Google

מדינת ישראל - בוקסבוים ליאור, בוקסבוים יניב

פסקי דין על בוקסבוים ליאור | פסקי דין על בוקסבוים יניב |

3592/05 פ     22/01/2006




פ 3592/05 מדינת ישראל נ' בוקסבוים ליאור, בוקסבוים יניב




1
בתי המשפט
פ 003592/05
בית משפט השלום תל אביב-יפו
22/01/2006
תאריך:
כב' השופט דניאל בארי

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
מיקי כהן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1 . בוקסבוים ליאור

2 . בוקסבוים יניב
הנאשמים
מריאמי יצחק

ע"י ב"כ עו"ד
הכרעת דין

כללי:

1. האירועים נשוא כתב אישום זה התרחשו ביום 8/9/04 סמוך לשעה 21:00 בכניסה לאצטדיון רמת גן. הנאשמים ביקשו להיכנס לאצטדיון כדי לצפות במשחק כדורגל בין נבחרות קפריסין לישראל.

2. התביעה טוענת כי בשער 13, נאשם 1 העליב את המפקח משה אליהו שהיה בתפקיד במקום, בכך שאמר לו: "יא חתיכת אפס אתה לא מתפקד פה". בהמשך דחף הנאשם את השוטר לאחור והיכה בפני
ו.

3. השוטר הודיע לנאשם 1 שהוא עצור והשתמש בכוח לביצוע המעצר. בשלב זה נאשם 2 אחיו של נאשם 1 ניסה למנוע את מעצר אחיו, תוך שימוש בכוח.

4. הנאשמים כפרו במיוחס להם בכתב האישום וטענו כי הם אלה שהוכו ע"י השוטרים. הנאשמים גם ציינו שהגישו תלונה למח"ש על כך.

פרשת התביעה:

5. מטעם התביעה העידו ארבעה שוטרים שהיו בזירת האירוע וכן שני חוקרים שגבו הודעות מהנאשמים.

6. מעדותו ומדוח הפעולה שערך רס"מ בועז פלטו, עולים הפרטים הבאים:

א. בדוח הפעולה (ת/1) ציין העד כי ביום 8/9/04 נוצר לחץ על הגדרות בשער 13 באצטדיון רמת גן. השוטר הבחין כי לפתע ליאור בוקסבוים חבט בידו הימנית בצד שמאל של פניו של מפקח משה אליהו.
השוטר הנפגע תפס את ידו של המכה ואז חבט בכתפו יניב בוקסבוים. החשודים התנגדו למעצרם והיה צורך בשימוש בכוח כדי לבצע את המעצר.

ב. בחקירתו הנגדית מסר העד כי אינו יודע כמה שערים היו פתוחים באותו ערב והוסיף כי אינו זוכר שהקצין משה אליהו ביקש לפתוח גם את שער
16.

ג. העד ציין כי הוא זוכר שמפקד השער משה אליהו ביקש במגפון מהקהל להתרחק מהמקום, כיוון שהגדרות עמדו לקרוס.
העד הוסיף כי סמוך לתקרית עמדו לפתוח פתח נוסף בגדרות כדי לאפשר את זרימת הקהל.

ד. לבקשת הסנגור סימן העד על תרשים (ס/1) את מיקום המעורבים באירוע והוסיף כי הגדרות היו קשורים ביניהם באזיקונים. העד אישר כי היה לחץ על הגדר, אך טען כי לא שמע שמי מהאנשים או נאשם 2 צועק שאין לו אוויר.

ה. לשאלת הסנגור מסר העד כי לצורך המעצר משכו את נאשם 1 מעבר לגדר פנימה וציין כי הגדרות הן בגובה 1.10 מ'. העד הוסיף כי אינו זוכר אם אחיו של הנאשם עבר בעצמו לצד השני או נמשך ע"י השוטרים מעבר לגדר.

ו. העד מסר כי מי שהתנגד ממשית לכבילתו באזיקים היה נאשם 2 והיה צורך בהפעלת כוח כדי להתגבר על התנגדותו.

ז. העד מסר עוד כי הוא כתב את דוח הפעולה בעצמו וציין כי איש לא הנחה אותו מה לכתוב בדוח.

7. החוקרים שחקרו את שני הנאשמים מסרו כי לא הבחינו בסימני פגיעה עליהם או על רכושם וכי לו ראו סימנים כאלה היו מציינים זאת בגוף ההודעות.

8. מעדותו ומדוח הפעולה (ת/4) שערך רס"ר אילן חזן, עולים הפרטים הבאים:

א. בדוח הפעולה צוין כי בשלב מסוים נוצר לחץ על הגדרות בשער 13. "אדם בשם בוקסבוים ליאור
משתולל וצועק ושולח ידיים לעברנו וחבט במשה אליהו בפני
ו ובחזה מיד משכנו את הנ"ל לתוך המתחם בכדי לעצור וחשוד נוסף שהיה צמוד אליו התערב ואחז את משה בכתף ומנע את מעצר חברו...".
התברר בדיעבד כי אדם זה הוא אחיו של ליאור יניב בוקסבוים.

ב. בחקירתו הנגדית ציין העד כי אינו זוכר פרטים על ציוד שהיה ברשות השוטרים. העד הוסיף כי בעת התקרית היה ליד משה אליהו וראה את החשוד חובט בו בפני
ו ובחזה.

ג. העד ציין כי הקהל ניסה לפרוץ את הגדרות, הוא לא זכר שמישהו הרים את ידו וצעק שאין לו אוויר. העד לא זכר אם חולצתו של נאשם 1 נקרעה במהלך התקרית.

9. מעדותו ומדו"ח הפעולה (ת/5) שערך פקד זאב חכים עולים הפרטים הבאים:

א. בדוח ציין הקצין כי הבחין בשני אנשים נאבקים עם קצין וניגש לסייע לאותו קצין משטרה. הוא החזיק באחד החשודים והודיע לו שהוא עצור. אותו אדם המשיך להשתולל וסירב להירגע. פקד חכים הוסיף כי לאחר שהצליחו לכבול את החשוד הוא הרגיע אותו וקיבל ממנו את פרטיו: יניב בוקסבוים.

ב. בחקירתו הנגדית ציין העד כי באותו יום עבד כשוטר בשכר ונקרא להגיע לשער 13. העד הוסיף כי אינו זוכר את פרטי האירוע וכי תיאר בדוח שערך את הדברים שראה.

ג. לשאלת הסנגור מסר העד: "...קשה לי להאמין שנאשם מס' 1 היה כבר כבול ברצפה כשהתעסקתי עם נאשם מס' 2...".

10. מעדותו ומדו"ח הפעולה (ת/6) שערך מפקח אליהו משה עולים הפרטים הבאים:

א. בדו"ח הפעולה שערך העד הוא ציין כי שימש כמפקד שער 13 ביום האירוע. בסביבות השעה 20:40 החל להיווצר לחץ גדול על גדרות השער. העד ביקש מהקהל להתרחק, אך הלחץ נמשך. הדבר גרם לפציעתה של אישה שהייתה במקום.

ב. העד מציין כי בשלב זה אדם שבדיעבד התברר כי הוא בוקסבוים ליאור
צעק: "... יא חתיכת אפס, אתה לא מתפקד פה". מפקח אליהו ביקש מאותו אדם לומר לקהל להתקרב לשער 16. בהמשך ציין העד: "...אך הנ"ל התקרב לעברי דחף אותי בחוזקה לאחור והיכה בפני
י תוך שהוא אומר לי 'תן לי להיכנס'...".

ג. העד ציין כי הודיע לאותו אדם שהוא עצור ומשך אותו אליו. החשוד התנגד למעצרו והשוטר השתמש בכוח כדי לבצע את המעצר: "... במהלך נסיון ההשתלטות וכבילתו של העצור נקרעה חולצת הטריקו שעל גופו...".

ד. העד ציין כי במהלך ניסיון ההשתלטות על החשוד אדם אחר תפס אותו בכתפו וניסה למנוע את המעצר. אותו אדם נעצר ע"י קצין משטרה אחר שהיה במקום.

ה. לדוח הפעולה צורף זכ"ד ללא תאריך בו צויין: "בהמשך לאירוע המצ"ב לציין כי העצור בוקסבוים ליאור
אמר לי 'בוא נסגור את כל העניינים בלי כלום, תשחרר אותנו ונלך לא נתלונן עליך'...".

ו. בעת חקירתו הנגדית לא פסל העד אפשרות כי הנאשמים נלחצו בין הגדרות לקהל שרצה להיכנס למגרש. העד לא זכר שהיה מצב בו הגדרות נפלו.

ז. לשאלות הסנגור השיב העד כי אינו יודע כיצד נאשם 2 הגיע מעבר לגדר והוסיף כי נאשם זה ניסה למנוע את מעצר אחיו.

ח. העד הוסיף כי למיטב זכרונו השתמש במגפון וביקש מהקהל שלא לדחוף.

ט. העד ציין כי אינו זוכר כי לנאשם 1 עפו המשקפיים, אך לא פסל את האפשרות כי בעת ניסיון ההשתלטות עליו נפלו משקפיו.

י. העד מסר כי את המזכר בעניין הצעת נאשם 1 לסגור את העניין כתב בסמוך לאירוע והוסיף כי אינו יודע מדוע זכ"ד זה לא הגיע לתיק החקירה במח"ש.
לשאלת הסנגור ציין העד כי אם היה זייפן היה גם מוסיף תאריך לאותו זכ"ד.

י"א. העד אישר כי מסר במח"ש שהדברים הוקלטו והוסיף כי לצערו לא מצא את הקלטת. לשאלת הסנגור שטען שהעלים את הקלטת השיב: "...אם היתה קלטת בעייתית כלל לא הייתי מזכיר אותה בחקירתי במח"ש...". הודעת העד במח"ש הוגשה ע"י הסנגור וסומנה (ס/2).

י"ב. העד הכחיש כי איים במעצר על אדם שהביע נכונות להעיד בקשר לאירוע.

י"ג. בהודעתו במח"ש (ס/2) מסר העד כי הקליט את הצעת אחד החשודים לסגור את העניין על טייפ מנהלים פרטי שלו והעביר את ההקלטה למחשבו. בעדותו בפני
מסר העד: "ההקלטה התפקששה...".

גרסאות הנאשמים:

11. בהודעתו לאחר הזהרה מיום 8/9/04 שעה 21:45, (ת/3) מסר נאשם 1 את הפרטים הבאים:

א. הנאשם מסר כי לאחר המתנה ארוכה הגיע למחסום ואז החל לחץ של הקהל מאחור: "...השוטר בשביל שלא יפרצו פנימה, לא יודע למה, דחף לי את המחסום לבטן... נוצר לי לחץ על הבטן ובקושי הצלחתי לנשום. התנגדתי ולא יכולתי להתנגד לקהל ואז התנגדתי והחזקתי את המחסום שלא ילחץ לי את הבטן...".

ב. הנאשם הוסיף כי בשלב זה השוטר עזב את המחסום ונתן לו סטירה. זה גרם לו להלם ומשקפיו נפלו. הנאשם ציין כי השוטר תפס אותו בחולצתו משך אותו פנימה והחולצה נקרעה לו.

ג. הנאשם הכחיש כי העליב את השוטר וציין כי אנשים אחרים בקהל צעקו "כל מיני צעקות", לשאלה אם דחף את השוטר השיב הנאשם: "...לא הייתה כוונה לדחוף ולא דחפתי בסך הכל החזקתי את המחסום שלא יפגע לי בבטן"...

ד. הנאשם נשאל: "...השוטר מציין שאמרת לו בסוף האירוע שאתה רוצה לסיים את העניין יפה בלי כלום ואם ישחרר אותך לא תתלונן עליו תגובתך?" הנאשם השיב: "רציתי סך הכל לראות כדורגל בוא נסגור את העניין עם העלבון של הסטירה ונעשה סולחה ביננו...".

12. בעדותו בבית המשפט מסר נאשם מס' 1 את הפרטים הבאים:

א. הנאשם מסר כי בסביבות השעה 20:45 כרבע שעה לפני תחילת המשחק בין ישראל לקפריסין הוא ואחיו הצליחו להגיע לשורה הראשונה בתור. בשלב זה התחיל לחץ מצד האוהדים שדחפו לכיוון המחסום.

ב. את ההמשך תיאר הנאשם כך: "...בזמן הזה משה אליהו הגיע למחסום שאנחנו עמדנו לפניו. הוא דחף את המחסום כך שהמחסום פגע בי בבטן התחתונה. נוצר מצב שמצד אחד הקהל דוחף ומצד שני השוטר דוחף את המחסום. החזקתי את המחסום ומשה אליהו עזב את המחסום, נתן לי סטירה והעיף לי את המשקפיים...".

ג. הנאשם מסר כי השוטר התרחק מעט וצעק: "תקיפת שוטר". הנאשם הוסיף כי במקביל שוטרים אחרים איפשרו לקבוצת חיילים להיכנס למגרש.

ד. בסמוך לאירועים הנ"ל אחיו צעק שאין לו אוויר: "...השוטרים התחילו להכות את יניב אחי, משכו אותו פנימה והמשיכו להרביץ לו כשהוא שכוב על הרצפה...".

ה. הנאשם מסר כי כשאחיו הוכה הוא היה מחוץ לשטח הבידוק. הנאשם הוסיף כי השוטר משה אליהו ניגש אליו משך אותו בחולצתו, החולצה נקרעה, משך אותו מעל המחסום, ובסיוע שוטרים נוספים כבל אותו כשידיו מאחורי הגב.

ו. לגבי מה שקרה לאחיו מסר הנאשם: "...ראיתי שיניב עדיין על הרצפה. הוא היה אזוק בידיים לאחור ושוטרים המשיכו להרביץ לו. קצין משטרה בשם זאב הזיז את השוטרים ושטף לאחי את הפנים במים...".

ז. הנאשם מסר עוד כי שוטר מג"ב בשם אדיר סייע לו למצוא את משקפיו וכי משה אליהו העביר לו את הכבילה מקדימה. לדבריו אדם אחר מסר לו כי הוא מוכן להעיד על מה שהיה, אך השוטר אליהו איים על אותו אדם שיעצור אותו.

ח. הנאשם ציין כי ליד חדר ההחקירות ראה את משה אליהו ושוטרים נוספים ממלאים דוחות ומתייעצים ביניהם. העד ציין עוד כי שאל את משה אליהו מדוע התנהג כך והשוטר אמר לו שהיה צריך לבקש מהקהל לסגת אחורנית.

ט. בחקירתו הנגדית מסר הנאשם כי הקצין זאב הגיע לזירה לאחר שאחיו נעצר.

13. בהודעתו במשטרה (ת/2) מסר נאשם מס' 2 את הפרטים הבאים:

א. הנאשם ציין כי הגיע לשער 13 באצטדיון רמת גן. במקום היה לחץ גדול וצפיפות. הוא הרים את ידיו וצעק שאינו יכול לנשום: "...הרגשתי שאולי 20 שוטרים הורידו אותי לרצפה תוך שאני צועק שקשה לי לנשום עד שהשוטר זאב שמע את צעקותיי והרחיק אותם, ואז עצרו אותי על תקיפת שוטר...".

ב. הנאשם נשאל אם הוא תקף שוטר והשיב: "הנפתי את ידי לעבר השוטר שניסה לעצור אותי בכדי שיבין את המצוקה שלי. השוטרים משכו אותי פנימה ונתנו לי אגרופים...".

ג. הנאשם הכחיש כי תקף את השוטר וציין כי לא התנגד למעצרו אלא ביקש רק שיאפשרו לו לנשום.

ד. הנאשם נשאל אם ראה את אחיו תוקף שוטרים והשיב כי לא ראה שאחיו תקף שוטרים.

ה. החוקר לא הבחין בסימני פגיעה על גופו של נאשם מס' 2. הנאשם הוסיף כי ראה את השוטר אליהו נותן אגרופים בפני
ו של אחיו.

14. בעדותו בבית המשפט מסר נאשם מס' 2 את הפרטים הבאים:

א. הנאשם מסר כי הגיע עם אחיו למגרש שעה וחצי לפני תחילת המשחק והתקדם בצורה איטית לשער 13: "...כשהגענו לקו הגדר שממנו נכנסים לבדיקה ומשם ליציע התחילו מצד ימין לעבור אותנו חיילים והשוטרים התחילו לבדוק אותם. אנשים התעצבנו שנותנים לחיילים לעבור לפניהם. הלחץ גבר מאחור והיה מן אי סדר...".

ב. הנאשם הוסיף כי ליד המחסום היו דחיפות חזקות והוא נלחץ בין הגדר לקהל: "...אחי היה לידי משה אליהו עוזב את המחסום, סוטר לאחי והעיף לו את המשקפיים. לא היה ביניהם שום דין ודברים...".

ג. בהמשך מסר הנאשם כי שוטרים קפצו עליו, בעטו בו וכבלו את ידיו מאחורי הגב: "...למרות שהייתי כפות השוטרים לא הפסיקו להכות אותי עד שבא זאב... זאב הושיב אותי, דאג שיביאו לי מים ולשטוף לי את הפנים...".

ד. השוטרים הזהירו את הנאשם שאם יתנגד תגבותם תהיה חריפה, זאת לפני שהעבירו לו את הכבילה קדימה.

15. מטעם ההגנה העיד השוטר שלמה טולדו שהיה ברשימת השוטרים בשער 13 ומסר כי אינו זוכר דבר.

הערכת העדויות וסיכומים:

16. לאחר שבחנתי בזהירות את עדויות העדים שהעידו בפני
י, הגעתי לידי מסקנה כי התיאור של השוטרים הוא קרוב יותר למה שהתרחש בפועל בשטח.

17. הנאשמים עשו עלי רושם בלתי אמין. רושם זה נובע לא רק מהתרשמותי הבלתי אמצעית מעדותם אלה מפרטים נוספים שאפרט בהמשך.
נאשם 1 הכחיש בפני
י כי הייתה שיחה בינו לבין השוטר משה אליהו בעניין עריכת סולחה והסנגור טען כי הנושא הזה הומצא ע"י השוטר אחרי התקרית כדי לחזק את גרסתו.
חיזוק לגרסת השוטר אליהו מצוי בהודעתו של נאשם מס' 1. נאשם מס' 1 נשאל מפורשות לגבי השיחה שלו לעניין הצעת הסולחה ולא הכחיש כלל כי התקיימה שיחה כזו. הוא גם לא טען כי היוזמה לשיחה באה מצד השוטר.

נקודה נוספת משמעותית מצויה בהודעתו של נאשם 2. נאשם זה נשאל בהודעתו אם ראה כי אחיו תוקף שוטרים ומסר כי לא ראה דבר כזה. הוא הוסיף כי אחיו הוכה במכות אגרוף בפני
ו ע"י השוטר. בעדותו בפני
י ציין נאשם זה כי ראה את השוטר עוזב את המחסום ונותן סטירה לאחיו, דברים שאין להם זכר בהודעתו במשטרה והתואמים מילה במילה את דבריו של נאשם 1 בפני
י.

התרשמתי כי הנאשמים כעסו על השוטרים בגלל הלחץ שנוצר בשער והעדיפות שניתנה לחיילים ומצב זה גרם לנאשם 1 להשתמש בביטויים מעליבים כלפי השוטר אליהו.

18. עדויות השוטרים שהעידו בפני
י עשו עלי רושם אמין. עדותו של משה אליהו הינה עדות ברורה שאינה מסתירה את השימוש הרב בכח שנעשה לצורך מעצרו של נאשם 1 ואף מציין כי במהלך המעצר חולצתו נקרעה. עד זה לא הפריז בתיאור ההפרעה שהפריע לו נאשם 2 בביצוע המעצר והדגיש כי מדובר רק באחיזה בכתפו. הוא גם לא שלל את האפשרות כי הנאשמים היו במצוקה בגלל לחץ הקהל והמחסום.

19. השוטר זאב חכים עשה עליי רושם אמין ביותר והתרשמתי כי הוא תיאר בצורה מדויקת את מה שראה ביום האירוע. בפני
עד זה לא הוצגה הגרסה המלאה של נאשם 2 כפי שפורטה בעדותו בפני
י.

20. גם השוטר פלטו עשה עליי רושם אמין והתרשמתי כי ציין את הדברים שראה מתוך האירוע הדינאמי שהתרחש לנגד עיניו.

21. לאור ממצאי המהימנות שקבעתי, הגעתי לידי מסקנה כי התביעה הוכיחה במידת הוודאות הדרושה במשפט פלילי את העבירות המיוחסות לנאשמים ואני מרשיע אותם בעבירות אלו.

ניתנה היום כ"ב בטבת, תשס"ו (22 בינואר 2006) במעמד הצדדים/
דניאל בארי
, שופט
003592/05פ 120 שמחה סימה גמזו








פ בית משפט שלום 3592/05 מדינת ישראל נ' בוקסבוים ליאור, בוקסבוים יניב (פורסם ב-ֽ 22/01/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים