Google

איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח בע"מ, אנה מריה יאנובסקי - אורן חזן, קשר רנט א קאר בע"מ

פסקי דין על איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח | פסקי דין על אנה מריה יאנובסקי | פסקי דין על אורן חזן | פסקי דין על קשר רנט א קאר |

54320-05/18 תאמ     22/12/2019




תאמ 54320-05/18 איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח בע"מ, אנה מריה יאנובסקי נ' אורן חזן, קשר רנט א קאר בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 54320-05-18 איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' חזן ואח'



לפני
כבוד השופט אריה ביטון


ה
תובעים
:

1.איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח בע"מ

2.אנה מריה יאנובסקי


נגד


ה
נתבעים
:

2.אורן חזן

3.קשר רנט א קאר בע"מ


פסק דין


לפניי תביעה כספית על סך של 3673 ₪ שהגישו התובעים כנגד הנתבעים בגין נזקים שנגרמו לרכבם בשל תאונת דרכים שהתרחשה בין רכבי הצדדים.

1.
לטענת התובעים, בתאריך 26/8/2017, עת נסע רכבם ישר לכיוון היציאה מתחנת הדלק בראשון לציון, הגיח לפתע רכב הנתבעים מצד ימין מבלי לאותת ובחוסר זהירות לכיוון נתיב נסיעת רכב התובעים ופגע בו בצדו הקדמי ימני.

2.
לטענת הנתבעים, אירוע התאונה התרחש עת רכב הנתבעים נכנס לחניה מסודרת כדין ולפתע הגיח רכב התובעים מצדו השמאלי של רכב הנתבעים. לרכב הנתבעים לא נגרמו נזקים. הנתבעים מכחישים את ראשי הנזק הנתבעים וטוענים כי יש למחוק את רכיב הנזק בגין עגמת נפש.

3.
בדיון שנערך בפני
י העיד נהג רכב התובעים כי בעת שהתקדם הוא לכיוון הרמזור ביציאה מתחנת הדלק, פגע בו רכב הנתבעים בזווית עם הפגוש הקדמי שלו, עת יצא הוא, ככל הנראה, ממסעדה מצד ימין. לאחר התאונה הוצע לנהג התובעים לסגור את העניינים ביניהם. עדותו זו תאמה את האמור בהודעתו לחברת הביטוח.

4.
לעומתו העיד נהג רכב הנתבעים, כי נכנס הוא לתחנת הדלק ונעצר לבחון את המסעדה מימין וכשראה כי זו עמוסה המשיך הוא בנסיעה בעת שרכב התובעים עקף אותו משמאל ונכנס לו לנתיב, ואזי פגע הוא ברכבו. בחקירתו הנגדית שלל את האמור בטופס הודעתו לחברת הביטוח וטען כי לא הוא רשם את הכתוב בו.

5.
מעיון בתמונות המקום שסומנו נ/1 ניכר, כי כיוון נסיעת רכב התובעים ביציאה מתחנת הדלק הינה ישרה בעוד שהנזקים הינם בדלת ימנית קדמית של הרכב. בחינת גרסאות הצדדים העלתה כי זו של נהג התובעים הינה מהימנה יותר מזו של נהג הנתבעים. ראשית, ברור כי נהג התובעים היה בנסיעה ישרה ואילו נהג הנתבעים היה בעצירה וכשהחל בנסיעה פגע ברכב התובעים, ומכאן כי זה התרשל במתן תשומת לב לדרך בטרם תחילת הנסיעה. שנית, גרסתו לא היתה עקבית ותואמת לאמור בטופס הודעתו לחברת הביטוח, שם צוין כי נכנס הוא לחניה. בין אם נכנס לחניה או יצא ממנה, ברור כי, פגיעת רכב הנתבעים היתה בזווית אלכסונית לכיוון נסיעת רכב התובעים, כפי שציין נהג רכב התובעים בעדותו, שיצא מתחנת הדלק בנסיעה ישרה לכיוון הרמזור.

6.
לאור אמור לעיל, מצאתי להעדיף את גרסת התובעים ולקבוע כי התאונה התרחשה באשמו הבלעדי של נהג רכב הנתבעים. משכך, דין התביעה להתקבל במלואה, למעט בגין רכיב עגמת הנפש.

7.
אשר על כן, הנני פוסק כי על הנתבעים לפצות את התובעים בסך של 3173 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל, בשכ"ט עו"ד בסך של 2100 ₪, אגרת בית משפט במלואה ושכר העדים כפי שנפסק בדיון.


ניתן היום,
כ"ד כסלו תש"פ, 22 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 54320-05/18 איי.איי.גי ישראל חברה לביטוח בע"מ, אנה מריה יאנובסקי נ' אורן חזן, קשר רנט א קאר בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/12/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים