Google

ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ - מאהר איברהים, בל הסעות בע"מ, שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ | פסקי דין על מאהר איברהים | פסקי דין על בל הסעות | פסקי דין על שירביט חברה לביטוח |

47831-06/18 תאמ     21/07/2019




תאמ 47831-06/18 ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ נ' מאהר איברהים, בל הסעות בע"מ, שירביט חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בראשון לציון



תא"מ 47831-06-18 ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ
נ' איברהים ואח'





בפני
כבוד הרשמת הבכירה זהבית חמו


התובעת

ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ


נגד

הנתבעים
1.מאהר איברהים

2.בל הסעות בע"מ

3.שירביט חברה לביטוח בע"מ



פסק דין

לפניי תביעה כספית בגין נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שארעה ביום 5.7.17 בנתב"ג.

בכתב התביעה על נספחיו נטען שהתאונה ארעה כאשר רכב התובעת היה במצב עצירה במפרץ חנייה, ורכב הנתבעים שביקש להוריד נוסעים נכנס במהירות למפרץ החנייה לפניו תוך שהוא פוגע ברכב התובעת בחלקו השמאלי קדמי. לכתב התביעה צורפו, בין היתר, טופס הודעה של נהג התובעת, חוות דעת שמאית ותמונות נזק.

בכתב ההגנה נטען שרכב התובעת חנה בנתיב הימני, והחל בנסיעה לפתע בחוסר זהירות בשעה שרכב הנתבעים נסע בנתיב האמצעי ופגע בו בפגוש האחורי.

ביום 14.7.19 קיימתי דיון בתובענה. בדיון שמעתי את עדות נהגת התובעת, מר לירון הוכברג (להלן: "נהג התובעת") ואת עדות הנתבע 1 שנהג ברכב הנתבעים (להלן: "נהג הנתבעים").

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות על נספחיהם לרבות תמונות נזק רכב התובעת ולאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, התרשמתי מהעדים באופן בלתי אמצעי וצפיתי בהדגמותיהם באשר לאופן קרות התאונה, אני מקבלת את התביעה במלואה. אפרט את נימוקיי.

נהג התובעת העיד שבזמן התאונה רכבו היה בעצירה מוחלט וסיפק הסבר מניח את הדעת לכך (עמ' 4, שורות 26-20). בנוסף, נהג התובעת העיד שהוא שמע את רגע הפגיעה, הרים את ראשו והבחין ברכב הנתבעים עוצר לפניו בתוך מפרץ החנייה להורדת נוסעים (עמ' 3, שורות 18-26).

נהג הנתבעים העיד בחקירתו הראשית שהוא שומע את רגע הפגיעה, שנגרם כתוצאה מיציאת רכב התובעת: "כשחלפתי על פני הרכב של התובעים הוא יצא בנסיעה ופגע בי עם החלק הקדמי שמאלי של הרכב שלו בצד ימין אחורי של הרכב שלי" (עמ' 5, שורה 34; עמ' 6, שורה 1), אולם בהמשך העיד בחקירתו הנגדית העיד שהוא לא הבחין ברכב התובעת כשהוא בנסיעה (עמ' 6, שורות 19-15), באופן ששולל את גרסתו בחקירתו הראשית. כן אישר נהג הנתבעים בעדותו שהוא נדרש להיכנס למפרץ החנייה לצורך הורדת נוסעים, הגם שלעמדתו נדרש לעשות כן רק בהמשך (עמ' 6, שורות 14-13).

אציין כי לאחר שמיעת העדויות, מעדיפה אני את עדות נהג התובעת באשר לאופן קרות התאונה. עדות זו תואמת לטופס ההודעה של נהג התובעת שנמסרה יום לאחר התאונה ובנוסף הדגמתו את אופן קרות התאונה מתיישבת עם מוקדי הנזק, היקפם וטיבם. זאת ועוד; לבית המשפט לא הובאו תמונות של רכב הנתבעים

(עמ' 6, 27-26) והנתבעים אף בחרו שלא לזמן לעדות את הנוסעים שהיו ברכבם בעת התאונה (עמ' 7, שורות 8-1), וחזקה שהימנעות מהבאת העדים והראיות האמורות הייתה פועלת לחובתם (ע"א 465/88 הבנק למימון ולסחר בע"מ נ' סלימה מתתיהו, פ"ד מה(4) 651 (1991)).

ממכלול השיקולים האמורים, הורם הנטל הדרוש לקבלת התביעה.

משכך, הנתבעים ישלמו לתובעת סך של 7,911 ₪ בתוספת אגרה כפי ששולמה, שכר עדות בסך 350 ₪ ושכר טרחת עו"ד בסך 1,800 ₪. הסכומים כאמור ישולמו תוך 30 ימים מהיום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.

התובעת תסדיר תשלום מחצית שניה של אגרה תוך 14 יום.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
י"ח תמוז תשע"ט, 21 יולי 2019, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 47831-06/18 ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ נ' מאהר איברהים, בל הסעות בע"מ, שירביט חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים