Google

עיריית נצרת עילית - יעקב זכרי, לאה זכרי

פסקי דין על עיריית נצרת עילית | פסקי דין על יעקב זכרי | פסקי דין על לאה זכרי |

32815-02/19 א     21/11/2019




א 32815-02/19 עיריית נצרת עילית נ' יעקב זכרי, לאה זכרי








בית משפט השלום בנצרת



ת"א 32815-02-19 עיריית נצרת עילית
נ' זכרי ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשם הבכיר ריאד קודסי


התובעת

עיריית נצרת עילית


נגד


הנתבעים

1. יעקב זכרי
2. לאה זכרי



החלטה

לפניי בקשה לסילוק על הסף של התביעה שהוגשה נגד הנתבעים, בה עתרה התובעת לחיוב הנתבעים בתשלום דמי שימוש ראויים בגין שימוש של הנתבעים בדירת מגורים המצויה בנכס הידוע כבית ספר חרמון בשטח של 145 מ"ר (להלן: הדירה או הנכס).

רקע וטענות הצדדים

1.
עסקינן בתביעה כספית על סך 73,080 ₪, במסגרתה טענה התובעת כי הנתבעים מחזיקים בדירה מאז 8.8.2017, מבלי שניתנה להם רשות לכך. משכך, עותרת התובעת לחיוב הנתבעים בדמי השימוש הראויים.

2.
הנתבעים הגישו בקשה לסילוק התביעה על הסף מחמת העדר עילה, שכן לטענתם התובעת אינה בעלת המקרקעין ולכן אינה יכולה לגבות דמי שימוש. לטענת הנתבעים, טענות התובעת בכתב התביעה אינן מגלות עילת תביעה כנגד הנתבעים ואינן מגלות יריבות בין הנתבעים
לתובעת. כן נטען, כי התובעת הסתירה במתכוון מבית המשפט עובדות מהותיות בדבר התנהלותה, לרבות העובדה כי איננה הבעלים של המקרקעין.

3.
התובעת טענה בתגובתה לבקשה, כי יש לדחות את הבקשה על הסף. התובעת טוענת כי היא בעלת זכויות חכירה בנכס ומכאן זכותה לגבות דמי שימוש ראויים. עוד נטען, כי במהלך שנת 2010 בוצעו עבודות בנכס באמצעות קק"ל, באופן שכיתות הלימוד הוסבו ל-15 דירות מגורים, עבור מפוני גוש קטיף אשר חיפשו מקום מגורים זמני. בפועל, התברר כי המגורים לא היו זמניים וכי הדיירים החזיקו בדירות במשך שנים ארוכות, זאת מבלי שבוצעה כל הסדרה מבחינה תכנונית וחוזית.

4.
עוד טענה התובעת, כי במהלך השנים היא נקטה בפעולות לסילוק ידם של הדיירים מהנכס ולגביית דמי שימוש ראויים. כן נטען, כי נעשו ניסיונות מצד הדיירים להסדרה תכנונית של שימוש במגורים, כאשר הבקשות הוגשו תוך ציון זכותה של התובעת בנכס ותוך עמידה בקשר עם התובעת וניהול מו"מ מול גורמים שונים אצל התובעת. משכך, נשמט הקרקע לטענת
העדר היריבות.

דיון והכרעה

5.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה לה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה לסילוק על הסף
להידחות.

6.
כלל הוא, כי סעד של דחיית תביעה על הסף הינו סעד דרסטי אשר יש בו לחסום את דרכו של בעל דין ולכן, אין לנקוט בסעד זה אלא במקרים חריגים. מקום בו העילה המועלית לצורך דחייה על הסף טעונה בירור עובדתי ושמיעת ראיות, אין מקום לסילוק התביעה על הסף והטענות תבוררנה במסגרת ההליך גופו (ראה: רעא 775/11 אברהם פלקסר נ' מדינת ישראל - משטרת ישראל, (11.8.14)).

7.
בענייננו, הנתבעים טענו כי יש לדחות את התביעה על הסף מחמת העדר עילה, כיוון שהתובעת לא הוכיחה את בעלותה במקרקעין ולכן איננה רשאית לגבות דמי שימוש. אלא שהתובעת טענה בתגובתה כי היא בעלת זכויות במקרקעין מכוח הסכמי חכירה שנחתמו מול רשות הפיקוח. כמו כן, התובעת צירפה הסכם חכירה שנערך בין רשות מקרקעי ישראל לבין התובעת לפיו קיבלה זכויות חכירה בנכס למשך 49 שנה. טענות אלו יש בהן לבסס זכות לתובעת לגביית דמי שימוש ראויים ואין ספק כי היא מקימה עילת תביעה לתובעת.

8.
אשר לטענת היעדר היריבות, טענה התובעת בתגובתה לבקשת הנתבעים, כי נעשו ניסיונות מצד הדיירים להסדרה תכנונית של שימוש במגורים בנכס וכן להסדרה חוזית, תוך שהבקשות הוגשו תוך ציון זכותה של המשיבה בנכס ותוך עמידה בקשר עם התובעת וניהול מ"ו ומתן מול נציגי התובעת.

9.
נוכח האומר ובנסיבות אלו, מצאתי כי נחוץ בירור עובדתי בטענות הצדדים שלא ניתן לעשותו בשלב מקדמי זה, ומכל מקום סבורני, כי אין לחסום דרכה של התובעת מלממש זכויותיה, שעה שבפיה טענות אשר יש בהן לבסס את תביעתה.

10.
נוכח האמור, הבקשה נדחית.

11.
הנתבעים יישאו בהוצאות בקשה זו בסך של 1,000 ₪.


המזכירות תמציא העתק החלטה זו לצדדים.


ניתנה היום, כ"ג חשוון תש"פ, 21 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 32815-02/19 עיריית נצרת עילית נ' יעקב זכרי, לאה זכרי (פורסם ב-ֽ 21/11/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים