Google

דניאל רודין, טטיאנה רודין - רינת דוד, דוד קריאף, אילון חברה לביטוח

פסקי דין על דניאל רודין | פסקי דין על טטיאנה רודין | פסקי דין על רינת דוד | פסקי דין על דוד קריאף | פסקי דין על אילון חברה לביטוח |

17057-07/19 תק     18/11/2019




תק 17057-07/19 דניאל רודין, טטיאנה רודין נ' רינת דוד, דוד קריאף, אילון חברה לביטוח








בית משפט לתביעות קטנות בנתניה



ת"ק 17057-07-19 רודין ואח' נ' דוד ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד הרשמת בכירה
אפרת רחלי מאירי


תובעים

1.דניאל רודין

2.טטיאנה רודין


נגד


נתבעים

1.רינת דוד

2.דוד קריאף

3.אילון חברה לביטוח









פסק דין


מונחת לפניי תביעה כספית לפיצוי התובע בגין נזק שנגרם לרכבה כתוצאה מהתנגשות עם רכב הנתבעים.
על פי המתואר בכתב התביעה, נהגה התובע בשעות הבוקר בשד' בן גוריון מכיוון צפון לדרום. לדבריה, היא עצרה על מנת לאפשר זכות קדימה לרכבים שבדרך, או אז פגע בה מאחור רכב הנתבעים וגרם לנזק בחלקו האחורי ימני של רכבה. הנזק הישיר שנגרם לה, לרבות שכ"ט שמאי וירידת ערך, הוא 7292 ₪. הרכב נבדק בו ביום.
בעדות שלפניי מסרה כי נהגה בנתיב השמאלי מבין שני הנתיבים, אוטובוס נעצר בתחנת אוטובוס, היה עומס בכביש באותו הרגע, "היה ג'יפ לבן שהיה בצד הימני והבחנתי שהוא עובר לפניי, ואני האטתי עד כדי עצירה כמעט ונתתי לג'יפ לעבור כי הוא אותת, ובאותו זמן שהג'יפ עבר, הרגשתי מכה מאחור" (עמ' 1, ש' 15-18). עדות חברתה שנכחה באירוע חיזקה זאת – "הייתה תחנת אוטובוס, אנחנו היינו בנתיב השמאלי, אנחנו האטנו טיפה כדי לתת זכות קדימה לרכב, ואז הרגשנו בום" (עמ' 3, ש' 10-11).
על פי המתואר בכתב ההגנה, התאונה נגרמה בשל סטיית רכב התובעת מנתיב נסיעתה לנתיב נסיעתה של רכב הנתבעים. הנתבעת נהגה בנתיב ימני כדין, כשלפתע התובעת שנסעה בנתיב משמאל לרכב הנתבעים, סטתה לנתיב נסיעת רכב הנתבעים וגרמה לתאונה.
הנתבעת העידה כי היא נהגה בנתיב הימני, "אני נוסעת ופתאום הבחורה חתכה...אני בנתיב הימני, אני נוסעת ולא הבנתי ופתאום סטתה לנתיב שלי" (עמ' 2, ש' 11-12). לטענתה, אם היא הייתה מאחורי רכב התובעת כפי שהתובעת טוענת, כי אז "היא אמורה לקבל מכה בכל הפגוש ולא רק בכנף השמאלית שלה, והמכה שלי לא הייתה אמורה להיות בפינה השמאלית...הפגוש שלה נקי לחלוטין, למעט הצד הימני שלה ממש בקצה" (עמ' 2, ש' 14-17).
לפי מיקומי הנזק ואופי הנזקים, אין מדובר בפגיעה מאחור קלאסית עקב עצירה של הרכב הקדמי הואיל ורכב שלפניו נעצר בפתאומיות. מדובר בסטייה, הנזק הוא נזק מתמשך בדמות שריטות וקילופי צבע. הוא לא מכה נקודתית של התנגשות בין רכבים. לטענת הנתבעת, רכב התובעת סטה לנתיב ימני, אולם לא נסתר כי היה אוטובוס ולא ברור מדוע רכב התובעת המצוי בנתיב שמאלי כשהאוטובוס מימין, יבקש לעבור לנתיב ימני עת התנועה עמוסה במקום. אם רכב התובעת היה סוטה לנתיב הימני, הפגיעה הייתה בכנף הימנית אחורית. ברם, הפגיעה היא בפגוש האחורי. הפגיעה מלמדת על פגיעה של רכב הנתבעת ברכב התובעת מאחור וניסיון להסיט את הרכב ימינה ומשכך הפגיעה היא מאחור ברכב התובעת ולא מימין ברכב התובעת, ובמקביל הפגיעה ברכב הנתבעת היא פגיעה "נמרחת" בפגוש השמאלי קדמי. רכב הנתבעת לא היה בנתיב ימני לחלוטין ורכב התובעת לא היה בנתיב השמאלי לחלוטין, ובשים לב לתיאור שני הצדדים את הכביש אותה עת, כשיש אוטובוס ועומס של רכבים כשיש צורך להיות זהיר לכל כיוון מפני "הידחפויות" של רכבים בנתיב על מנת להתקדם – קיים קושי להניח שכל רכב נסע במקביל, באופן מסודר, בנתיב נפרד.
על כן, אני קובעת כי הנתבעים ביחד ולחוד ישלמו לתובעים סך של 7292 ₪ כמפורט בכתב התביעה וכן 500 ₪ הוצאות משפט.
סך הכל ישלמו הנתבעים לתובעים סך של 7792 ₪ תוך 30 יום מהיום.
בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום.
המזכירות תמציא העתק מפסק הדין לצדדים.





ניתן היום,
כ' חשוון תש"פ, 18 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 17057-07/19 דניאל רודין, טטיאנה רודין נ' רינת דוד, דוד קריאף, אילון חברה לביטוח (פורסם ב-ֽ 18/11/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים