Google

איי.אי.ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, אלי חזקיהו - ערן שציפיור, מטרופולין-תחבורה ציבורית בע"מ

פסקי דין על איי.אי.ג'י ישראל חברה לביטוח | פסקי דין על אלי חזקיהו | פסקי דין על ערן שציפיור | פסקי דין על מטרופולין-תחבורה ציבורית |

7906-02/18 תאמ     22/01/2020




תאמ 7906-02/18 איי.אי.ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, אלי חזקיהו נ' ערן שציפיור, מטרופולין-תחבורה ציבורית בע"מ








בית משפט השלום בראשון לציון



תא"מ 7906-02-18 איי. אי. ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' שציפיור ואח'






לפני
כבוד השופטת
כרמית בן אליעזר


תובעים

1.איי. אי. ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ

2.אלי חזקיהו


נגד


נתבעים

1.ערן שציפיור

2.מטרופולין-תחבורה ציבורית בע"מ




פסק דין


1.
תביעה לפיצוי בגין נזק שנגרם לרכב בתאונת דרכים.

נהגת התובעים טענה, כי הגיעה בנסיעה איטית לעיקול, כשמולה, בנתיב הנגדי, נסע אוטובוס. הנהגת העידה כי עצרה ואז האוטובוס, אשר בכיוון נסיעתו חנו רכבים בצד הדרך, סטה לכיוון נתיב נסיעתה ופגע בה. נהג האוטובוס טען, כי הגיע בסיבוב, זיהה את נהגת התובעים מולו, ומשהבין כי שני הרכבים אינם יכולים לעבור יחד, עצר, ואו אז פגע בו רכב התובעים.

לאחר ששמעתי את עדויות הנהגים והעד מטעם התובעת, מצאתי להעדיף את גרסת התובעים ולקבוע כי האחריות לתאונה חלה על נהג האוטובוס.

2.
עדותה של נהגת התובעים נתמכה בעדותו של עד נייטרלי אשר היה במקום במקרה וראה את התרחשות התאונה. אמנם בין הנהגת לעד קיימת הכרות מוקדמת בהיותם מתגוררים באותה שכונה, אך ניכר כי אין ביניהם קרבה מיוחדת, ומכל מקום שוכנעתי כי העד העיד עדות אמת לפניי ולא מתוך עניין כלשהו לסייע לנהגת התובעים. העד תיאר בפירוט את ההתרחשויות להן היה עד מתחילתן ועד סופן.

העד תמך בעדות נהגת התובעים הן לעניין נסיבות התאונה והן לעניין האילוצים בכביש, וסיפר אף הוא הנהגת נעצרה עובר לתאונה ונהג האוטובוס, אשר נכנס לנתיב בפני
יה חדה על מנת להימנע מפגיעה ברכבים שחנו בצד, סטה לנתיבה ופגע בה.

לא מצאתי כי העובדה שהאוטובוס נפגע רק בצידו ולא מקדימה שוללת את האפשרות שהאוטובוס הוא שסטה לנתיב נסיעת נהגת התובעים, שעה שהעד מטעם התובעים הדגים בדיוק את אופן התרחשות התאונה באופן העולה בקנה אחד גם עם תמונות הנזקים.

יצויין, כי אף נהג האוטובוס הודה בסופו של דבר, כי עפ"י התמונות שצילם הוא עצמו בשטח, ניתן להיווכח כי האוטובוס היה בתוך נתיב נסיעתה של נהגת התובעים (לדבריו "טיפה נגיעה" – עמ' 6 לפרוטוקול ש' 25).

3.
לאור האמור אני קובעת, כי הוכח במאזן ההסתברויות, ואף למעלה מכך, כי האחריות לתאונה חלה במלואה על נהג הנתבעים.

לפיכך אני מקבלת את התביעה ומחייבת את הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, לשלם לתובעים סך של 13,297 ₪, בצירוף הוצאות משפט בסך 1,079 ₪ (בגין אגרת בית משפט ושכר העדים כפי שנפסק) ושכר טרחת עו"ד בסך 2,334 ₪.

זכות ערעור כחוק.

ניתן היום,
כ"ה טבת תש"פ, 22 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 7906-02/18 איי.אי.ג'י ישראל חברה לביטוח בע"מ, אלי חזקיהו נ' ערן שציפיור, מטרופולין-תחבורה ציבורית בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/01/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים