Google

ירדן ריבלין - עובד שליבו, אודט שליבו, חיים מטרני ואח'

פסקי דין על ירדן ריבלין | פסקי דין על עובד שליבו | פסקי דין על אודט שליבו | פסקי דין על חיים מטרני ואח' |

53496-12/16 א     11/03/2020




א 53496-12/16 ירדן ריבלין נ' עובד שליבו, אודט שליבו, חיים מטרני ואח'








בית משפט השלום בירושלים


ת"א 53496-12-16 ריבלין נ' שליבו ואח'

ת"א 45507-03-17 ריבלין נ' שליבו ואח'




תיק חיצוני:




בפני

כבוד השופטת מירית פורר


תובע

ירדן ריבלין


נגד

נתבעים

1. עובד שליבו
2. אודט שליבו
3. חיים מטרני (פורמלי)
4. שיין רכבי תמר (פורמלי)





החלטה

לפניי בקשת התובע למתן צו לגילוי מסמכים עדכני לרשות מקרקע ישראל (להלן: מסמכי רמ"י) ולהתיר לו להגיש חוות דעת מומחה בהסתמך על מסמכי רמ"י (להלן: חוות הדעת) לאחר שהוגשו ראיות הצדדים ונקבע מועד לשמיעת ראיות.

לטענת התובע, הצורך עלה לנוכח בקשת הנתבעים בקדם המשפט המסכם להעיד עדים נוספים בנוגע לשימוש חורג בנחלה וחוות הדעת נדרשת לשם מתן מענה לעדויותיהם.

בבסיס ההליך המשפטי מצויה הכוונה להתחקות אחר האמת בכדי שהכרעת בית המשפט תהא שלמה ונכונה ככל שניתן. עם זאת, אין אינטרס זה עומד לבדו והוא ניצב לצד אינטרסים נוספים כגון, שלא יפגע צד אחר ואינו אמור לשרת "מקצה שיפורים". לטענת הנתבעים, המידע המתבקש בצו גילוי המסמכים צורף לתצהירי עדות ראשית שהוגשו על ידם ובקשת התובע מהווה "מקצה שיפורים".

בבוא בית המשפט לאזן בין אינטרסים מנוגדים הוא בוחן מגוון רכיבים: מהות הראיות שמבקש צד לצרף, הרלוונטיות של הראיות הנוספות, תום לב הצדדים, הסיבה למחדל באי הגשת הראיות קודם למועד הגשת הבקשה ויכולת בעל הדין להגישם קודם, השפעת מתן ההיתר לתיקון על ניהול ההליך ועל יכולת בית המשפט להכריע במחלוקות שבפני
ו לגופן ואפשרות פסיקת הוצאות כדרך לאזן בין האינטרסים השונים (
ע"א 90/579

מרדכי וגילה רוזי נ' ציפורה בן נון
פ"ד מו(3) 738).
הבאת ראיות נוספות הוגבלה לנסיבות, בהן היה מדובר בראייה בעלת חשיבות מכרעת. לטענת התובע, ישנה חשיבות רבה בהגשת חוות דעת המומחה.

בשלב זה לא ניתן להגיע למסקנה חד משמעית, לפיה אין למבוקש חשיבות בבירור ההליך. אף שעיקר המסמכים צורפו לתצהירי העדות הראשית מטעם הנתבעים, עדכניים לשנת 2018, בקשת התובע לכלל מסמכי רמ"י תאפשר למומחה מטעם התובע לחוות דעתו על בסיס מכלול הראיות העדכני והמיטבי ומשכך יש להיעתר לה. ההלכה הפסוקה קובעת כי במניין השיקולים לבחינת אפשרות קבלת ראיה נוספת, תבחן גם שאלת ידיעת הצד המבקש דבר קיומה של אותה ראיה וכי הגם שהפרוצדורה אינה "מיטת סדום", היא אינה בגדר פלסתר אשר יכול וימתח לכל כיוון ובכל מועד לפי רצונו של בעל דין. עם זאת, רבים המקרים בהם יימצא האיזון הנובע ממחדל של בעל דין, על דרך של פסיקת הוצאות לטובת הצד שכנגד. משכך, לאחר שנתתי דעתי למכלול השיקולים הצריכים לעניין, מצאתי כי זה המקום לעשות כן.
בשים לב לשלב בהליך, מתן היתר להגשת חוות הדעת כפוף לפסיקת הוצאות שתישקל בתום ההליך, לאחר שיתברר מה נדרשים הנתבעים לעשות בעקבות הגשת חוות הדעת מטעם התובע.

לאור האמור ובשים לב למועד שנקבע לשמיעת ראיות, צו פורמלי עדכני לזה שניתן לרמ"י ביום 28.10.18 יוגש עד ליום 15.3.20 וחוות הדעת מטעם התובע תוגש עד ליום 5.4.2020.
לעיון ביום 7.4.2020.

המזכירות
תשלח את ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, ט"ו אדר תש"פ, 11 מרץ 2020, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 53496-12/16 ירדן ריבלין נ' עובד שליבו, אודט שליבו, חיים מטרני ואח' (פורסם ב-ֽ 11/03/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים