Google

מחמד כפארנה, יונס אבו עמרה - מדינת ישראל פמ"ד פלילי

פסקי דין על מחמד כפארנה | פסקי דין על יונס אבו עמרה |

20828-08/19 מת     05/12/2019




מת 20828-08/19 מחמד כפארנה, יונס אבו עמרה נ' מדינת ישראל פמ"ד פלילי








בית המשפט המחוזי בבאר שבע


מ"ת 20828-08-19 ישראל נ' כפארנה(אסיר) ואח'




תיק חיצוני:
11/00004256/19





בפני

כבוד השופט נסר אבו טהה


העותרים

1. מחמד כפארנה

ב"כ עו"ד טל ארד


2. יונס אבו עמרה


ב"כ עו"ד שי פלד


נגד

המשיבה
מדינת ישראל – פמ"ד פלילי


החלטה
1.
זוהי עתירה לגילוי ראיה חסויה לפי סעיף 45 לפקודת הראיות, במסגרתה עותרים המבקשים להסיר את החיסיון בנוגע לזהות מוסרי המידעים המתועדים בדוחות הידיעה שהסיומת שלהן 019, ו-145 (להלן: "הידיעות"), תוכנן המלא של הידיעות, עברם הפלילי של מוסרי המידעים. בנוסף, המקום ששימש לביצוע ההקלטות וההסרטות שבוצעו במהלך החקירה, כמפורט בפיסקה 3 לתעודת החיסיון. תוכנה המלא של רשימת יעדי תכנית ההפעלה, לרבות אלה שטרם הופללו. תוכנו המלא של חומר החקירה המסומן "א". תוכנו המלא של דיסק המסומן "תיעוד עסקאות", לרבות פעולות החקירה המתועדות בו. תוכנו המלא של מסמך המסומן "נב1" לתעודת החיסיון.

2.
כנגד העותרים הוגש כתב אישום המייחס לעותר 1 לכאורה שלושה אישומים של סחר בסמים מיום 24.06.2019, 02.07.2019, 29.07.2019. לעותר 2, עבירה אחת של סחר בסמים מיום 29.07.2019.

3.
במסגרת הליך המעצר לא הייתה מחלוקת בדבר קיומן של ראיות לכאורה לחובת העותרים בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום.

4.
נימוקי העתירה:

לשיטת העותרים, בהתאם לאמור בפרפרזות שנמסרו להגנה, המקור הינו שותף לעבירה, לפיכך מניעה המשיבה מלהפעיל את הסוכן כנגד העותרים. עוד לטענת העותרים, ככל הנראה, המקור לידיעות הוא אחד המופללים האחרים, ועל כן חשיפת זהות המקור, עשויה להועיל באופן ממשי להגנתם.


אשר לרשימת היעדים המלאה- לשיטת העותרים, חשיפתה חיונית לחקר האמת.


אשר לדיסק המכיל "תיעוד העסקאות"- הינו חיוני להגנת העותרים, שכן מדובר בראיה מרכזית בדמות תיעוד חזותי של העסקאות שמוסתר מההגנה באופן גורף. עוד בהקשר זה נטען, כי חשיפתם של חומרים אלה חיונית לסייע לעותרים לבסס טענות של "אכיפה בררנית".


בתום הדיון שהתקיים במעמד הצדדים, הוסיפו העותרים טיעונים בכתב, במסגרת בקשה עם הכותרת "הבהרה", לפיה נטען, כי האחר שמתואר בכתב האישום באישומים הראשון והשני, ושהגיע עם אחרים לביצוע העסקאות הינו סאלח אבו רקייק. בהקשר זה נטען, כי על פי עדות הסוכן בעסקה הראשונה, מלבד סאלח אבו רקייק היו עוד שני אחרים אשר היו מעורבים ממש בביצוע העסקאות, ועל כן, עדותם של אנשים אלה, סאלח אבו רקייק ו/או האחרים שזהותם אינה ידועה להגנה, עשויה "לשפוך אור" על האירועים ועשויה להוביל לזיכויו של העותר 1 מעסקאות אלה.

5.
ב"כ המשיבה מנגד, הסכים להעביר להגנה חלק מתיעוד עסקאות הסחר בסם, וזאת בכפוף לתיקון תעודת החיסיון
(דיסק תיעוד העסקאות)
. באשר ליתר רכיבי העתירה, עתר לדחות את העתירה, שכן אין בחשיפת החומרים נשוא תעודת החיסיון, כדי להועיל להגנת העותרים.


לגופם של דברים, ככל שנוגע לידיעות שהסיומת שלהן 019 ו-145- נטען, כי להגנה נמסרו פרפרזות כנדרש על פי המבחנים שהותוו בפסיקה. כך שלמעשה ההגנה קיבלה את מלוא התוכן של הידיעות, למעט זהות מוסריהן.


במסגרת הדיון שהתקיים במעמד המשיבה ונציגי המודיעין הרלוונטיים בלבד- הוצגו לעיון בית המשפט האסמכתאות הרלוונטיות ביחס לזהות המקור, וכן נמסרו הסברים ביחס לתוכנם המלא של המסמכים שסומנו א, נב1. האסמכתאות סומנו מ1, מ2, מ3, מ4.


עוד נטען, כי יחד עם העותר 1 מעורב אחר שטרם אותר ונעצר
(סאלח אבו רקייק)
. נתון זה
אף ידוע להגנה מחומר החקירה הגלוי.


עוד במסגרת הדיון במעמד צד אחד, הוצגו הסרטונים הרלוונטיים לעסקאות. בהקשר זה נטען, כי תוכן הסרטונים שולל את טענת העותרים למעורבות נוספים מעבר למה שנאמר בנוגע לאותו אחר שטרם אותר ונעצר.

6.
בתאריך 02.12.2019, התקיים דיון נוסף במעמד ב"כ המשיבה בלבד, במסגרתו נמסרה לבית המשפט תעודת חיסיון מתוקנת ונמסר באותו מעמד, כי יועבר להגנה חלק מתיעוד עסקאות הסחר בסם, כפי שהוצהר הן בדיון במעמד הצדדים והן בדיון במעמד צד אחד, הכל בכפוף למגבלות והטעמים שעמדו בבסיס החיסיון ככל שנוגע לדיסק תיעוד העסקאות.

7.
לאחר שהקשבתי לטיעוני ב"כ הצדדים, הן בדיון שהתקיים במעמד ב"כ הצדדים והן בדיון שהתקיים במעמד צד אחד בנוכחות נציגי המודיעין, וכן שקלתי את מכלול השיקולים הרלוונטיים בהתאם למבחנים שנקבעו בפסיקה, וכן לאחר ששמתי לנגד עיניי את הטעמים והנימוקים שעמדו עליהם העותרים, הן בכתב והן על פה, הגעתי לכלל מסקנה, כי דין העתירה להידחות, בכפוף לאמור בסעיף 6 לעיל.

8.
מסקנתי מתבקשת מאחר ולא שוכנעתי שיש בחשיפת זהות מוסרי הידיעות כהוא זה, כדי לסייע להגנת העותרים, וביתר שאת, על רקע קו ההגנה של העותרים, וכן לאחר ששוכנעתי שאין כל מעורבות, מרחוק או מקרוב, למוסר/י הידיעות, למעשים המיוחסים לעותרים בכתב האישום.


באשר ליתר המסמכים שסומנו א ו-נב1 – עיון בתוכנם אין בו כדי לתמוך או לסייע לקו הגנת העותרים. מה גם, מרבית תוכנם מהותו עוסק בשיטות ואמצעים, כך שחשיפת שיטות עבודה ודרכי פעולה של המשטרה תפגע ביעילות פעולותיה.


המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ז' כסלו תש"פ, 05 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.










מת בית משפט מחוזי 20828-08/19 מחמד כפארנה, יונס אבו עמרה נ' מדינת ישראל פמ"ד פלילי (פורסם ב-ֽ 05/12/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים