Google

יחיא רשיד בלביסי - מוחמד אלקוטב, חאלד אלקוטב, עבד אלקוטב

פסקי דין על יחיא רשיד בלביסי | פסקי דין על מוחמד אלקוטב | פסקי דין על חאלד אלקוטב | פסקי דין על עבד אלקוטב |

55706-05/17 א     23/12/2019




א 55706-05/17 יחיא רשיד בלביסי נ' מוחמד אלקוטב, חאלד אלקוטב, עבד אלקוטב








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 55706-05-17 בלביסי נ' אלקוטב ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת ליאת בנמלך


התובע

יחיא רשיד בלביסי


נגד

הנתבעים

1. מוחמד אלקוטב
2. חאלד אלקוטב
3. עבד אלקוטב




החלטה


הליך זה הסתיים בהסכמת הצדדים, ונותרה על הפרק שאלת ההוצאות.
לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ושקלתי בדבר, החלטתי לחייב את התובע בהוצאות הנתבעים, אך בשיעור מתון.
שמיעת ההליך התייתרה למעשה נוכח הטענות וההצהרות שנכללו בכתב ההגנה, לפיהן המסמך הנטען בכתב התביעה ("המסמך הריק") כלל אינו קיים (וממילא לא נעשה ולא ייעשה שימוש במסמך כזה). התובע טוען כי הגשת התביעה נדרשה שכן אותה הצהרה ניתנה רק נוכח ולאחר הגשתה. אולם מן המסמכים שהוצגו עולה כי עוד בשנת 2014 חתמו הנתבעים על התחייבות ביחס לזכויות התובע במושכר אותו הוא שוכר בשכירות מוגנת, התחייבות עליה חתמו לטענתם נוכח טענות שהעלה התובע לעניין החתימה על אותו מסמך ריק, ואשר נוסחה על ידי בא-כוחו (טענה שלא הוכחשה על ידי התובע). עוד יצוין כי מתמלילי שיחות שצירף התובע עצמו (אשר תאריכן לא צוין) עולה כי הנתבעים הכחישו בפני
התובע את קיומו של אותו מסמך נטען. עוד יש להוסיף, כי לטענת התובע בא-כוחו פנה לנתבעים פעמיים עוד קודם להגשת התביעה והיה באפשרותם להכחיש את קיום המסמך בתגובה לאותן שתי פניות שנשלחו אליהם ולייתר את הגשת התביעה, אולם בדיון שנערך לפניי התברר כי אין בידי בא-כוח התובע להציג אסמכתא לכך שאותן שתי פניות - אשר נשלחו לטענת התובע בדואר - הגיעו לידי הנתבעים. הנתבעים מצידם טוענים בהקשר זה כי אותם מכתבים לא הגיעו לידיהם. עוד אציין כי משהוגשה התביעה, הגשת כתב ההגנה היא צעד לגיטימי ואלמנטרי, ואין מקום לשקול לחובת הנתבעים את העובדה שבחרו להגיש כתב הגנה.
בהינתן כל האמור לא הוכיח התובע כי אכן היה הכרח בהגשת התביעה עת הוגשה. לפיכך, ובנותני משקל גם לכך שההליך לא בא אל סיומו בדיון הקודם (בפני
כב' השופטת י' ייטב) אך נוכח המחלוקת בעניין ההוצאות, וחלף הותרת סוגיה זו לשיקול דעת בית המשפט המשיך התובע לעמוד על ההליך ונדרש דיון נוסף לפניי (כך שהתקיימו שני דיונים, וההליך היה תלוי ועומד כשנתיים וחצי), סבורה כי קמה הצדקה לחייב את התובע בהוצאות.
מן הצד השני יש ליתן משקל להיקפו הצר של ההליך, לכך שהתובע הודיע כי הוא נותן הסכמה למחיקת התביעה סמוך לאחר הגשת כתב ההגנה (והעיכוב נגרם בשל המחלוקת לעניין ההוצאות), ולכך שנוכח הסכמת התובע להסתפק בהצהרות הנתבעים בכתב ההגנה ובדיון לפניי נחסכו הגשת הראיות, שמיעתו של ההליך, והצורך בהכרעה שיפוטית לגופם של דברים.
לאחר איזון בין כלל שיקולים אלו, סבורה אני כאמור כי יש לחייב את התובע בהוצאות הנתבעים, אך בשיעור מתון, והוא יישא אפוא בהוצאותיהם ובשכ"ט עו"ד בסך כולל של 2,500 ש"ח.
המזכירות תמציא את ההחלטה לבאי כוח הצדדים.




ניתנה היום, כ"ה כסלו תש"פ, 23 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 55706-05/17 יחיא רשיד בלביסי נ' מוחמד אלקוטב, חאלד אלקוטב, עבד אלקוטב (פורסם ב-ֽ 23/12/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים