Google

דניאל אילן ויצמן, מיכאל יוסף לורה, אדמונד כייאט רודי ואח' - הלה סנטר מגורים בע"מ, מי הרצליה בע"מ

פסקי דין על דניאל אילן ויצמן | פסקי דין על מיכאל יוסף לורה | פסקי דין על אדמונד כייאט רודי ואח' | פסקי דין על הלה סנטר מגורים | פסקי דין על מי הרצליה |

28513-05/16 א     19/05/2019




א 28513-05/16 דניאל אילן ויצמן, מיכאל יוסף לורה, אדמונד כייאט רודי ואח' נ' הלה סנטר מגורים בע"מ, מי הרצליה בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 28513-05-16 ויצמן ואח'
נ' הלה סנטר מגורים בע"מ
ואח'





לפני כבוד השופט אריאל צימרמן

ה
תובעים:
1
.
דניאל אילן ויצמן

2
.
מיכאל יוסף לורה

3
.
אדמונד כייאט רודי

4
.
מאיר נעים ברונו

5
.
גיא דרייפוס


נגד

ה
נתבעים:
1. הלה סנטר מגורים בע"מ
2. מי הרצליה בע"מ




בשם התובע 5 – המבקש: עו"ד ולדמן

החלטה

לבקשת התובע 5, תושב צרפת, לפטור עצמו מן הדיון הקבוע ליום 25.6.2019, שעה שזה יהיה קדם משפט ולא דיון הוכחות, ועל יסוד הודעת באת כוחו כי תייצגו נאמנה גם בלא נוכחותו: נעלה מכל ספק שעו"ד ולדמן
אכן תייצג נאמנה את מרשה האחד בתיק זה. ועם זאת, יתייצב מרשה לדיון, עם מתורגמן.

איני שותף להשקפתו של התובע 5, שהיא העולה מבקשתו, כאילו קדם משפט הוא אך טורח מיותר, שאין צורך והצדקה להתייצבותו האישית אליו. תביעה, ודאי עתירת היקף, לא ניתן לנהל בשיטת "שגר ושכח", עד לשלב ההוכחות.

קדם משפט, נזכיר, נועד בין יתר תכליותיו הרבות לעריכת בירורים, לרבות עובדתיים, ליבון מחלוקות ומיקוד הליך ההוכחות. לכך נדרשים תדיר בעלי הדין, לא רק עורכי דינם. לא פחות חשוב מכך, הליך קדם המשפט נועד במקביל לבחון יחד עם הצדדים את אפשרות מציאת חלופות לניהול ההליך עד תום. אין כל חובה להסכים, אך נוכחות בעלי הדין נדרשת גם לצורך אלה כל עוד לא מוצו, ולא רק טלפונית. קל וחומר כאשר בית המשפט מורה כך מפורשות.

וכאן: לאחר שנמנע התובע 5 מלהתייצב לישיבת קדם המשפט ביום 13.1.2019, אף שזו נקבעה "במעמד הצדדים", הוא מבקש לשוב ולהיות מופטר מהתייצבות, שהרי זו רק ישיבת קדם משפט, והוא "תכנן להגיע לארץ ובמיוחד רק עבור דיון ההוכחות", הסבירה באת כוחו. אך אם חפץ הוא לדרוש כי אחרת תשלם לו דבר מה, קל וחומר מאות אלפי ₪ לשיטתו, יתכבד ויתייצב, גם שלא לדיון ההוכחות. יוזכר עוד כי מדובר רק בקושי של סדר עדיפויות של התובע 5, לא קושי טכני בהתייצבות, שהרי מועד הדיון, שבתחילה נועד לשמש אמנם להוכחות, ידוע לו זה מכבר, כך שוודאי נערך (או יכול להיערך) הן מבחינת השקעת הזמן והמשאבים הכרוכים בהתייצבות, הן מבחינת מתורגמן. על הוצאותיו יוכל לעמוד לעת סיומו של ההליך.

הבקשה נדחית אפוא, ויקפידו גם יתר התובעים הקפדה יתרה, שכן התייצבותם האישית היא חובה.

ניתנה היום, י"ד אייר תשע"ט, 19 מאי 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 28513-05/16 דניאל אילן ויצמן, מיכאל יוסף לורה, אדמונד כייאט רודי ואח' נ' הלה סנטר מגורים בע"מ, מי הרצליה בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים