחות. לכן, יש הצדקה לקבל את הבקשה באופן חלקי, חרף האמור לעיל בדבר סיכויי העתירה.

5. ניתן בזה אפוא צו ביניים, המונע את מימוש ההפקעה, למעט ביצוע תוכנית מדידה או תוכנית להיתר. מובהר כי אין בצו זה כדי למנוע ביצוע פעולות במקרקעין הנדרשות לשם עריכת התוכניות, ובכלל זה כניסת מודד מוסמך לשטח, מדידה על ידו, סימון גבולות, נעיצת יתדות וכדומה.

הצו יעמוד בעינו עד למתן

פסק דין
בעתירה.

6. לאור התוצאה, אין צו להוצאות.
ניתנה היום, י"א סיוון תשע"ט, 14 יוני 2019, בהעדר הצדדים.


2 מתוך 2








עתמ בית משפט מחוזי 52446-04/19 איאד חליל עמירה, עו"ד מאזן קופטי, עמותת נשים אום-ליסון נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ירושלים, עיריית ירושלים (פורסם ב-ֽ 14/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים