Google

רון יעקב סייג - שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ

פסקי דין על רון יעקב סייג | פסקי דין על שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ

80646-01/19 תט     25/05/2019




תט 80646-01/19 רון יעקב סייג נ' שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ








בית משפט השלום בראשון לציון


ת"ט 80646-01-19 שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ
נ' סייג




תיק חיצוני: 5061220818





מספר בקשה:
1

בפני

כבוד הרשמת
שלי רוזמן פרקש


מבקש


רון יעקב סייג


נגד

משיבה
שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ







החלטה


1.
כנגד המבקש הוגש ללשכת ההוצאה לפועל שיק לביצוע על סך 56,000 ₪. הוגשה ההתנגדות וההליך הועבר לבית המשפט. הוסכם כי תתקבל הבקשה להארכת המועד.

2.
המבקש נחקר לפניי והצדדים סיכמו טענותיהם בעל פה. כל הצעות הפשרה אשר הועלו במהלך הדיון לא צלחו ועל כן אין מנוס ממתן החלטה זו.

3.
הצדדים התקשרו בהסכם שכירות לתקופה 14.1.17-15.1.16 לשם ניהול עסק למוצרי מזון קפוא לבעלי-חיים. ההסכם הוארך בשנה נוספת והמבקש פינה את הנכס ביום 16.1.18.

4.
מטבעו של ההליך, לא ידוע בשלב דיוני זה מהם העילות והנזקים בגינם הוגש השיק לביצוע. לפיכך פירט נציג המשיבה לשאלת בית המשפט במהלך הדיון את הסכומים מהם מורכב סכום השיק. בתוך כך נכללים דמי שכירות אשר לא שולמו ביחס ל-4 חודשים בסך 31,940 ₪; פינוי אשפה בסך 3,500 ₪; תיקון נזק בסך 1,400 או 1,500 ₪.

5.
תמצית טענות המבקש, כי סכום השיק נעדר פירוט, כי המשיב לא הציג ראיה לנזקים הנטענים, וכי דמי השכירות לא שולמו במשך 3 חודשים, ולא 4 כנטען, מאחר שבמשך 3 חודשים אחרונים לתקופת השכירות לא ניתן היה לעשות שימוש בנכס עקב תקלת חשמל שלא תוקנה על ידי נציג המשיבה.

6.
כידוע, מטרתו של הליך דיון בבקשת התנגדות הינה למנוע דיון בתובענה רק אם ברור שאין לנתבע כל סיכוי להצליח בהגנתו. לפיכך נפסק כי גם מי שההגנה שבפיו דחוקה וסיכוייו לדחיית התביעה נגדו קטנים, יקבל מתן רשות להתגונן כנגד התביעה על מנת להיכנס בשערי בית המשפט.

7.
אין זה המצב בענייננו בכל הנוגע לדמי השכירות. בדל ראיה לתמיכה בטענות בדבר תקלת חשמל אשר מנעה שימוש במושכר; פניות רבות וממושכות לנציג המשיבה אשר לא נענו; תיקון תקלות קודמות על ידי המבקש בעצמו שכנגדן יש לקזז את חוב דמי השכירות; נזקים שנגרמו למבקש עקב כך. המבקש לא צירף אפוא חוות דעת מומחה, לא העתקי פניות לנציג המשיבה, לא אסמכתה בדבר הוראה לבנק שלא לכבד שיקים בעבר שרק לאחריה פעל נציג המשיבה לתיקון התקלות; לא אסמכתה לתמיכה בטענה כי נציג המשיבה הבטיח בתום שנת השכירות הראשונה שהדברים לא יישנו בשנה השנייה; ולא קבלות המעידות על תיקון תקלות בעבר אותן תיקן על חשבונו.



8.
כידוע, הלכה פסוקה כי המבקש רשות להתגונן חייב להיכנס לפרטי העניין שעליו מבוססת הגנתו ואינו רשאי להסתפק בטענות כלליות (ר' בר אופיר, סדר דין מקוצר בהלכה הפסוקה, מהדורה שתים-עשרה 2014, עמ' 239). כללים אלה, כך נקבע, יוצרים איזון באשר לנטל המוטל על המבקש רשות להתגונן. מצד אחד הנטל איננו רב ודי להוכיח כי ההגנה איננה הגנת בדים ומצד שני כדי לעמוד בנטל מינימאלי זה על המבקש להגיש תצהיר מפורט ומגובה במסמכים אשר מפרט בצורה קונקרטית וברורה את מהות הגנתו (שם, עמ' 241).

9.
אשר על כן, בכל הנוגע לדמי השכירות, לא מצאתי כל טענת הגנה הראויה לבירור וההתנגדות נדחית ברכיב זה. עם זאת, נציג המשיבה הציג בהמשך הדיון אך 3 שיקים במקור אשר לא נפרעו ולא 4 כפי הנטען על-ידו. פסק הדין אשר יינתן בנפרד, יכלול אפוא דמי שכירות ביחס ל-3 חודשים, נוכח שחלפו 7 ימים ולא הוגש לתיק דבר.

10.
אשר לשאר רכיבי התביעה, הרי שגם נציג המשיבה לא תמך מצדו את הטענות בבדל ראיה. במצב דברים זה, ניתנת למבקש הרשות להתגונן ביחס ליתרת סכום השיק, בהפחתת סכום פסק-הדין. יוער כי המבקש הודה שהותיר אחריו במושכר אשפה, אלא שבהעדר חוות דעת מומחה ובהעדר קבלה מצד המשיב, לא ניתן לפסוק סכום בגין רכיב זה.

11.
ההליך על-פי סכומו יידון בסדר דין מהיר.

12.
התצהיר התומך בהתנגדות ישמש כתב הגנה.

13.
התובעת תמציא לבית המשפט ולצד שכנגד את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה בהתאם לתקנות 214ג' ו-214ח' בתוך 30 ימים מהיום. הנתבע יעשה כן בתוך 45 ימים מהיום. תצהירי עדות ראשית מטעם העדים יוגשו תוך 90 ימים מהיום על-ידי הצדדים במקביל. לתצהירים יצורפו כל המסמכים שעליהם מסתמך העד בעדותו. תצהיר אשר לא יוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט. עד שלא יגיש תצהיר לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שירשמו.

14.
מועבר למזכירות לצורך קביעת ישיבה מקדמית.

ניתנה היום, כ' אייר תשע"ט, 25 מאי 2019, בהעדר הצדדים.










תט בית משפט שלום 80646-01/19 רון יעקב סייג נ' שמוליק תעשיות בשר ונקניק בע"מ (פורסם ב-ֽ 25/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים