Google

מדינת ישראל יאל"כ, להב 433 - שולי אייל, רס"ל יוסי מורד, רס"מ ורד פולנסקי

פסקי דין על מדינת ישראל יאל"כ | פסקי דין על להב 433 | פסקי דין על שולי אייל | פסקי דין על רס"ל יוסי מורד | פסקי דין על רס"מ ורד פולנסקי |

12815-01/20 מי     03/03/2020




מי 12815-01/20 מדינת ישראל יאל"כ, להב 433 נ' שולי אייל, רס"ל יוסי מורד, רס"מ ורד פולנסקי








בית משפט השלום בראשון לציון


מ"י 12815-01-20 מדינת ישראל – יאל"כ
נ' שולי אייל
אייל
ה"ת 3759-02-20 שולי אייל
נ' מדינת ישראל – יאל"כ






לפני:
כבוד השופט גיא אבנון

המבקשת:
מדינת ישראל – יאל"כ
, להב 433


נ ג ד

המשיב:
שולי אייל
– ת"ז 022784409

בשם המבקשת:
רס"מ רביב מרגלית, רס"ב גיא ורטהיים

רס"ל יוסי מורד
, רס"מ ורד פולנסקי

בשם המשיב:
עו"ד עוזי נקש


החלטה

1.
לפניי בקשת המבקשת להארכת תוקף תנאי שחרור בערובה – הרחקה ממשרד העבודה והרווחה למשך 45 ימים נוספים, ואיסור יצירת קשר עם מעורבים למצער עד תום אותה תקופה (מ"י 12815-01-20). כן מונחת לפניי בקשת המשיב לביטול צווים ולהשבת תפוסים – מוצגים ורכוש (ה"ת 3759-02-20). ביום 25.2.20 התקיים דיון בשתי הבקשות במאוחד, ומשכך אתייחס ליחידה החוקרת כאל המבקשת, ואל החשוד כאל המשיב.

2.
בתמצית: המשיב הוא חשוד מרכזי בפרשייה הנחקרת על ידי משטרת ישראל – יאל"כ
(להב 433
) בשיתוף רשות המסים. המשיב נחשד במעורבות בשלוש פרשיות שונות: חקירת מעשי שחיתות וקבלת שוחד שביצע לפי החשד במסגרת עבודתו כעובד מדינה בכיר – ראש אגף הכשרות במשרד העבודה, חקירת עבירות הלבנת הון שביצע לפי החשד בנוגע לחשבונות הבנק השונים שבבעלותו, וחקירה הנוגעת לייבוא כלי רכב. המשיב נעצר במסגרת החקירה ביום 6.1.20, מעצרו הוארך מעת לעת והוא שוחרר ביום 16.1.20 בתנאים מגבילים. כחלק מהחקירה תפסה המבקשת מוצגים ורכוש מאת המשיב, הן לצרכי חקירה והן על מנת לאפשר חילוט רכוש בשווי עבירות הלבנת הון בתום ההליך.


המשיב התנגד להארכת תוקף תנאי השחרור, כשלטענתו יש בהרחקתו ממקום עבודתו פגיעה לא מידתית בזכויותיו וביכולתו להתפרנס, עת איננו מקבל שכר. עוד טען המשיב, כי הפריך בחקירותיו את כל העבירות המיוחסות לו, באופן המצדיק השבת התפוסים כולם.

3.
ביום 25.2.20 התקיים דיון בבקשה. לטענת המבקשת, המשיב ביצע עבירות הלבנת ההון
בהיקף שאיננו פוחת מ- 17 מיליון ₪, ואילו שווי התפוסים נופל מכך משמעותית, כ- 2.8 מיליון ₪. המבקשת הסכימה לשחרר מכוניות תפוסות בתנאים המקובלים בפסיקה, לרבות כנגד הפקדה בשיעור 30% משווין, להבטחת ירידת ערכן. המשיב שב וטען כי הפריך בחקירתו את כל המיוחס לו. אשר להרחקתו מעבודתו, טען כי ככל שבית המשפט ימצא שיש צורך בהמשך הרחקתו, הרי שהוא מעדיף להיות מושעה על ידי משרד העבודה במקום צו הרחקה פלילי, באופן שיאפשר לו לקבל לפחות משכורת חלקית. לאחר הדיון הגישה המבקשת (ביום 27.2.20) דו"ח סודי וחומרי חקירה גולמיים. כמו כן, ביום 1.3.20 פנה המשיב בבקשה דחופה לעיון חוזר בהחלטה שניתנה בתום הדיון, בדבר הארכת תוקף תנאי השחרור – הרחקה ממשרד העבודה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים, עד החלטה בבקשה. לטענת המשיב, בעקבות החלטה זו של בית המשפט, ביטל מנכ"ל משרד העבודה את החלטתו להשעות את המשיב מיום 1.3.20, כך שהמשיב איננו זכאי לשכר כלשהו, באופן שמרע את מצבו הכלכלי.

4.
לאחר שעיינתי בדו"ח סודי מעודכן מיום 27.2.20 (סומן
גא/1
), ובחומרי חקירה גולמיים שצורפו, ולאחר שנתתי דעתי לטיעוני הצדדים (בכתב ובעל פה), מצאתי לקבוע כדלקמן:


א.
המבקשת לא צירפה את מלוא חומרי החקירה הרלוונטיים הנוגעים לשתי פרשיות השחיתות המרכזיות (סעיף 13 לדו"ח הסודי).


ב.
חרף האמור, חומרי החקירה בהם עיינתי במהלך דיוני המעצר, בשילוב עם הדו"ח הסודי וחומרי החקירה הגולמיים מהם עולה כי היחידה החוקרת ביצעה ומבצעת פעולות חקירה רבות בתוך פרק זמן קצר, מצדיקים המשך הרחקתו של המשיב ממשרד העבודה על מנת שניתן יהיה לבצע את פעולות החקירה המתוכננות ללא חשש לשיבוש החקירה. בהקשר זה אציין כי הוצגה לעיוני תשתית ראייתית המבססת חשד סביר לפעולות שיבוש שבוצעו לכאורה על ידי המשיב ועל ידי גורמים מטעמו.


ג.
לכאורה, שווי עבירות הלבנת הון עולה באופן משמעותי על שווי הרכוש התפוס, באופן המצדיק המשך תפיסת הרכוש על מנת לאפשר חילוטו בעתיד.


ד.
בשלב זה מצאתי להותיר בתוקפו את צו ההרחקה ואיסור יצירת הקשר עם מעורבים, כפי שניתן בתום הדיון, ואני מורה ליחידה החוקרת להגיש לעיוני דו"ח סודי משלים, בדגש על עבירות השחיתות, וכן פירוט באשר לחישוב שווי עבירות הלבנת הון. למען הסר ספק, מצופה כי הדו"ח יפנה לנספחים ממוקדים – חומר חקירה גולמי שיאוזכר בדו"ח ויצורף. המסמכים המשלימים יוגשו לעיוני עד יום 8.3.20, ובהמשך לכך תינתן החלטה משלימה – הן באשר לתנאי השחרור והן באשר לרכוש התפוס.


ה.
המשיב רשאי לפנות למשרד העבודה בבקשה ליתן החלטה להרחקתו ממקום עבודתו, דבר שעשוי לאפשר ביטול הרחקתו בהליך הפלילי, ובלבד שהמשיב יצהיר כי הדבר לא ימנע את חידוש הרחקתו בהליך הפלילי בהמשך.

ניתנה היום, ז' אדר תש"פ, 03 מרץ 2020, בהיעדר הצדדים ותישלח אליהם.
המזכירות תעדכן את ההחלטה בשני ההליכים שבכותרת.
תזכורת פנימית ליום 9.3.20.










מי בית משפט שלום 12815-01/20 מדינת ישראל יאל"כ, להב 433 נ' שולי אייל, רס"ל יוסי מורד, רס"מ ורד פולנסקי (פורסם ב-ֽ 03/03/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים