Google

מגדל חברה לביטוח בע"מ - אליאס בן שבו, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על מגדל חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על אליאס בן שבו | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

51024-10/18 תאמ     29/07/2019




תאמ 51024-10/18 מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' אליאס בן שבו, הפניקס חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בהרצליה



תא"מ 51024-10-18 מגדל חברה לביטוח בע"מ
נ' בן שבו ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג


התובע
ת

מגדל חברה לביטוח בע"מ


נגד


ה
נתבעים

1.אליאס בן שבו
2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


תביעת שיבוב בגין נזקים שנגרמו לרכב שבוטח על ידי התובעת בתאונה שקרתה ביום 10.8.16 בה היה מעורב רכב הנתבע 1 שבוטח על ידי הנתבעת 2.

גרסת נהג התובעת:

אני נסעתי עם רכב פרטי, טויוטה קורולה. נסעתי מצפון לדרום, שאני נמצא בנתיב הימני כדי לפנות ימינה. לפני היה רכב אחד, בצד שמאל שלי הייתה משאית. ברגע שהתחלף הירוק, אנחנו נוסעים ימינה, כשאני בא לקחת ימינה, ברמזור, בפני
יה, אני מרגיש, רואה שהמשאית פונה יחד איתי ימינה. אחרי שפניתי וקיבלתי את המכה, עצרתי בצד ימין. חשבתי שנהג המשאית יעצור.
אני מסמן בתמונה, הפנייה שלי ימינה, אני לוקח ימינה. המשאית נמצאת בצד שמאל שלי.
חשתי במכה שהמשאית נתנה לי, אני עוצר בצד ימין, רואה שהמשאית לא עוצרת וממשיך לנסוע. אני צופר לו, לא נוסע וממשיך. ראיתי שהוא לא עוצר, ממשיך אחריו, כמעט 300 מטר, מהמקום שבו קיבלתי את המכה ועד לרמז, כמעט 300 -400 מטרים אם אני לא טועה.
הגעתי לשם, ברמזור של רמז, ברמזור אני עצרתי את הרכב, ירדתי אליו ושאלתי אם לא שם לב שפגע בי, הוא לא רצה למסור פרטים. התווכחנו, אמרתי שאני אזמין משטרה, הוא ירד אלי, שאל איפה המכה, הראיתי לו. נהג המשאית שאל אם הוא נתן את המכה, אמרתי שכן, הוא אמר שהוא לא הרגיש, התווכח. אמרתי שאני רוצה לדווח לביטוח, ביקשתי פרטים ומסרתי את שלי, הוא לא רצה למסור פרטים. אמרתי שאני מזמין משטרה, ואחרי שאמרתי את זה, הוא בא אלי ,ביקש לסגור בינינו, זו מכה קטנה והוא יתקן לי, אמרתי שאני לא רוצה, ביקשתי פרטים, לקחתי פרטים ונסעתי. חזרתי למקום שקרתה התאונה, בדקתי אם יש מצלמות, יש, זה של צוות 3, פניתי אליהם, הלכתי למשטרה וביקשתי, אמרו שזה לא שלהם, הלכתי לצוות 3 ואמרו שלא יכולים לתת, אלא אם יש משהו מהמשטרה וכדו'. לא הצלחתי לקבל את זה. במקום עצמו יש מצלמות של צוות 3.
ש.
נהג המשאית אומר שהוא בנתיב הימני ואתה עקפת אותו מצד ימין?
ת.
זה מגוחך. אני בתור נהג משאית יודע מה ההתנהלות ואיך נוסעים בכלל בנתיב כזה. אין לי איך להיכנס, הרכב שהיה לפני, ובין הרווח של הרכב שלפני וביני, היה רווח מאד קצר. איך שהתחלף הירוק, אני פונה ימינה והוא כבר נכנס. לפי דעתי הוא טעה בדרך. אני יודע מה הרגשתי ואני נהג משאית במקצועי ויודע מה ההתנהלות שלי. יש רכבים שפונים בצד ימין.
ש.
נאמר שעקפת ברווח שנוצר בשול הדרך?
ת.
אין שול, יש רכבים שחונים.

גרסת
הנתבע 1:

באתי עם משאית, עמדתי ברמזור לפניה ימינה. כשאני פונה ימינה, אני לא יכול להיות צמוד למדרכה, אלא לתפוס טיפה מרווח, אני כ-15 מטר אורך. לקחתי הסיבוב בפני
ה, כשאני חוזר בפני
ה, הוא הגיע ונתפס בגלגל הקדמי בבורג, כשגמרתי הפנייה. זה מה שהיה.

ש.
הוא טוען שהיית בנתיב השמאלי ישר ואז שברת ימינה?
ת.
אם הייתי עושה דבר כזה הייתי פוגע בכמה רכבים, לא רק בו והנזק היה הרבה יותר גדול אם כך. אי אפשר דבר כזה להחליט שאני לוקח ימינה במכה אחת.

בניגוד לנטען בהודעת הנתבע בכתב, כי החל את הפנייה מהנתיב הימני, הרי בעדותו לא אמר כי היה בנתיב הימני. בתמונות שהוצגו בבית המשפט רואים כי ניתן לפנות ימינה רק מן הנתיב הימני, וכי הנתיב השמאלי מוביל ישר. הנתבע אישר בחקירה הנגדית כי לא יכול היה להיות בנתיב הימני משום שאז לא יכול היה לבצע פניה ימינה בשל גודלה של המשאית, ולכן נאלץ לעמוד במרווח כלשהו מהצד הימני. הנתבע אישר כי לא ראה כלל את רכב התובעת לפני הפגיעה ולכן לא ניתן לקבל את טענתו כי רכב התובעת נדחק למרווח שנוצר בין המשאית לבין מהדרכה. בתמונות המקום ניתן לראות כי גם אם משאית הנתבע תופסת רק את מחצית הנתיב הימני, גם אז יתקשה רכב פרטי לעבור במחצית שנותרה. דווקא בגלל שמדובר במשאית באורך של 15 מטר, אני נוטה לקבל את עדותו של נהג התובעת כי המשאית עמדה משמאלו כדי שהיא תוכל לבצע את הפניה. ומאחר שהנתבע אישר כי הוא יושב גבוה ולא יכול היה לראות את רכב התובעת, הרי שהמסקנה היא כי הוא ביצע את הסיבוב ימינה בחוסר זהירות, ללא שהבחין ברכב התובעת וכך פגע בו.

לפיכך, דין התביעה להתקבל.

אני מחייב את הנתבעים
בתשלום 5923
₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ובתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר עדות ככל שנפסק ושכ"ט עו"ד בשיעור 2,000 ₪
.

ניתן היום,
כ"ו תמוז תשע"ט, 29 יולי 2019, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 51024-10/18 מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' אליאס בן שבו, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים