Google

פלוני - אליה ישראל קטיעי, יניב טולמסוב, שומרה חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על פלוני | פסקי דין על אליה ישראל קטיעי | פסקי דין על יניב טולמסוב | פסקי דין על שומרה חב' לביטוח |

17156-04/18 א     03/12/2019




א 17156-04/18 פלוני נ' אליה ישראל קטיעי, יניב טולמסוב, שומרה חב' לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 17156-04-18






מספר בקשה:5
בפני

כב' הרשם הבכיר
טדי ארז


מבקש

פלוני


נגד


משיבים

1. אליה ישראל קטיעי
2. יניב טולמסוב
3. שומרה חב' לביטוח בע"מ


החלטה
1.
בפני
בקשה מטעם התובע להורות על החלפתו של ד"ר אדהאן במומחה אחר מתחום הכאב וזאת מן הטעם שאינו מוכר בישראל כמומחה בתחום הכאב. אציין כי ההחלטה בדבר המינוי ניתנה ביום 2.1.19, בעוד שהבקשה להחלפתו הוגשה ביום 25.9.19 וזאת לאחר שהתובעת נבדקה על ידו.
2.
הנתבעת ציינה מצידה בתגובתה כי שכרו שולם זה מכבר וביקשה לקבל את התייחסות המומחה לנטען. בית המשפט ביקש אף הוא את התייחסות המומחה לסוגיה.
3.
במסגרת תגובתו, ד"ר אדהאן סקר באופן נרחב את השכלתו הרפואית בתחום הכאב, השכלה שנרכשה על פי רוב בקנדה. האחרון ציין במסגרת תגובתו כי בידיו ניסיון של כ-25 שנים בטיפול ברפואת כאב. עוד מתאר, כי בעשור הקודם ובעשור הנוכחי היה ועודנו שותף לטיפול במאות ואלפי מטופלים בקטגוריות שונות בתחום זה. כמו כן ציין ד"ר אדהאן כי הינו שותף פעיל במחקר אודות הקנאביס הרפואי והשימוש בו וכי הנ"ל עבר הכשרות רבות בתחום הכאב בקנדה.
4.
ד"ר אדהאן מפרט בין היתר כי בין השנים 2002-2008 שימש מנהל רפואי של מרכז שיקום כאב רב תחומי בקוויבק, בשנת 2004 ייסד בחסות איגוד תעשייני הפרמקולוגיה הקנדי מרכז לחקר הכאב, ובשנת 2005 עלה לארץ והקים ב 2008 את המערך הרב תחומי לשיקום כאב בישראל בבית החולים שיבא בתל השומר. לדבריו, המדובר על מערך לשיקום כאב הראשון בישראל שהוקם בהתאם לסטנדרטים של האיגוד הבינלאומי לחקר הכאב-
iasp
.
5.
ד"ר אדהאן הוסיף כי תחום הכאב הוכר בישראל אך לפני שנים בודדות וכי הלה הקים את המערך לשיכוך כאב בבית חולים תל השומר וניהלו במשך עשור עד שפרש מהניהול לפני כשנה.
6.
לדבריו, יש "מידה רבה של אבסורד" בפסילתו כמומחה ברפואת הכאב, מהסיבה שאינו רשום בישראל כמומחה, וזאת כאשר החל לעסוק ברפואת כאב שני עשורים לפני שרפואת הכאב בישראל קיבלה מעמד של מומחיות.
7.
בתשובת התובע, ציין כי הלה משאיר את שאלת החלפתו לשיקול דעת בית המשפט.
8.
מהאמור לעיל עולה, כי ד"ר אדהאן הוא רופא מוכר בישראל בתחום הרפואה הפיזיקלית והשיקום. כן עולה, כי הנ"ל עוסק בתחום הכאב הלכה למעשה למעלה משני עשורים כולל ניהול מערך הכאב והשיקום באחד מבתי החולים הגדולים בארץ.
9.
השאלה הניצבת בפני
י הינה, האם העובדה כי לא פעל המומחה, להוציא רשיון מומחה ישראלי, בתחום הכאב, שהוכר כתחום מומחיות בפני
עצמו בשנת 2013, שולל ממנו לערוך חוות דעת בתיק.
מבלי לגרוע מהחשיבות בהוצאת רשיון ישראלי, אך לכך אינני נדרש, מסקנתי הינה כי בנסיבות המפורטות להלן, אין מניעה לכך.
10.
עיון בתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים) התשמ"ז-1986 מלמד, כי אין לכאורה מניעה, כי מומחה ללא רשיון ישראלי במומחיות ספציפית, יערוך חוות דעת, אלא, כי המשקל שניתן הינו ב"עיסוק" בנושא הרפואי: "מומחה" מוגדר כ"רופא או מי שעוסק בנושא רפואי, לרבות בנושא דרכי שיקומו של נפגע".
11.
בתא (חיפה) 972/00 מיכאל עצמון ואח' נ' חיפה כימיקלים (החלטה מיום 4.11.2010 פורסם בנבו), ציין בית המשפט המחוזי בחיפה כי: "...אין שום הכרח בכך כי המומחה הרפואי שנתן חוות דעתו, בפני
בית משפט ישראלי, יהיה בעל רישון לעיסוק ברפואה בישראל, ואפשר ולא יהיה לו אף כל קשר לישראל...". כמתואר בהחלטה, כל שנדרש הוא, כי המומחה יהיה בעל מומחיות בתחום בו הוא נותן חוות דעתו.
12.
במקרה שבפני
ד"ר אדהאן הוא רופא מוכר בישראל ומחזיק ברשיון ישראלי בתחום הרפואה הפיזיקלית והשיקום בישראל. הנ"ל עוסק בתחום הכאב הלכה למעשה למעלה משני עשורים בחו"ל, ולאחר מכן בארץ, כולל ניהול מערך הכאב והשיקום באחד מבתי החולים הגדולים בארץ.
13.
מתוך פרטי ניסיונו והשכלתו כפי שצוין בתגובתו, מאחר ולאחר משלוח תגובתו של ד"ר אדהאן, התובע הותיר את סוגיה זו לשיקול דעת בית המשפט, בנסיבות שתוארו לעיל, מלשון התקנה ומשהחלטת המינוי ניתנה לפני חודשים ומאחר וחוות הדעת ממוכנה זה מכבר, אינני מוצא להחליפו במומחה אחר ומשכך הבקשה נדחית.
14.
המומחה ציין כי חוות הדעת נשלחה עוד בחודש אוקטובר לתיק, אך טרם צורפה לתיק.
15.
משכך אני מורה כי המומחה יואיל להגישה לתיק עד יום 12.12.19.
ניתנה היום, ה' כסלו תש"פ, 03 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 17156-04/18 פלוני נ' אליה ישראל קטיעי, יניב טולמסוב, שומרה חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 03/12/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים