Google

שמעון בעדאש - מדינת ישראל

פסקי דין על שמעון בעדאש |

4697/02 רעפ     24/06/2002




רעפ 4697/02 שמעון בעדאש נ' מדינת ישראל






בבית המשפט העליון בירושלים
רע"פ ‎4697/02
בפני
: כבוד השופט א' ריבלין
המבקש: שמעון בעדאש
נגד
המשיבה: מדינת ישראל
בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו בע"פ ‎2167/02 מיום ‎23.5.2002 שניתן על ידי כבוד השופטים: ד' ברלינר, ז' המר, נ' אחיטוב
בשם המבקש: עו"ד יוסי זילברברג

החלטה

בית משפט השלום בחדרה (כבוד סגן הנשיא ע' שרון) הרשיע את המבקש, על-פי הודאתו, בעבירה של החזקת סם מסוכן מסוג קנאבוס. כמו-כן הורשע המבקש בעבירות אחרות בהן הואשם בתיקים נוספים שצורפו על-ידו, ושעניינן תקיפת בת-זוג והחזקת סם מסוכן לשימוש עצמי ושלא לשימוש עצמי. בית המשפט בחן את נסיבותיהן של העבירות בהן הורשע המבקש, את עברו הפלילי, ואת תסקיר המבחן שהוגש בעניינו, וגזר עליו עונש של ‎9 חודשי מאסר בפועל ו‎18- חודשי מאסר על-תנאי.

בית המשפט המחוזי בחיפה (כבוד סגן הנשיא ח' פיזם, והשופטים א' רזי וש' שטמר) דחה את הערעור על חומרת העונש, בכפוף לתיקון אחד, והוא - כי תקופת המאסר על-תנאי תעמוד על ‎9 חודשים, חלף התקופה של ‎18 חודשים.
הטענה המרכזית שעמדה ביסוד הערעור לבית המשפט המחוזי, והנטענת לפנינו עתה, היא כי המבקש לא היה מיוצג, בבית משפט השלום, על-ידי סניגור, וזאת על-אף מצב נפשי קשה בו הוא שרוי. לטענת המבקש, הוא מצוי בטיפול פסיכיאטרי ונוטל תרופות כנגד דיכאון וחרדות.

בית המשפט המחוזי התייחס לטענה זו, וקבע לאמור:
"אין אנו סבורים שהמערער היה בעת הדיון בביהמ"ש קמא במצב שלא היה יכול להתגונן.
על אף שייצוג ע"י סניגור הוא חשוב ביותר לנאשם שצפוי למאסר, אין אנו סבורים שזהו המקרה שיש לבטל את גזר הדין בשל העדר ייצוג. מה גם, שלפנינו המערער כן מיוצג וכן נטען כל מה שניתן היה לטעון לטובתו, ואנו בחנו את העונש מחדש על סמך טיעונים אלה. עומד לפנינו גם הצורך להביע עמדה של ביהמ"ש לפיה אין גופו של בן הזוג משמש כר חיבוט לכעסיו או תסכוליו של בן הזוג האחר... גם תסקיר המבחן איננו מראה שיש להתייחס באופן שונה אל המערער שלפנינו..."
בנסיבות המקרה הזה, המערער לא הצביע על סוגיה משפטית בעלת אופי כללי, שטרם נדונה בפני
בית משפט זה, והמצדיקה דיון ב"גלגול שלישי" בחומרת העונש שהוטל עליו. עניינו של המבקש נדון בשתי ערכאות, ועמד לפניהן תסקיר שירות המבחן לגביו. מכל מקום, המבקש היה מיוצג בבית המשפט המחוזי, שם נשמעו ונדונו מכלול טענותיו, ואין לומר, בנסיבות המקרה הזה, כי נגרם לו עיוות-דין.

הבקשה נדחית.

ניתנה היום, יד' בתמוז תשס"ב (‎24.6.2002).

ש ו פ ט
_________________
העתק מתאים למקור ‎02046970.p04 /אמ
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
רשם
בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות: ‎[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט: ‎www.court.gov.il








רעפ בית המשפט העליון 4697/02 שמעון בעדאש נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 24/06/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים