Google

שוהם שוורץ, דוד גבע, אורן איתן ואח' - אלעד שגב

פסקי דין על שוהם שוורץ | פסקי דין על דוד גבע | פסקי דין על אורן איתן ואח' | פסקי דין על אלעד שגב

29947-03/17 א     02/07/2019




א 29947-03/17 שוהם שוורץ, דוד גבע, אורן איתן ואח' נ' אלעד שגב








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 29947-03-17 שגב נ' הנדלמן ואח'








מספר בקשה:
13
לפני כבוד השופטת כוכבה לוי

ה
מבקשים:
1
.
שוהם שוורץ

2
.
דוד גבע

3
.
אורן איתן

4
.
אמיר הנדלמן


נגד

ה
משיבים:
אלעד שגב






החלטה

החלטה
החלטה זו ניתנה במקור ביום 23.6.2019 ואף נחתמה בתאריך זה .
מאחר ולדברי בא כח התובע – כפי שהועלו בפני
המזכירות – ניבצר ממנו לצפות בה – להלן נוסח ההחלטה בשנית
1.
לפניי בקשה למחיקת סעיף 28(ב) מתצהיר שהגיש המשיב וכן לגריעת חוות דעת מומחה שצורפה לתצהיר שלטענת המבקשים מדובר בטיוטה או לחילופין למחיקת סעיפים 10.2 ו 10.3 מחוות דעת מומחה זו, מהטעם שסעיפים אלה
אינם עוסקים בנזק שנגרם למשיב אלא לחברה שהייתה בבעלות הצדדים להליך.
2.
בקשה זו סומכת
בין היתר על החלטה שניתנה על ידי בית המשפט ביום 25/3/19 (ראו סעיף 9 להחלטה) בנוגע לראיות שיוגשו על ידי המשיב שאינן מלמדות על הנזק שנגרם לו באופן אישי. החלטה זו ניתנה בבקשה לעיון מחדש בהחלטה קודמת בה נדחתה בקשת המבקשים לסילוק התביעה על הסף.
בקשה נוספת של המבקשים היא לחייב את המשיב להפקיד ערובה בסכום של 50,000 ש"ח זאת בין היתר, בשל העובדה כי מדובר בתביעה שיש מקום להורות על סילוקה על הסף.

3.
המשיב טוען כי אין להורות על מחיקת הסעיפים מתצהירו או על גריעת חוות הדעת כולה או חלקה שכן האמור בסעיפים אלו נוגע למחלוקת שבין הצדדים באשר לאופן שבו יש לכמת את הנזק האישי שנגרם למשיב.
4.
אשר לבקשה לחיוב המשיב בהפקדת ערובה נטען כי המבקשים לא נימקו את הבקשה במצבו הכלכלי של המשיב .כן נטען כי עצם הגשת הבקשה מלמד על חששם של המשיבים מפני בירור התביעה לגופה ומכאן שסיכוייה התביעה אינם קלושים.

5.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים אני מורה על דחיית הבקשה על כל חלקיה. ראשית אציין, כי אמנם נכתב בהחלטה מיום 25/3/19 כי ככל שהמשיב יגיש ראיות שעניינן נזקי החברה שאינה צד להליך הרי שהמבקשים יוכלו לעתור לבית המשפט על מנת להורות על גריעתן.
יחד עם זאת
אפנה את תשומת לב המבקשים כי תכלית החלטה זו הייתה למנוע סרבול בבירור ההליך על ידי צירוף של ראיות שאין מסייעות לבירור השאלות השנויות במחלוקת.

6.


בפועל במסגרת בקשה זו התבקש בית המשפט למחוק סעיף בודד מתצהיר המשיב ושני סעיפים נוספים מתוך חוות דעת מומחה . ברי, כי אין בכך כדי לסרבל את ההליך.

7.


יתרה מכך מאחר שחוות הדעת עוסקת גם בנזק שנטען כי נגרם למשיב, לא מצאתי כי יש בסיס להורות על גריעתה מתיק בית המשפט וזאת מבלי לקבוע מסמרות באשר למשקלה של חוות הדעת. למבקשים עומדת הזכות לחקור הן את המשיב והן את המומחה גם על הסעיפים שלטענתם אינם רלוונטיים ואין בכך משום סרבול בבירור העובדות הרלוונטיות לתיק זה.

8.
הנימוקים לבקשה להפקדת ערובה מהווים חזרה על טענות שכבר נדונו והוכרעו במסגרת טענות המבקשים כי יש להורות על סילוק של התביעה על הסף ומשבית המשפט כבר נדרש לטענות אלו בבקשות קודמות לא מצאתי מקום לדון בהן שוב תחת המעטה של בקשה לחיוב המשיב בהפקדת ערובה ועל כן גם בקשה זו נדחית. עוד יש לציין כי לא מצאתי טעם להגשת הבקשה בשלב מתקדם של ההליך על אף שהטענות המועלות בבקשה היו ידועות למבקשים כבר בשלביו הראשונים של ההליך.

9.
לאור האמור לעיל הבקשה נדחית.

לפנים משורת הדין אינני עושה בשלב זה צו להוצאות



ניתנה היום, כ"ט סיוון תשע"ט, 02 יולי 2019, בהעדר הצדדים.







ניתנה היום, כ"ט סיוון תשע"ט, 02 יולי 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 29947-03/17 שוהם שוורץ, דוד גבע, אורן איתן ואח' נ' אלעד שגב (פורסם ב-ֽ 02/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים