Google

קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ - חזאם מולא, ראבעה גביש

פסקי דין על קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ | פסקי דין על חזאם מולא | פסקי דין על ראבעה גביש |

8865-08/16 תאמ     03/09/2019




תאמ 8865-08/16 קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ נ' חזאם מולא, ראבעה גביש








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

תא"מ 8865-08-16 קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ
נ' מולא ואח'





לפני כבוד הרשמת קרן כ"ץ

ה
תובעת:
קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ


נגד

ה
נתבעים:
1. חזאם מולא
2. ראבעה גביש






החלטה

בפני
י מונחים כתבי טענות הצדדים במסגרת הבקשה לביטול פס"ד שניתן בהיעדר הגנה כנגד נתבע מס' 1 ביום 10.1.2017. מעיון בכל כתבי הטענות עולה כי התביעה הוגשה ע"ס 7,479 ₪ בגין נזקים שנגרמו לרכבה של התובעת בשל תאונה שקרתה בין רכב התובעת לרכב הנתבע.

לטענת נתבע 1, לא קיבל לידיו את כתב התביעה, וכי פס"ד ניתן כנגדו בהיעדר הגנה בהסתמך על טענת המשיבה בדבר ההמצאה של כתב התביעה למבקש.
לטענתו, לא ידע כי קיים הליך כנגדו, ונודע לו לראשונה על ההליך רק לאחר שחשבונו עוקל בבנק. ומרגע היוודעו פנה ללא דיחוי לבא כוחו על מנת שיפעל בדחיפות לביטול פס"ד והגשת כתב הגנה בשמו.
כמו כן, לטענתו אחותו לא קיבלה את כתב התביעה כפי שנמסר בתצהיר המוסר והחתימה המתנוססת על אישור המסירה שצורף עי התובעת אינה חתימתה וכי מדובר בחתימה אשר זויפה במטרה שהתובעת תקבל פס"ד נגד הנתבע. המבקש אף הגיש לביהמ"ש תצהיר של אחותו בו היא מצהירה שלא קיבלה כל מסמך/תביעה או כל דבר מטעם התובעת או מי מטעמה בקשר לתביעה נשוא הליך דנא. ומכאן, שיש לבטל את פס"ד מחובת הצדק שכן לא בוצעה למבקש המצאה כדין ופס"ד ניתן על יסוד המצאה פגומה.
כמו כן, המבקש מכחיש את נסיבות התאונה כפי שהובאו במסגרת התביעה ולדבריו לא נגרם לכלי הרכב נזק, למעט נזק מזערי (שפשופים קטנים ) לשני כלי הרכב. אך, למרות הנזקים המזעריים הוחלפו בין הנהגים פרטים אבל הוסכם בניהם שאין צורך בהפעלת הביטוחים.
עוד טוען המבקש כי, רכבו היה מבוטח בביטוח תקף בזמנים הרלוונטיים וכי במידת הצורך, ככל שיבוטל פס"ד, יפעל להגשת הודעה לצד ג'.
דיון והכרעה:

בהתאם להלכה הפסוקה – העילה לביטול מחובת הצדק מתקיימת כאשר פסק הדין שניתן במעמד צד אחד הוא פגום - ובד"כ נובע הפגם מהיעדר המצאה לידי המבקש – יבוטל פס"ד מבלי להתייחס כלל למשקל הטענות ולסיכויי ההגנה.
מכאן, היות שהמסירה לא הגיעה לידי המבקש ומשנפל פגם בהליך, אני אורה על ביטול פס"ד שניתן בהעדר הגנה
ביום 10.1.2017 מחובת הצדק בכפוף לכך שהמבקש יגיש את כתב הגנתו בסדר דין מהיר בתוך 60 ימים מהיום. ימי הפגרות באים במניין הימים. בהיעדר הגשה במועד, תידחה הבקשה לביטול פס"ד.
אינני עושה צו להוצאות הדיון בבקשה זו וכל צד יישא בהוצאותיו.

המזכירות תשלח החלטתי זו לשני הצדדים
ותביא את התיק לבדיקת הגשת כתב ההגנה בעוד 65 ימים מהיום.
ניתנה היום, ג' אלול תשע"ט, 03 ספטמבר 2019, בהעדר הצדדים.










תאמ בית משפט שלום 8865-08/16 קל אוטו שירותי מימון (1998) בע''מ נ' חזאם מולא, ראבעה גביש (פורסם ב-ֽ 03/09/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים