Google

הפורום הישראלי לשמירה על חופים, גולן נפתלי - מדינת ישראל, חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ, זאב צל ואח'

פסקי דין על הפורום הישראלי לשמירה על חופים | פסקי דין על גולן נפתלי | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ | פסקי דין על זאב צל ואח' |

13283-03/15 פ     19/02/2020




פ 13283-03/15 הפורום הישראלי לשמירה על חופים, גולן נפתלי נ' מדינת ישראל, חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ, זאב צל ואח'








בית משפט השלום באילת


ת"פ 13283-03-15 מדינת ישראל
נ' חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ
ואח'




תיק חיצוני:





מספר בקשה:
145

בפני

כבוד השופט תומר אורינוב


מבקשים

1
.
הפורום הישראלי לשמירה על חופים

2
.
גולן נפתלי


נגד

משיבים

1. מדינת ישראל
2. חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ
3. זאב צל
4. מרינה דרומית דייורס בע"מ
5. אייל בר ציון










החלטה

1.
בפני
בקשה מטעם הפורום הישראלי לשמירה על החופים (להלן: " המבקשת") לעיין בתיק בית המשפט לצורך ביצוע הליך אכיפה אזרחית בשם הציבור בגין נזקים הנגזרים מהאירועים המפורטים בכתב האישום.

2.
המבקשת הגישה בקשה לעיין בתיק דנן עוד ביום 5.3.19 , ובאותה עת התרתי לה לעיין רק בכתב האישום לאור השלב הדיוני בו הוגשה הבקשה. כעת לאחר הכרעת הדין, המבקשת עותרת לעיין בתיק כולו, לרבות במוצגים, כתבי טענות, פרוטוקולים והחלטות.

3.
בקשת העיון נסמכת על תקנות בית המשפט ובתי הדין לעבודה (עיון בתיקים), תשס"ג – 2003 וכן על הנחיות פרקליט המדינה: הנחיה מס' 14.8 .

4.
הנאשמים 1 ו-2 התנגדו לבקשה מהטעם שעל אף שנקודת המוצא היא פומביות הדיון הרי שיש לאזן מולה גם את זכותם של הנאשמים להליך הוגן, ואת האינטרס בשמירה על טוהר השיפוט.

5.
בנוסף טענו הנאשמים 1 ו-2, כי אמנם הם הורשעו על ידי בית המשפט בביצוע העבירה שיוחסה להם, אך ההרשעהן טרם הפכה חלוטה ולנאשמים קיימת הזכות להגשת ערעור, ולכן ככל שערעורם יתקבל זכותם לפרטיות ולשם טוב תגבר על הזכות לפומביות הדיון.

6.
לסיום טענו הנאשמים 1 ו – 2, כי המבקשת לא רשאית לעשות שימוש בחומרים המבוקשים על ידה לצורך הגשת תובענה ייצוגית מטעמים שונים.

7.
הנאשמים 3 ו-4 התנגדו, אף הם, לבקשה מהטעם שההליכים בתיק עדיין מתנהלים וטרם ניתן

פסק דין
חלוט.

8.
בהינתן העובדה כי הדיונים התקיימו בפומבי וכי הכרעת הדין פורסמה כבר בכלי התקשורת ובמאגרים המשפטיים, ולאור הטעם בגינו מתבקש העיון – לצורך הגשת תביעה ייצוגית בשם הציבור על הנזקים שנגרמו כתוצאה ממעשי הנאשמים - הגעתי למסקנה כי זעות העיון גוברת וזאת בכפוף לסייגים שייקבעו.

9.
העובדה שפסק הדין טרם הפך לחלוט אינה מונעת את זכות העיון, שכן לא ברור כלל אם יוגש ערעור, ואם יוגש מתי ידון ומכל מקום, חזקה על המבקשת שהיא מודעת לכך שפסק הדין טרם הפך לחלוט.

10.
לפיכך, אני מתיר למבקשת לעיין ולהעתיק את הכרעת הדין, המוצגים שהוגשו, כתבי טענות, ופרוטוקולים. אציין כי אין במסמכים אלה מסמכים שהעיון בהם אסור על פי דין, או על פי הנחייה מס' 14.8 מטעם פרקליט המדינה.

11.
מסירת כל החומרים תהא כפופה לחתימה על הצהרה מצד גורם מוסמך מטעם המבקשת, כי השימוש שיעשה בחומרים יהיה מוגבל לתביעה האזרחית ולא יעשה בהם שימוש אחר.

עותק מההחלטה יועבר לצדדים ולמבקשת.

ניתנה היום, כ"ד שבט תש"פ, 19 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.










פ בית משפט שלום 13283-03/15 הפורום הישראלי לשמירה על חופים, גולן נפתלי נ' מדינת ישראל, חברת קו צינור אילת אשקלון בעמ, זאב צל ואח' (פורסם ב-ֽ 19/02/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים