Google

יוסף פיליפ זרקא, אודיל זרקא - עו"ד אוליבר אמסלם, שלוה ספיר, ורה ספיר

פסקי דין על יוסף פיליפ זרקא | פסקי דין על אודיל זרקא | פסקי דין על עו"ד אוליבר אמסלם | פסקי דין על שלוה ספיר | פסקי דין על ורה ספיר |

62208-12/16 א     25/09/2019




א 62208-12/16 יוסף פיליפ זרקא, אודיל זרקא נ' עו"ד אוליבר אמסלם, שלוה ספיר, ורה ספיר








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 62208-12-16 זרקא ואח' נ' אמסלם ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
אוהד גורדון


תובעים

1
.
יוסף פיליפ זרקא

2
.
אודיל זרקא


נגד

נתבעים

1. עו"ד אוליבר אמסלם
2. שלוה ספיר
3. ורה ספיר



החלטה


ב

פסק דין
מיום 22.7.19 נמחקה התביעה מחוסר מעש. בהמשך, ובהתאם להיתר שניתן לעניין זה בפסק הדין, עתרו הנתבעים לפסוק את הוצאותיהם. עיינתי בתגובות הצדדים, והחלטתי לקבל את הבקשה. אלה נימוקי:
1.
הכלל המנחה בפסיקת הוצאות הוא
"כי ראוי שבעל דין הזוכה במשפט לא ייצא בחסרון כיס מבחינת ההוצאות שהוציא ושכר הטרחה ששילם".
שיקול הדעת בפסיקת הסכום מיושם בהתאם לבחינה רחבה הכוללת בין היתר את
"אופייה של התובענה ומידת מורכבותה, הסעד המבוקש והיחס בינו לבין הסעד שנפסק, היקף העבודה שהושקעה על ידי בעל הדין בהליך ושכר הטרחה ששולם או שבעל הדין התחייב לשלמו. הדרך שבה פועל בעל דין הינה מרכיב חשוב בקביעת שכר הטרחה וההוצאות. בעל דין שאינו נוהג באופן יעיל וגורם להארכה שלא לצורך של ההליך, עלול למצוא עצמו נושא בשכר טרחה בשיעור גבוה מן המקובל"

(
ע"א 9535/04

סיעת

"

ביאליק

10"

נ

'

סיעת

"

יש

עתיד

לביאליק

"

,

ס

(1) 391 (2005)

).
2.
בחינה זו מצדיקה, במקרה שלפניי, לקבל את הבקשה. התובעים יזמו הליך, שבסופו של יום נמחק בשל חוסר מעש מצדם. הנתבעים נדרשו שלא ביזמתם לנהל הגנה, וראויים לשיפוי על הוצאותיהם. אין המדובר ב"עונש" או "קנס" המוטל על התובעים, ועל כן ולמרות שאני מודע לטענות התובעים בתגובתם לבקשה ובכלל זה לפגיעה בהם כתוצאה ממחיקת ההליך ולטענתם שהגישו את התביעה מחדש, אין בכל אלה עילה לפטור אותם מתשלום הוצאות, תוך פגיעה בנתבעים.
3.
בקביעת הסכום שקלתי את טיב התביעה וסכומה, את ההיקף המשוער של הוצאות לו נדרשו הנתבעים ואשר הושפע גם מריבוי הנתבעים בהליך, את משכו של ההליך וכמות הבקשות שהוגשה בו ומנגד כי הסתיים בשלב שאינו מתקדם (לאחר ישיבת קדם משפט ראשונה וטרם הגשת תצהירים) ולא היה מורכב במיוחד. שקלתי גם הוצאות שנפסקו בעבר ואת התנהלות הצדדים. לעניין אחרון זה נדרש לשקול גם את מחדלי התובעים שהובילו למחיקת התביעה, ואשר פורטו בפסק הדין ובהחלטה שלא לבטלו. מנגד, שקלתי כי החיוב בהוצאות אינו מגיע לאחר דחיית טענות התובעים לגוף התביעה, אלא לאחר מחיקה מחוסר מעש טרם בירור התביעה.
4.
במכלול השיקולים, אני קובע כי התובעים יישאו בהוצאות הנתבע 1 בסך 11,000 ₪, ובהוצאות הנתבעים 2 ו-3 יחד בסך 11,000 ₪. הסכומים ישולמו עד 15.11.19 אחרת יתווספו להם הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.
5.
המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים. ההחלטה תהווה חלק בלתי נפרד מפסק הדין.

ניתנה היום, כ"ה אלול תשע"ט, 25 ספטמבר 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 62208-12/16 יוסף פיליפ זרקא, אודיל זרקא נ' עו"ד אוליבר אמסלם, שלוה ספיר, ורה ספיר (פורסם ב-ֽ 25/09/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים