Google

י.מ. יבוא ישיר בע"מ, פלג פסטיג - מר פרלשטיין אשל

פסקי דין על י.מ. יבוא ישיר | פסקי דין על פלג פסטיג | פסקי דין על מר פרלשטיין אשל

66926-07/17 א     24/06/2019




א 66926-07/17 י.מ. יבוא ישיר בע"מ, פלג פסטיג נ' מר פרלשטיין אשל








בית משפט השלום בפתח תקווה



ת"א 66926-07-17 י.מ. יבוא ישיר בע"מ
ואח' נ' אשל




תיק חיצוני: תיק עזר




בפני

כבוד השופט
אריאל ברגנר


תובעים

1
.
י.מ. יבוא ישיר בע"מ

2
.
פלג פסטיג


נגד

נתבעים
מר פרלשטיין אשל






החלטה

בפני
בקשת התובעים להורות על מינוי מומחה מטעם בית המשפט לצורך הערכת הנזק ולחילופין להורות על הפרדה דיונית בין שאלת האחריות ושאלת כימות הנזק, ומנגד, בקשת הנתבע להורות לתובעים להעביר לעיונו את המסמכים שעמדו בבסיס חוות דעת המומחה מטעמם.

הליך זה עניינו בתביעה בגין כפייה כלכלית נטענת של הנתבע כנגד התובעים אשר שכרו נכס שבבעלותו לצורך ניהול חנות לשיווק מוצרי גינון לחקלאות הידרופונית תחת מותג הרשת "הידרו-שופ", אשר הובילה לפי הנטען לעזיבת התובעים את בית העסק והעתקתו למקום אחר ובתוך שכך לפתיחת חנות מתחרה על ידי הנתבע באותו המקום בשם "הירדו ישראל", באופן שיש בו להטעות את קהל הלקוחות שפקד את החנות ותוך שימוש במוניטין שצברו התובעים לאורך השנים ובטענה לעשיית עושר שלא במשפט ולתחרות בלתי הוגנת.

בכתב התביעה טוענים התובעים כי התנהלותו של הנתבע הובילה לירידה במכירות התובעים המסתכמת בסך של כ- 1,700,000 ₪ ודרישתם לפיצוי בגין אובדן ההכנסות עוגנה בחוות דעת רו"ח עפר רפאל שצורפה כנספח ח' לכתב התביעה. בחוות דעתו כימת המומחה את סכום המכירות לקמעונאיים בחנויות מוצרי הגינון וערך השוואה בין המכירות במועדים הרלוונטיים לכתב התביעה. חוות הדעת מתבססת על חומרי גלם שהוצגו בפני
המומחה, ובין היתר דוחות כספיים, דוחות מכירות, דוחות תקבולים, כרטסות, חשבוניות וקבלות וכן דו"ח
esna
.

בנסיבות אלו משבחרו התובעים לסמוך טענותיהם על חוות דעת מומחה המתבססת על חומר הגלם הנזכר דלעיל, אין הם יכולים להסתיר את המסמכים הללו בטענה כי מדובר בסודות מסחריים ובאופן המקנה להם יתרון דיוני על פני הנתבע. וברי כי מניעת האפשרות מהנתבע לעיין במסמכים שבסיס חוות הדעת תפגע ביכולתו להתגונן כראוי ולתמוך עמדתו בחוות דעת מומחה נגדית ובהמשך אף תותיר את הנתבע לנהל את חקירת המומחה כשידיו קשורות (השוו: רע"א (מחוזי ת"א) 33663-10-17 ארתור שימונוב נ' תל אביב הילטון בע"מ (10.1.18)).

לפיכך, אפוא, משבחרו התובעים לסמוך תביעתם על חוות דעת מומחה מטעמם יש לראות בכך משום גילוי דעתם בדבר חשיבותם של המסמכים ומידת הרלוונטיות שלהם למחלוקת שבנדון, וכנגזרת מכך קמה חובתם להעביר את המסמכים לעיונו של הנתבע על מנת שיוכל להתמודד עם טענותיהם.

התובעים יעבירו לעיונו של הנתבע באמצעות בא-כוחו את המסמכים העומדים כבסיס לחוות דעת המומחה רו"ח עפר רפאל, וזאת בתוך 20 ימים מהיום. ויובהר כי ככל שהתובעים חפצים בחסיונם של המסמכים או חלקם עליהם לוותר על חוות הדעת שהגישו.

בשלב זה, לאור כל האמור ובהעדר הסכמה מצד הנתבע, הבקשה למינוי מומחה מטעם בית המשפט והבקשה החלופית להפרדה דיונית – נדחות.

בהתחשב במכלול הנסיבות אני מותיר את פסיקת ההוצאות לתום ההליך.

ניתנה היום, כ"א סיוון תשע"ט, 24 יוני 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 66926-07/17 י.מ. יבוא ישיר בע"מ, פלג פסטיג נ' מר פרלשטיין אשל (פורסם ב-ֽ 24/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים