Google

דויד חן - משטרת ישראל, מרדכי כרסנטי, גולן כרסנטי שירותי רכב גולן כרסנטי שירותי רכב

פסקי דין על דויד חן | פסקי דין על משטרת ישראל | פסקי דין על מרדכי כרסנטי | פסקי דין על גולן כרסנטי שירותי רכב גולן כרסנטי שירותי רכב |

3009-02/20 ער     04/02/2020




ער 3009-02/20 דויד חן נ' משטרת ישראל, מרדכי כרסנטי, גולן כרסנטי שירותי רכב גולן כרסנטי שירותי רכב








בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים


04 פברואר 2020
ע"ר 3009-02-20 חן נ' ישראל ואח'






בפני

כב' הנשיא אברהם אברהם


מערערים

דויד חן


נגד


משיבים

1.משטרת ישראל
2.מרדכי כרסנטי
3.גולן כרסנטי שירותי רכב גולן כרסנטי שירותי רכב



פסק דין


המערער תבע את המשיבה 1 בטענה כי התרשלה בשמירה על משאית שלו, אותה היא תפסה במסגרת של הליך פלילי, וממקום האחסנה נגנבו חלקים של המשאית (המשיבה 1 נתנה הודעת צד שלישי למשיבים 2-3). תביעתו נדחתה בשל התיישנותה, תוך חיובו בהוצאות משפט. על פסיקה זו הוא מערער לבית המשפט המחוזי. עם הגשת הערעור הוא ביקש לפוטרו מתשלום אגרה, ומהפקדת ערבון. בקשתו לפטור מאגרה נענתה, בשל מצבו הכלכלי. בקשתו לפטור מהפקדת ערבון נתקבלה חלקית, והוא חויב בהפקדת סך 5,000 ₪ בלבד. על החלטה זו, שניתנה בידי הרשמת, כב' השופטת עינב גולומב, הוא מלין בהודעת ערעור ארוכה ומנומקת, שעיקרה נסבה סביב הקושי הכלכלי המונע ממנו הפקדת הערבון, ומכאן שלא יהיה לו יומו בבית המשפט.

עיינתי בפסק הדין ובכלל החומר שבתיק בית משפט השלום, כמו גם בערעור על פסק הדין, עיינתי בהחלטת הרשמת, כב' השופטת גולומב, ובהודעת הערעור שהניח לפניי המערער, ולא השתכנעתי כי נפלה טעות בהחלטת כב' הרשמת. כפי שצוין בהחלטתה, כללי הפטור מהפקדת ערבון מחמירים ביחס לכללי הפטור מתשלום אגרה, שכן הצד שכנגד נאלץ להתמודד עם הערעור שהגיש מבקש הפטור, על העלויות הכרוכות בכך. העובדה שהמערער לא שילם את ההוצאות שנפסקו לחובתו בבית משפט השלום שוקלת אף היא את משקלה לחובת מתן פטור מהפקדת ערבון. לכך הוסיפה כב' הרשמת, ודעתי כדעתה, כי סיכויי הערעור נחזים להיות נמוכים, בשל כך שהתביעה הוגשה בחלוף שבע שנות ההתיישנות, ומשום הימנעותה של ערכאת ערעור להתערב, דרך כלל, בממצאים שבעובדה שנקבעו בידי הערכאה הדיונית. במאזן שבין הקושי הכלכלי בפני
ו עומד המערער, מחד, לבין השיקולים שמניתי לעיל ואותם פרשה כב' הרשמת בהרחבה, לא ניתן לומר שהעמדת הערבון על סך של 5,000 ₪ היא בבחינת טעות בהחלטת כב' הרשמת.
הערעור נדחה על כן.






ניתן היום,
ט' שבט תש"פ, 04 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.














ער בית משפט מחוזי 3009-02/20 דויד חן נ' משטרת ישראל, מרדכי כרסנטי, גולן כרסנטי שירותי רכב גולן כרסנטי שירותי רכב (פורסם ב-ֽ 04/02/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים