Google

מדינת ישראל - מאור אליעזר

פסקי דין על מאור אליעזר

5840-12/17 תתע     23/06/2019




תתע 5840-12/17 מדינת ישראל נ' מאור אליעזר








בית משפט השלום לתעבורה בעכו



תת"ע 5840-12-17 מדינת ישראל
נ' אליעזר




בפני
כב' השופט יעקב בכר
, שופט בכיר


בעניין:

מדינת ישראל



המאשימה


נגד


מאור אליעזר



הנאשם


הכרעת דין

1
.
ראשית דבר:

במקרה דנן, החלטתי להורות על זיכויו של הנאשם מחמת הספק.

2.
נסיבות המקרה
:
כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו ביום 05/07/17 בשעה 08:35, נהג ברכבו תוך שהוא משתמש בטלפון שלא באמצעות דיבורית, זאת בניגוד לתקנה 28(ב) לתקנות התעבורה תשכ"א, 1961 (להלן: "התקנות"). הנאשם כפר במיוחס לו וטען כי לא השתמש בטלפון.

3
.
דיון והכרעה:

החלטתי כאמור לעיל לזכות את הנאשם. אמנם, הודעת תשלום הקנס שרשם השוטר רס"ב זכי כבישי (ת/1) מפורטת וקוהרנטית ותיארה כי הנאשם עמד בנתיב הימני ממש ליד השוטר ובידו הימנית טלפון נייד בצבע שחור מול פניו ודיבר תוך כדי נהיגה בנסיעתו צפונה עת שפתיו זזות. יחד עם זאת, גרסת המאשימה בהישענה על הדו"ח של השוטר, התערערה ונסתרה ע"י גרסת הנאשם:
·

בתגובתו להודעת הקנס, הגיב הנאשם בכתב ידו כי השוטר משקר במצח נחושה וסירב לחתום על הודעת הקנס.
·
הנאשם, נהג מונית, טען בעדותו כי מכשיר הטלפון הנייד שלו היה בשעת האירוע בכיס החולצה השמאלית, וכי המכשיר בו הבחין השוטר היה מכשיר הקשר שבמוניתו, אשר נפל מהכן ועל כן הנאשם התכופף, הרימו והניחו חזרה על הכן.
·
עוד הדגיש הנאשם כי מכשיר הקשר דלעיל, צבעו שחור, מה שלטעמי יכל לגרום לשוטר להתבלבל עם מכשיר טלפון נייד אשר לגביו הניח בהודעתו כי גם הוא שחור.
·
בעדותו, הדגיש הנאשם כי חלונותיו במונית כהים וכך גם חלונו של השוטר, מה שלטעמי עשוי היה להקשות על השוטר להבחין מעל לכל ספק סביר כי הנאשם אוחז בידו טלפון נייד ומשתמש בו.
·
השוטר התוודה בעדותו כי לא שמע את קולו של הנאשם אלא רק הבחין בשפתיו זזות, מה שלטעמי מחבל בגרסת המאשימה, בהמשך לטענות הנ"ל של הנאשם.


4
.
סיכומו של דבר:
·
לאור האמור לעיל, ומאחר ונטל השכנוע רובץ לאורך כל הדרך על כתבי המאשימה, הגעתי למסקנה כי אין מקום להעדיף גרסתה על פני רעותה ויש מקום במקרה דנן לזכות את הנאשם מחמת הספק, וזאת לאור הסתירות הרבות שהועלו מתוך גרסת הנאשם ביחס לגרסת המאשימה בהישענה על הודעת הקנס של השוטר.

לפיכך
, המאשימה לא עמדה במידת ההוכחה הנדרשת במשפט הפלילי ולא הוכיחה מעבר לספק סביר כי הנאשם ביצע שימוש בטלפון הנייד בשעת הנסיעה. לפיכך, הריני לזכותו מהעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.
·
זכות ערעור תוך 45 יום
·
המזכירות תמציא מהעתק מהכרעת הדין לצדדים




ניתנה היום,
כ' סיוון תשע"ט , 23 יוני 2019, בהעדר
הצדדים









תתע בית משפט לתעבורה 5840-12/17 מדינת ישראל נ' מאור אליעזר (פורסם ב-ֽ 23/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים