Google

כמיל דאוד - איוב שחוק, שחוק סיהאם, שחוק כרים איוב ואח'

פסקי דין על כמיל דאוד | פסקי דין על איוב שחוק | פסקי דין על שחוק סיהאם | פסקי דין על שחוק כרים איוב ואח' |

26563-10/19 א     19/02/2020




א 26563-10/19 כמיל דאוד נ' איוב שחוק, שחוק סיהאם, שחוק כרים איוב ואח'








בית משפט השלום בעכו



ת"א 26563-10-19 דאוד נ' שחוק ואח'

תיק חיצוני
:



בפני
כב' השופט ג'מיל נאסר
, שופט בכיר




התובע

כמיל דאוד



נגד

הנתבעים
1.
איוב שחוק

.2
שחוק סיהאם

3.
שחוק כרים איוב

.4
שחוק אכרם

.5
שחוק שחאדה

.6
שחוק
שאוקי (נמחק מהתביעה)
7. שחוק עאדל


החלטה

1.
החלטה זו מתייחסת לעתירת התובע למתן צו זמני בנוגע לעבודות בנייה של מדרגות אשר מבוצעות על ידי הנתבעים ובולטות מעל פני הקיר המפריד בין שתי חלקות מקרקעין של בעלי הדין.

טענת התובע הינה כי הנתבעים בונים את המדרגות בחריגה של 40 ס"מ מעל פני הקיר (ולכן מדובר בבנייה בלתי חוקית) ואילו הנתבעים טוענים כי מדובר בחריגה של 10 ס"מ ועל כן, מדובר בבנייה חוקית.

2.
בפתח הדברים אציין כי כבר ניתנה החלטה במחלוקת זו ביום 13/11/19 ובמסגרתה ניתן צו מניעה זמני כמבוקש עד מתן החלטה אחרת. החלטה זו עמדה לביקורת בפני
ערכאת הערעור במסגרת בר"ע שהגישו הנתבעים, וזו נדחתה.

3.
באותה החלטה הדגשתי כי מתשובת מהנדס הוועדה לתכנון ובנייה (אשר העיד בבית המשפט) עולה כי לכאורה היתר הבנייה מדבר על בליטה של 10 ס"מ מעל פני הקיר בחלקו העליון. נתון זה מלמד כי כוונת הנתבעים לבצע בנייה במרחק 10 ס"מ במדידה מחלקו התחתון של הקיר (אשר בנוי עם שיפוע כלפי פנים) מהווה הלכה למעשה בליטה של 40 ס"מ של המדרגות מעל פני הקיר בחלקו העליון.

מסיבה זו, קבעתי כי מדובר לכאורה בבנייה בלתי חוקית (סעיף 7 להחלטה הנ"ל).

4.
באותה החלטה הוספתי וציינתי כי ככל שההנמקה לצו המניעה הזמני שצוינה בפסקה הקודמת איננה מדויקת, וככל שיתברר כי היתר הוועדה מתייחס למרחק 10 ס"מ בליטה מתחתית הקיר החוצה, כי אז רשאי ב"כ הנתבעים לעתור בבקשה מתאימה, ואז אקבע דיון מחדש במחלוקת.

5.
בהמשך להחלטה הנ"ל הגיש ב"כ הנתבעים בקשה לביטול צו המניעה, תוך הסתמכות על מכתב של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשר חתום על ידי מפקח בכיר של הוועדה מר אברהים אברהים, וכן ממלא מקום מנהל הפיקוח מר ניהאד גנאים.
הנתבעים טענו כי מבירור שעשו בוועדה לתכנון ובנייה וכן לאור המכתב שנמסר להם על ידי הוועדה הנ"ל, עולה כי מדובר בבנייה חוקית ועל כן נשמט הבסיס מתחת לצו המניעה הזמני שניתן וראוי לבטלו.

6.
הבקשה הנ"ל הועברה לתגובת ב"כ התובע אשר ביקש לדחות את טענות הנתבעים. בתגובה צוין כי המסמך שצורף לבקשת הנתבעים לביטול הצו הזמני (משום מה שני הצדדים התייחסו למכתב זה כ"חוות דעת") לא ניתן להסתמך עליו ולקבוע כי מדובר בבנייה חוקית.

7.
ביום 9/12/19 קבעתי כי לאחר עיון בעתירת הנתבעים לביטול הצו וכן בתגובה של ב"כ התובע, על ב"כ התובע להמציא חוות דעת של מהנדס תוך 7 ימים לפיה הבנייה שהנתבעים מבצעים אכן חורגת מההיתר שניתן להם על ידי הוועדה לתכנון ובנייה.

8.
לאחר מספר אורכות שניתנו לתובע, לבקשתו, הגיש ב"כ התובע ביום 29/1/20 חוות דעת של המודד באסל אבו שקארה וטען כי מדובר בבנייה בלתי חוקית.

9.
עיינתי היטב בחוות הדעת של המודד באסל אבו שקארה, הפכתי בה מכל הכיוונים ולא מצאתי מענה לשאלה מהו מרחק הבליטה של בניית המדרגות שהנתבעים מבצעים מעל פני הקיר המפריד בין שתי חלקות המקרקעין של הצדדים.

10.
הנה כי כן, מחלוקת עובדתית עליה הצבעתי בהחלטה הראשונה מיום 13/11/19 ואשר מתייחסת למדידת המרחק של בניית המדרגות על ידי הנתבעים מעל פני הקיר המפריד בין שתי החלקות (הן מצדו העליון של הקיר והן מצדו התחתון של הקיר) נותרה ללא מענה, למרות שניתנה הזדמנות לב"כ התובע להמציא חוות דעת "פשוטה" אשר תתייחס לסוגיה זו. משום מה הוגשה חוות דעת של המודד מר באסל אבו שקארה, שאינה מתייחסת לשאלה שהעליתי.

11.
מכל האמור לעיל, נחה דעתי לקבוע כי הנימוק שעמד בבסיס ההחלטה מיום 13/11/19 ואשר לפיו ניתן צו מניעה זמני, נימוק זה אינו עומד יותר, ולכן קמה הצדקה לביטול צו המניעה הזמני.

12.
סוף דבר, אני מורה על דחיית הבקשה לסעד זמני, ביטול צו המניעה הזמני שניתן במעמד צד אחד ביום 17.10.19, ובהמשך לכך, אני מורה על ביטול ההחלטה מיום 13/11/19.

לעניין התיק העיקרי:
13.

אני קובע את התיק להגשת תצהירים כדלקמן:
התובע יגיש תצהירים במקום חקירה ראשית תוך 30 יום מהיום, ויעביר העתקים מהם בדואר רשום לנתבעים, אשר יגישו תצהירים מטעמם במקום חקירה ראשית תוך 30 יום לאחר מכן, ויעבירו עותק ישירות לתובע בדואר רשום.
לתצהירים יצורפו כל המסמכים עליהם יבקשו הצדדים להסתמך במהלך ניהול המשפט, עם סימון לזיהוי כל מסמך ומסמך.

אני קובע קדם משפט ליום 15.6.20 שעה 10:30.

המזכירות תעביר העתק מהחלטה זו אל ב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ"ד שבט תש"פ, 19 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 26563-10/19 כמיל דאוד נ' איוב שחוק, שחוק סיהאם, שחוק כרים איוב ואח' (פורסם ב-ֽ 19/02/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים