Google

מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א - סביץ ישראל

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף התנועה ת"א | פסקי דין על סביץ ישראל

35461/05 ת     02/02/2006




ת 35461/05 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' סביץ ישראל




8
בתי המשפט

ת 035461/05
בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
02/02/2006
תאריך:
בפני
כבוד השופטת א. שדמי

המאשימה
מדינת ישראל
, ענף התנועה ת"א

בעניין:

נ ג ד

הנאשם
סביץ ישראל
הכרעת - דין

1. הנאשם הואשם בכך שלא ציית לתמרור "עצור", אשר היה מוצב בכוון נסיעתו, בכך שלמרות שעצר את רכבו לפני הצומת, נכנס אל הצומת ולא נתן זכות קדימה לרכב אחר שנכנס אל הצומת בדרך החוצה, עבירה בנגוד לתקנות 22(א) ו-64(ד) לתקנות התעבורה.

2. הנאשם כפר בבצוע העבירה.

3. שמעתי את עדותו של רס"מ אילן בליץ, אשר העיד ע"פ תרשומת מפורטת שעשה בגב הדו"ח וסקיצה של מקום בצוע העבירה שצרף לדו"ח. בתאריך 20.12.04, יום ב' בשבוע, בשעה 08:14, עמד השוטר על הכביש במפרץ חנייה בשד' בן גוריון בהרצליה, במסלול הנסיעה לכוון דרום, במרחק של כ- 60 מטר מהצומת עם רחוב הבנים. ברחוב הבנים, לפני הצומת הנ"ל, מוצב תמרור "עצור" בצד ימין. השוטר ראה את הרכב בו נהג הנאשם נוסע ברחוב הבנים ומגיע אל הצומת עם שד' בן גוריון. הנאשם עצר לפני הצומת, אח"כ נכנס לצומת תוך פנייה שמאלה לשד' בן גוריון וגרם למכונית סוזוקי, אשר נסעה בשד' בן גוריון, מימין לשמאל כוון נסיעתו בדרך החוצה לו, לסטות ימינה מהנתיב השמאלי בו נסעה. השוטר עצר את שני כלי הרכב. נהגת הסוזוקי אמרה לו שהיא נאלצה לסטות ימינה בשל חסימת דרכה על ידי הרכב בו נהג הנאשם. השוטר רשם את פרטיה והחתים אותה על דבריה במזכר (ת/3). הנאשם טען בפני
ו שעצר והאשים את השוטר בהתנכלות.

4. נהגת הסוזוקי הוזמנה למתן עדות בבימ"ש (עת/2) ובעדותה אישרה את דברי השוטר שהנאשם לא נתן לה זכות קדימה בצומת ואילץ אותה לסטות ימינה. העדה הוסיפה שהיא חשבה שהוא יעצור בין השדרות, באמצע הצומת ויאפשר לה לעבור על פניו, אך הופתעה לראות שהוא ממשיך בנסיעה.

5. הנאשם העיד בבימ"ש וסיפר שהוא נסע ברחוב הבנים ועצר לפני הצומת עם שד' בן גוריון תוך ציות לתמרור ה"עצור", אשר היה מוצב מימינו. אח"כ חידש את נסיעתו ונכנס אל הצומת. הוא עצר שוב במרכז הצומת, ליד השדרה שמרכז הכביש. משם הסתכל ימינה וראה את מכונית הסוזוקי מתקרבת. הוא אמד את המרחק של הסוזוקי מהצומת בכ- 40-50 מטרים והעריך שהוא יוכל להכנס אל הצומת בבטחה, לכן פנה שמאלה בצומת לנתיב השמאלי. אחרי מספר עשרות מטרים הורה לו השוטר לעצור.

6. לאחר ששמעתי את העדים, שקלתי דבריהם והתרשמתי מהופעתם בבית המשפט, מצאתי שעובדות כתב האישום הוכחו בפני
מעל לכל ספק סביר.

7. השוטר עשה עלי רושם אמין ביותר. הוא תאר בדקדקנות מרובה את נסיבות המקרה, הוא הקפיד לציין שראה את הנאשם עוצר לפני הצומת, אך אח"כ ממשיך בנסיעה ופונה שמאלה בצומת מבלי לתת זכות קדימה למכונית הסוזוקי שנסעה בדרך החוצה לו - בשד' בן גוריון. תימוכין לאמון שנתתי בעדותו של השוטר מצאתי בעדותה של נהגת הסוזוקי, אשר טרחה והגיעה לבימ"ש והעידה שהנאשם לא נתן לה זכות קדימה, נכנס לנתיב נסיעתה ואילץ אותה לסטות ימינה כדי להמנע מהתנגשות עמו. הנאשם הודה בכך שהוא לא איפשר לנהגת הסוזוקי להשלים את חציית הצומת לפניו בטענה שהוא העריך שהיא נמצאת די רחוק ממנו, כדי שיוכל לבצע את הפנייה בבטחה, מאידך, הודה הנאשם שהסוזוקי נסעה בנתיב השמאלי, אליו הוא נכנס לאחר שפנה שמאלה. אינני מאמינה לנאשם שהוא עצר בתוך הצומת ליד השדרה, אחרת אני מאמינה שהוא היה אומר זאת לשוטר שעצר אותו וע/ת היו מעידים על כך, אולם גם אם עצר, אך לא נתן זכות קדימה לסוזוקי, עבר את העבירה שיוחסה לו.

8. מכל האמור לעיל עולה שהנאשם לא נתן זכות קדימה למכונית הסוזוקי שנסעה בשד' בן גוריון והתקרבה לצומת עם רחוב הבנים, למרום חובתו על פי תמרור ה"עצור" אשר היה מוצב בכוון נסיעתו לפני הצומת. הנאשם הודה בכך שראה את מכונית הסוזוקי מתקרבת, לכן היה עליו להמתין עד שהיא תעבור על פניו בבטחה ורק אח"כ להכנס אל הצומת. הנאשם לא עשה כן ואילץ את נהגת הסוזוקי לסטות ממסלול נסיעתה, לכן אני מרשיעה את הנאשם בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום: אי ציות לתמרור "עצור" בכך שלא נתן זכות קדימה, עבירה בנגוד לתקנות 22(א) ו-64(ד) לתקנות התעבורה.

ניתנה היום בפומבי, 2 בפברואר 2006, במעמד הצדדים.

שדמי אורנה - שופטת

קלדנית: דפנה ענוה








ת בית משפט לתעבורה 35461/05 מדינת ישראל, ענף התנועה ת"א נ' סביץ ישראל (פורסם ב-ֽ 02/02/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים