Google

אדוארד נירקו - חוה לוי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אדוארד נירקו | פסקי דין על חוה לוי | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

11683-06/19 תק     29/12/2019




תק 11683-06/19 אדוארד נירקו נ' חוה לוי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה


א' טבת תש"פ, 29 דצמבר 2019

ת"ק 11683-06-19 נירקו נ' לוי ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה מיכל פרבר


תובע

אדוארד נירקו

נגד


נתבעות

1.חוה לוי
2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ


פסק דין

1.
בפני
י תביעה קטנה שהגיש התובע כנגד הנתבעות על סך של 9,725 ₪ בגין נזקיו הנטענים תוצאת תאונה מיום 24.3.19. סכום התביעה מורכב מנזקי הרכב עפ"י חוו"ד שמאי בסך 5,425 ₪, שכ"ט שמאי בסך 800 ₪, הפסד ימי עמידה בסך 3,000 ₪ והוצאות בסך 500 ₪.

עפ"י הנטען בכתב התביעה, התאונה התרחשה כאשר התובע נסע ישר בנתיב נסיעתו והנתבעת שהגיעה ממחלף ניסתה להשתלב בנתיב נסיעתו וגרמה לתאונה.
2.
הנתבעת הכחישה בכתב הגנתה את נסיבות התרחשות התאונה וטענה כי התאונה התרחשה לאחר שהשלימה השתלבות לכביש 22 ובסמוך לגשר הרקפות חשה פגיעה בצד שמאל של רכבה ממשאית התובע אשר ביקש להשתלב לימין הדרך.
3.
בדיון שהתקיים בפני
י העידו התובע ונתבעת 1. התובע תיאר את נסיבות התאונה באופן הבא: "
אני נוהג במשאית. נסעתי מאזור תעשיה ביאליק צור שלום לכיוון חיפה, נסעתי בכביש 22, הגעתי למחלף ביאליק והנתבעת רצתה להידחף ופגעה בי".
התובע נשאל מספר שאלות בהתייחס למיקום המדויק של התאונה והשיב כי נסע ישר ב"פקק זוחל" וכי הנתבעת ירדה מהמחלף. כשנשאל האם ראה אותה לפניו השיב בחיוב וכאשר התבקש להסביר מדוע התרחשה התאונה, אם כך, השיב: "לא הספקתי לברוח ממנה, לפניה מישהו נכנס ועבר, היא לא הספיקה".

4.
הנתבעת תיארה בעדותה את נסיבות התרחשות התאונה באופן הבא: "...אני נוסעת לכיוון עכו. עמד שוטר ועצר את כל התנועה, וניווטו את התנועה ימינה. התכוונתי לרדת בכביש 22 ולהסתובב במקום שניתן יהיה להסתובב. היה פקק אדיר... נסענו מאוד לאט, בגלל הפקק, כמעט עד הגשר. זה מרחק די גדול. אם הכביש פתוח זה חמש שניות. הכביש היה פקוק לכן זה לקח רבע שעה. התקשרתי למשטרה ולא יכולתי להזיז את הרכב אחרי שפגע בי".

<#3#>
5.
לאחר שמיעת עדויות הצדדים הציג התובע סרטון אשר צולם באמצעות מצלמה צידית של רכבו ולאחר הדיון הוגש לתיק בית המשפט סרטון שצולם מהמצלמה הקדמית.

בתגובה לתיעוד המצולם שהוגש טענו הנתבעות כי מתוך הסרטון נראה כי הנתבעת בלמה עקב בלימת הרכב שלפניה ולמרות שרכב הנתבעת נראה היטב לפני המשאית בה נהג התובע, המשיך התובע בנסיעה ופגע ברכב הנתבעת בעודו עומד. עוד נטען כי רכב הנתבעת לא נדחף בפתאומיות לנתיב הנסיעה של התובע
וכי בעת התאונה רכב הנתבעת היה כולו בנתיב הימני.
6.
מעיון בסרטון התאונה אשר צולם באמצעות המצלמה הקדמית ניתן לראות את רכב התובע ורכב הנתבעת נוסעים בנסיעה איטית, כאשר רכב נוסף משתלב לתוך נתיב הנסיעה של התובע ולאחריו רכב הנתבעת סוטה לנתיב הנסיעה וכאשר חלקו הקדמי של רכב הנתבעת כבר מצוי בנתיב הנסיעה, מתרחשת התאונה.

התובע השיב בעדותו כי ראה את רכב הנתבעת, אך לא הספיק "לברוח" אלא שבנסיבות כפי שהן נראות בסרטון, לא ברור מדוע התובע לא בלם את רכבו כאשר התובעת כבר היתה עם חלקו הקדמי של רכבה בנתיב נסיעתו.
7.
בנסיבות אלה, הגעתי למסקנה כי לשני הנהגים אחריות לקרות התאונה, לנתבעת בכך שסטתה לתוך נתיב הנסיעה של התובע ולתובע אשר לא התאים את עצמו לתנאי הדרך המשתנים ולא אפשר לנתבעת לסיים את ההשתלבות, שעה שחלקו הקדמי של רכבה כבר היה בתוך נתיב הנסיעה.

לפיכך, אני קובעת כי אחריותו של התובע לקרות התאונה הינה בשיעור של 55% ואחריותה של הנתבעת בשיעור של 45%.
8.
אשר לנזקים הנטענים, מלבד נזקי הרכב בהתאם לחוו"ד שמאי ושכ"ט השמאי, לא הציג התובע כל ראיה להוכחת נזקים נוספים להם טען. משכך, נזקיו המוכחים של התובע הינם בסך של 6,225 ₪ ובהתאם לחלוקת האחריות כפי שנקבעה יש לפסוק לו פיצוי בשיעור של 45% מסך נזקיו המוכחים ובסך הכל- 2,801 ₪. בנסיבות העניין, כל צד ישא בהוצאותיו.

התשלום יבוצע בתוך 30 ימים מהיום.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בחיפה בתוך 15 יום.

המזכירות תשלח לצדדים את פסק הדין בדואר רשום עם אישור מסירה.







ניתן היום,
א' טבת תש"פ, 29 דצמבר 2019, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 11683-06/19 אדוארד נירקו נ' חוה לוי, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/12/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים