Google

פלונית - הראל חברה לביטוח בע"מ, פואאד סרור

פסקי דין על פלונית | פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על פואאד סרור |

46162-06/18 א     14/01/2020




א 46162-06/18 פלונית נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, פואאד סרור








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 46162-06-18





בפני

כבוד השופט אלעזר נחלון

תובעת
פלונית


נגד

נתבעים
1. הראל חברה לביטוח בע"מ
2. פואאד סרור



החלטה

1.
לאחר עיון במסמכים שבתיק התובענה, ובכלל זה בכתבי הטענות, בחוות הדעת ובתחשיבי הנזק על נספחיהם, מוצע לצדדים לסיים את המחלוקת בתשלום סכום של 690,000 ₪, בצירוף שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט.
2.
המומחים השונים שמונו להעריך את מצבה הרפואי של התובעת כתוצאה מן התאונה חיוו את דעתם כי בעקבות התאונה סובלת התובעת מן הנכויות הרפואיות שלהלן: 10% נכות אורתופדית בגין הגבלה בתנועות כף רגל ימין; 15% נכות בגין צלקת, שאותה הגדיר המומחה כ"נכות אסתטית" אם כי ציין שהיא "רגישה"; 5% נכות בגין הפרעה במנגנון שיווי המשקל; 5% נכות בגין טנטון; וכן 20% בגין הפרעה בינונית בתפקוד הנפשי. יצוין כי הנתבעים מעלים שורה של טענות בנוגע לנכויות שנקבעו לתובעת, ובייחוד בנוגע לנכות שנקבעה בתחום הנפשי, וניתנה הדעת לאילו מטענות אלה.
3.
עוד יצוין כי מכתבי הטענות והתחשיבים על נספחיהם עולה לכאורה שהתובעת עלתה לישראל בסוף שנת 2014; החלה לעבוד באופן סדיר כמתורגמנית בתחילת שנת 2016 ועבדה בתפקיד זה עד למועד התאונה ביום 11.5.17; לאחר מכן לא עבדה במשך כשלושה חודשים בשל מצבה בעקבות התאונה; ומאותו מועד ואילך חזרה למעגל העבודה, בעיקר כשכירה אך גם כעצמאית. עולה לכאורה גם כי הכנסותיה של התובעת עלו באופן משמעותי ביחס להכנסותיה לפני התאונה, והתובעת עצמה טוענת כי בעתיד צפויות הכנסותיה לעלות עוד.
4.
ההצעה ניתנה על יסוד מכלול הנתונים העולים לכאורה מן החומר המצוי בתיק לעת הזו לרבות האמור לעיל, ובראי אי הבהירויות הקיימות בשלב זה של ההליך.
5.
המרכיב העיקרי בהצעה הוא פיצוי בגין הפסדי שכר והפרשות סוציאליות לעתיד. פיצוי זה חושב בשים לב למהות הנכויות השונות שנקבעו לתובעת ושיעורן; לטענות ההדדיות שהועלו בעניין נכויות אלה והשלכתן; למקצועה של התובעת ולגילה; כמו גם לנתוני השתכרותה בפועל, הן לפני התאונה והן לאחריה.
6.
ההצעה כוללת אף פיצוי בגין הפסדי שכר והפרשות סוציאליות לעבר עבור החודשים שסמוך לאחר התאונה, שבהם התובעת לא עבדה לכאורה. כמו כן כוללת ההצעה פיצוי בגין עזרת הזולת בהתחשב במהות נכויותיה של התובעת ובשיעורן; פיצוי גלובאלי מתון עבור הוצאות שונות (כאשר יצוין כי חלק ניכר מן הקבלות שהציגה התובעת אינן קריאות, והקשר בין אילו מן הקבלות הקריאות לבין התאונה לא הוברר); וכן היא כוללת פיצוי בגין הנזק הלא ממוני בהתאם להוראות הדין.
7.
הצדדים יודיעו עמדתם עד יום 16.2.20.
ניתנה היום, י"ז טבת תש"פ, 14 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 46162-06/18 פלונית נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, פואאד סרור (פורסם ב-ֽ 14/01/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים