Google

ינון רז - מנאל שלבי

פסקי דין על ינון רז | פסקי דין על מנאל שלבי

1985-02/19 תק     13/08/2019




תק 1985-02/19 ינון רז נ' מנאל שלבי








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה


י"ב אב תשע"ט, 13 אוגוסט 2019

ת"ק 1985-02-19 רז נ' שלבי

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה אילנה הדר


תובעים

ינון רז

נגד


נתבעים

מנאל שלבי





פסק דין


בפני
י תביעה בה תובע התובע מהנתבעת תשלום שכר דירה, תשלום בעבור חשמל ומים שנצרכו בדירה במהלך תקופת השכירות, וכן פיצוי בגין נזקים שנגרמו לדירה.
רקע עובדתי
1.
ביום 7 לאפריל 2018 נחתם בין הצדדים הסכם שכירות, לפיו שכרה הנתבעת את הדירה לתקופה בת 12 חודשים, החל מיום 1 למאי 2018, וכלה ביום 1 למאי 2019 (להלן - "תקופת השכירות"). דמי השכירות החודשיים הועמדו על סך של 4,800 ₪.
2.
התובע טוען, כי מחודש אוגוסט 2018 ואילך החלה הנתבעת לפגר בביצוע התשלומים, ותשלום חודש אוגוסט 2018 כמו גם חודש אוקטובר 2018 וחודש נובמבר 2018 בוצעו באיחור. בתחילה הסכים התובע לאיחור בתשלום לאור נסיבותיה האישיות של הנתבעת, ובהתאם לא הפקיד את השיק בגין אותם חודשים. אולם, לאחר שביום 12 בנובמבר 2018 שילמה הנתבעת תשלום חלקי ולא קיימה את הבטחתה להשלים את הסכום הנדרש, הפקיד התובע את השיק שמסרה, והשיק סורב ע"י הבנק הנמשך.
3.
בנוסף, התגלעה בין הצדדים מחלוקת באשר לחשבון החשמל אותו על הנתבעת לשלם. הנתבעת סברה שחלה טעות בחישוב הסכומים שהתובע דרש ממנה, שכן אינה נמצאת בדירה רוב שעות היום והתשלום שדרש התובע גבוה מדי, לטענתה.
4.
ביום 6 לדצמבר 2018, גילתה הנתבעת כי במקום להפקיד את ההמחאה עבור חודש זה, התובע הפקיד את ההמחאה של חודש אוקטובר 2018, אשר שולמה במזומן קודם לכן. בהתאם, נתנה הנתבעת הוראת ביטול להמחאה שניתנה בגין דמי שכירות המתייחסים לחודש דצמבר 2018. בסמוך לאחר מכן הודתה הנתבעת בחוב המצטבר עבור חשבון החשמל והודיעה כי בכוונתה לשלמו בהקדם.
5.
ביום 7 לינואר 2019, הנתבעת הודיעה כי ברצונה לסיים את יחסי השכירות, ולעזוב את הדירה בסוף החודש. התובע השיב, כי על הנתבעת לתאם עמו את מועד העזיבה, וכי אינה יכולה לעזוב את הדירה ללא מציאת שוכר חלופי. ביום 11 בינואר 2019, הנתבעת הודיעה כי אין בכוונתה לעזוב את הדירה בטרם תיגמר תקופת השכירות.
ביום 23 לינואר, 2019, הנתבעת שינתה את החלטתה פעם נוספת והחליטה לעזוב את הדירה, וזאת לאור "אלימות מילולית ואיומים במשטרה" לטענתה מצד התובע.
6.
בין לבין, ולאחר שהנתבעת הודיעה על רצונה לעזוב את הדירה, החל התובע בחיפוש אחרי שוכר חלופי. לצורך כך, ביקש התובע מן הנתבעת מספר רב של פעמים לאפשר כניסת שוכרים פוטנציאליים לדירה, על מנת שיוכלו להתרשם ממנה. הנתבעת התרעמה על כך, וביקשה מן התובע ליתן לה התראה של 24 שעות מראש, וכן דרשה מהתובע להראות את הדירה רק לאחר השעה 18:00 בערב.
7.
ביום 29 לינואר, 2019, הנתבעת עזבה את הדירה וביקשה לקבל לידיה את ההמחאות שמסרה עבור החודשים פברואר, מרץ ואפריל, 2019. משסרב התובע, ההמחאות בוטלו על ידה.
טענות הצדדים
1.
כאמור, התובע טוען כי הנתבעת חבה לו חוב בסך 17,061 ₪, המורכב מדמי השכירות עבור החודשים פברואר, מרץ ואפריל 2019, חשבונות מים וחשמל שלא שולמו ונזקים שהשאירה אחריה הנתבעת בדירה, לרבות הצורך בפינוי רכוש שהשאירה בדירה וניקיון הדירה.
2.
הנתבעת טוענת, כי במהלך תקופת השכירות עברה מסכת של התעמרות והתנכלות הכוללת ביקור בלתי פוסק של אנשים, מה שגרם לה לעזוב את הדירה. לטענתה, משסירבה לאפשר כניסת שוכרים פוטנציאליים לדירתה בזמן שלא הייתה בדירה, מצאה ש"יד נעלמת" שברה את השמשות ברכבה, דבר שלטענתה גרם לה לפחד מהמשך המגורים בדירה. בנוסף טענה הנתבעת כי אשתו של התובע הציעה לה הצעות בעלות אופי מיני, ומשסירבה להצבעות אלה החלה "מסכת התעללויות" שאילצה אותה לעזוב את הדירה, מסכת אשר כללה בין היתר, רעשים בלילות אשר הטרידו את שלוותה. הנתבעת טענה, כי אין היא חייבת מאומה בגין חשמל ומים.
דיון והכרעה
1.
לכתב התביעה צורף חוזה שכירות חלקי, הכולל את הדף הראשון והדף האחרון בלבד. עם זאת, אין מחלוקת שהנתבעת התחייבה לשכור את הדירה עד ליום 1 במאי 2019, תמורת דמי שכירות חודשיים של 4,800 ₪, והתובעת אף הודתה בדיון שבפני
י שלא שילמה דמי שכירות בגין שלושה חודשים, כאשר לטענתה היה זה לאור מסכת ההתעללות שעברה ודרישת התובע שתעזוב את הדירה (ראה עמ' 2 לפרוטוקול, שורות 1-2).
2.
הדברים אינם מתיישבים עם התכתובות בין הצדדים. מתכתובות הווטסאפ נראה כי התובע שומר על קור רוח גם כאשר הנתבעת מתלהמת ומטיחה בו האשמות מהאשמות שונות. ביום 11 בינואר 2019 הנתבעת מציעה לתובע לחלוק ביניהם את דמי השכירות שנותרו, שהיא תשלום מחצית משלושת החודשים ותעזוב את הדירה, והתובע משיב שהוא רק רוצה שהיא תאפשר להראות את הדירה בזמנים נוחים יותר, ושיש למצוא מחליף. כאמור לעיל, שלושה ימים לאחר מכן התחרטה הנתבעת והודיעה שאין בכוונתה לעזוב את הדירה. ביום 23 בינואר 2019 הנתבעת שוב משנה את דעתה ומחליטה לעזוב, והפעם מודיעה על כך תוך הטחת האשמות כאילו היא עוזבת לאור האלימות המילולית הנטענת בה נקט התובע, אלימות שאין לה זכר כלשהו בעשרות העמודים של התכתובות שהוגשו לעיוני.
3.
גם מהדיון שהתקיים בפני
י התרשמתי, כי לא היה בהתנהגותו של התובע כל דבר שיגרום לכך שהנתבעת תהא זכאית לעזוב את הדירה טרם תום תקופת השכירות ומבלי לשלם בגין יתרת תקופת השכירות. טענותיה של הנתבעת כפי שבאו לידי ביטוי בפרוטוקול הדיון אינן אמינות עליי. מגישתה המתנשאת של הנתבעת התרשמתי, כי טענות אלה נטענו לצורך ההגנה מפני התביעה בלבד, ואין בינן לבין האירועים שהתרחשו ולא כלום. כאמור, מעיון מעמיק בהתכתבויות הוואטסאפ בין הצדדים עולה דווקא תמונה לפיה התובע הפגין אורך רוח באשר להתנהגות התובעת, וכי היא זו ששינתה את עורה, טענה טענות סותרות פעם אחר פעם והשתלחה בו.
4.
משכך, אני קובעת כי הנתבעת הפרה את חוזה השכירות, וכי לא הייתה עילה כלשהי לעזיבתה את הדירה במועד בו עזבה. משכך, עליה לשלם לתובע את דמי השכירות בגין יתרת תקופת השכירות.
5.
לעניין החיובים בגין חשמל ומים - מהתכתובות
בין הצדדים עולה, כי הנתבעת מאשרת את קיומו של חוב בגין חשמל ומבקשת מן התובע שישלח לה את החשבונות במלואם בכדי שתוכל לשלם את חלקה. גם לאחר שהנתבעת עזבה את הדירה, היא ביקשה מן התובע שישלח לה את חשבון החשמל עבור חודש ינואר 2019, בכדי שתוכל לשלמו. חשבונות אלה לא נשלחו אליה ככל הנראה, וגם לא צורפו לכתב התביעה.
לעניין הנזקים לדירה – בתכתובות הוואטסאפ מאשרת הנתבעת כי הותירה בדירה רכוש ולכלוך ולבקשת התובע לפנות ולנקות השיבה "מברוכ עליק אלה שלך ממני במתנה".
6.
כאמור, התובע לא צירף כל ראיה המעידה על גובהם של חיובי החשמל והמים ועל גובה התשלום בו נאלץ לשאת לשם פינוי ונקיון הדירה, ולכן אני פוסקת לו פיצוי כללי על דרך האומדנה בגין כל האמור בסך של 1,000 ₪. סכום זה מתבסס, בין היתר, על אמירות הנתבעת בדבר חיובים אלה כפי שבאים לידי ביטוי בתכתובות הוואטסאפ.



סיכום
הנתבעת תשלם לתובע סך של 15,400 ₪.
כמו כן, תשלם הנתבעת לתובע הוצאות בסך של 750 ₪.
סכומים אלה ישולמו תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בתוך 30 יום מיום המצאת פסק הדין לידיו.

ניתן היום,
י"ב אב תשע"ט, 13 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.











תק בית משפט לתביעות קטנות 1985-02/19 ינון רז נ' מנאל שלבי (פורסם ב-ֽ 13/08/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים